• 0

Wat is de toekomst ?!


Hallo,

Ik ben op zoek naar mensen met wat ideeën, of die mij kunnen helpen.

Ik ben nu 17 jaar en ga voor zelfstandige ondernemer leren

Ik heb al wat idee om een eigen bedrijf op te staren allen waar zit de toekomst in en waar kan ik uniek in zijn ?

Ik had zelf het idee om een advies & taxatie bureau en of iets met onroerend goed ,want daar lijkt mij wel geld in te verdien te zijn ! allen niet uniek en de toekomst ? tja dat is nog maar de vraag

 

Nou als iemand ideeën heeft of suggesties en tips ik sta der helemaal voor open

Ik hoop van U te horen

 

Alvast bedankt

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Je wil ondernemer worden maar je hebt geen idee, geen visie en geen geld... Misschien eerst even zorgen van op zijn minst 1 van die 3 punten..

 

Daarnaast is er niks mis met een bestaand idee gebruiken en dit verbeteren of veranderen. Met bijvoorbeeld een betere kwaliteit (van product of service) of voor een lagere prijs.

 

Ik zou eerst kijken naar welke branches jou boeit. Als je zonder visie of idee wil gaan ondernemen kun je wellicht kijken naar franchise-ondernemingen. Of haal een bestaand concept uit het buitenland naar Nederland.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben nu 17 jaar en ga voor zelfstandige ondernemer leren

 

Gewoon uit nieuwsgierigheid: ga je een opleiding doen? zelfstudie? of gewoon in de praktijk? :)

 

Ik persoonlijk zou altijd (zoals Joost ook al zegt) eerst kijken naar wat voor vakgebied je interesse heeft en daarbinnen dan op zoek gaan naar waar mogelijk geld mee te verdienen is. Motivatie is namelijk wel een erg belangrijke factor en dat is meestal makkelijker met iets wat je echt leuk vind :)

 

Zomaar wat overwegingen die voor jezelf duidelijkheid zouden kunnen scheppen: wil je vooral arbeid/kennis verkopen of juist een product? Wil je vooral handelen/verkopen of juist veel zelf opbouwen? Hoe groot moet het kunnen groeien? Een potentiële multinational of is het al lang goed als je er zelf van kunt leven?

 

Dus eigenlijk: wat is je droom? en wat is op dit moment de meest realistische en haalbare stap in die richting? :)

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

ja maar wat voor kwaliteiten bezit je zelf? wanneer je dat uitgedokterd hebt dan kun je die kwaliteiten toepassen binnen een bepaalde branche.

 

Iets waar er veel geld mee te verdienen valt wil niet per definitie zeggen dat jij er ook geschikt voor zou kunnen zijn.

 

wanneer je bepaalde kwaliteiten of competenties niet bezit dan kun je wellicht kijken of je dit d.m.v. een cursus of opleiding je eigen kunt maken, pas dan zul je in staat zijn om ergens voor te kunnen gaan.

 

succes joh.. :D

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo mensen allemaal hartstikke bedankt voor jullie reacties !

Ik ben vrij goed in dingen verkopen en mijn meningen onderbouwen, discussies ook

Win ik vrij wel altijd mensen kun ik ook goed ompraten

Dit zijn zeker me sterken punten !

Daar kunnen vrij veel dingen mee had ik het idee ?

 

Nou ik hoor het graag van jullie

Bij voorbaat dank,

 

 

Link naar reactie
  • 0


Hallo,

Ik ben op zoek naar mensen met wat ideeën, of die mij kunnen helpen.

Ik ben nu 17 jaar en ga voor zelfstandige ondernemer leren

 

Je bent ondernemer, of je bent het niet, het zit in je bloed, je kunt er niet voor leren.

 

Je kunt wel leren om een goed vak uit te oefenen. Goed zijn, in jouw /of een vak kan een basis zijn om goede ondernemer te worden, maar dat is geen zekerheid van Meden en Perzen.

 

Als ondernemer moet je uniek zijn Het gegeven dat je hier om ideeën vraagt om geld te gaan verdienen toont aan dat je dat (nog) niet bent. En als je geen ondernemer bent, moet je dat ook niet willen zijn.

 

Het feit dat je 17 bent is jouw voordeel en daar liggen ook jouw kansen, ik zou zeggen, ga eens lekker met jezelf brainstormen, praat eens in je omgeving met ondernemers. Probeer voor jezelf eens goed duidelijk te krijgen wat een ondernemer is, hoe het is om ondernemer te zijn ,hoe jij jezelf ziet als ondernemer en wat jouw strerke kanten zijn.

 

Zorg er ondertussen voor dat je je opleiding goed hebt afgesloten én ook niet onbelangrijk, hard werken en centjes verdienen om dat als startkapitaal te kunnen gebruiken.

 

Kom dan hier terug met alle vragen die je hebt. en wij zullen je dan een eind op weg kunnen helpen. maar dan wel met plannen die jij voor jezelf hebt ontwikkeld en waar je je volledig voor wil inzetten en waarvoor je alle risico's wil lopen.

Link naar reactie
  • 0

De Kok,

 

Hoe doe je dat "Ik ben nu 17 jaar en ga voor zelfstandige ondernemer leren" ?

 

Sofiak neemt nu wel wat te grote stappen. "Je bent ondernemer of je bent het niet". Dat is natuurlijk ook niet helemaal waar. Ik heb (m)enige geslaagde ondernemers ontmoet, die noodgedwongen ondernemers werden, maar niet daarvoor in de wieg gelegd waren, maar gezond verstand hadden en discipline. De stelling dat "ja, omdat ze dat al in zich hadden" dekt de lading niet. In onze evolutie verschillen we nog heel weinig van de homo sapiens van 34.000 jaar geleden (toen we bijna uitgestorven waren) en ik dacht dat toen nog geen ondernemers bestonden. Intuïtie heb je wel nodig, maar juist intuïtie kun je ontwikkelen en opvoeden.

 

Maar wacht nog maar een jaartje, want als minderjarige mag je nog geen rechtsgeldige overeenkomsten sluiten.

 

Avé Karel

Link naar reactie
  • 0

Besten mensen,

Allemaal super bedankt voor de reacties!

Ik heb na elke reactie zorgvuldig gekeken

Maar ik wil echt heel graag iets van een Bedrijf later gaan staren en wil graag van jullie weten wat de komende tijd populier gaat worden ! dus zeg maar een trend

 

En nog iets !! wat ik heel graag zal willen weten aandeel he zijn die op het moment heel voordelig en kunnen bijna niet minder waart worden toch ?!

 

 

MVG

 

 

Link naar reactie
  • 0

Sorry De Kok, je hebt antwoord gehad op je vraag. Het heeft geen zin om die te herhalen. ALLE aandelen zijn speculatief. Niemand weet welke aandelen alleen maar zullen steigen.

 

De enige aandelen die goedkoop zijn an alleen maar kunnen steigen zijn die van je eigen onderneming.

 

DIt draadje gaat op slot.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.