• 0

Omzeilen 'nee nee' sticker op brievenbus

Staat hier in de flat een student netjes adrestickers op de ikea gids te plakken voor ze ze in de brievenbus doet. In opdracht van selectmail. Zag van de week al iemand huisnummers noteren (niet zeker of dat voor dit doel was)

 

Handige manier om de 'nee nee' sticker te omzeilen. En waarschijnlijk voordeliger dan een adresbestand gebruiken. Ben benieuwd wanneer de folderbezorger met een labelprinter aan z'n riem z'n ronde doet.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik vind het grenzen aan SPAM. En de reacties die daaruit volgen zullen negatief zijn voor je Bedrijfje.

 

Dat is maar de vraag, het feit dan een bedrijf geen SPAM verstuurd word toch ook niet positief ervaren door consumenten ::)

 

Als een bedijf geen SPAM verstuurd weet het zeker dat het niets verkoopt, in tegestelling tot wanneer je SPAM verstuurd, hier is het nl. aannemelijk dat er echt wel iemand tussen zit dit toch wat koopt/besteld.

 

Als je als bedrijf niets doet komen er zeker geen reacties. ;D

Link naar reactie
  • 0

Ik snap sowieso niet waarom je als ondernemer er zelfs maar aan denkt om een sticker op je brievenbus te plakken. Elke dag krijg je gratis reclamemateriaal binnen waarvoor bedrijven duizenden tot honderdduizenden euro's betaald hebben om het te ontwikkelen.

 

Ja, en?

 

Ik heb liever dat ze die duizenden tot honderdduizenden euro's besteden aan het beter of goedkoper maken van hun produkt. Ik ben ook niet zo blij met bedrijven (bv kabel-, telecom- en energieaanbieders) die jaarlijks ongeloofelijk grote bedragen aan reclame uitgeven en het dan nog nodig vinden om mij te bellen of ik alsjeblieft bij hun klant wil worden.

Link naar reactie
  • 0

Als ik dit allemaal zo lees er er ook nog andere topic's bij haal vraag ik mij het volgende af.

 

Wanneer ongevraagd toezenden van e-mail of reclame of coldcase bellen of mailings als vervelend word ervaren hoe moet je er dan voor zorgen dat je produkt of dienst onder de aandacht komt van bedrijven of consumenten. ???

Link naar reactie
  • 2

Als ik goed begrijp - op de site voor ondernemers - bestaan er horden ondernemer die volstrekt zinloos tonnen gekleurde papiertjes in de brievenbus van burgers douwen en dat zou niet mogen maggen.

 

Vreemd, die domme ondernemers verkwisten kapitalen om de brugers - hun adspirant klantenkring - te pesten.

 

Maar waarschijnlijk ligt het anders. Te beginnen bij de vrijheid van ondernemen. Zolang dit bij de wet niet verboden is, mag het. Hij mag zijn product op deze wijze uitdragen. Het kan hoogstens contraproductief zijn bij "ontvangers" die daar geen prijs op stellen. Maar ik denk dat zelfs deze niet bestaan in de absolute zin. Ja, ze willen geen reclame van Ikea of de ABN, maar smullen van de reclame van de huishoudelectronica en stikkum blij zijn, dat ten deze, de NEE - NEE genegeerd is. Ik weet dat iPod bestaat, louter uit deze reclame, anders had ik het nooit geweten. En misschien heb ik op een dag behoefte eraan.

 

Bij ons mogen ze het in de bus gooien en mijn vrouw leest regelmatig "krantjes" - de aangeboden reclame. Ze haalt de huishoudlijke electronica apart voor mij, de aanbiedingen van AH voor zichzelf (ze gaat morgen weer er heen) en de rest gooit ze weg en nog later deponeert zij ze in een papiercontainer waar ze opgehaald worden en er opnieuw papier van gemaakt wordt. Ik heb vernomen, dat zonder oud papier papiermaken veel millieuonvriendelijker is dan met. Het ontinkten is natuurlijk een "smerige" job. Maar doe je dat slechts voor 20% dan kun je daarvan mooie kartonnen dozen maken. Zo verschrikkelijk belastend, zoals fanaten dat ons wijs proberen te maken is het niet. Trouwens de hele papierfabricage niet. Van troipisch hardhout kun je geen papier maken, en de bomen die wel gekapt worden voor papier, komen van cultuurplantages, die zijn door mensen geplant om na enige jaren gekapt te worden. De dreigende verpakkingstax is voornamelijk het gevolg van de meningen van 16 miljoen millieudeskudigen in ons land, de regering grijpt het graag aan om ons weer eens zwaarder te belasten.

 

Omdat je de verpakking meestal weggooit, want geen deel van het daarin verkocht product, maak je je zelf wijs dat het "volstrekt overbodig is", quod non! Als je 1mm verder denkt dan zul je tot de conclusie komen, dat er GEEN, NIET EEN, fabricant zijn product in (enigermate) duur verpakking zal doen indien deze geen functie heeft bij de distributie. Of ga je liever met een kannetje melk halen en met een pannetje vlees? Bij een goede verpakking wordt bovendien de houdbaarheid van bederfbare waren verlengd. Ik heb zelfs vernomen, dat stierenvlees weleer voor hondenvoer gebruikt werd maar sinds de komst van de vacuummmethode zeer geschikt is voor menselijke consumtie. De fermentatie gaat door (wordt zachter) maar er komt geen zuurstof bij, die de rotting bevordert.

 

Het deelnemen aan het maatschappelijk leven breng kleine en grotere lasten met zich mee. Daaronder busreclame. Ik denk dat je als ondernemer blij moet zijn dat het mag.

 

Ave, Karel

 

Link naar reactie
  • 0

Bravo.

 

Het idee dat je dat geld moet besteden aan het beter maken van je product is nogal naïef. In de ideale wereld kopen mensen alleen de beste producten. In de echte wereld bepaalt de hoeveelheid goede promotie hoe vaak een product wordt verkocht. Dat betekent niet dat je rotzooi moet verkopen. Maar het product nog 10% beter maken is één van de beste manieren om snel failliet te gaan. Goed = goed genoeg.

 

Direct mail is, mits goed gebruikt, nog steeds één van de meest lucratieve media om je product te verkopen. Of je het nou leuk vindt om te krijgen of niet. Ik heb het gevoel dat veel mensen hun eigen ervaring gebruiken als maatstaf voor effectiviteit. Terwijl het aantal nieuwe klanten/orders de maatstaf moet zijn.

 

En nu ga ik snel weer verder werken aan de mailing van 8.000 stuks die komende dinsdag eruit gaat. Leg de stukken vis en bakstenen maar alvast klaar!

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Direct mail is, mits goed gebruikt, nog steeds één van de meest lucratieve media om je product te verkopen. Of je het nou leuk vindt om te krijgen of niet. Ik heb het gevoel dat veel mensen hun eigen ervaring gebruiken als maatstaf voor effectiviteit. Terwijl het aantal nieuwe klanten/orders de maatstaf moet zijn.

 

Dat reclamefolders werken lijkt me verder niet ter discussie staan, er is een reden dat men bakken geld uitgeeft aan het maken en verspreiden van die dingen.

 

Dat ze ook werken op mensen met nee/nee stickers op hun brievenbus klinkt ergens best aannemelijk. Natuurlijk zullen er mensen furieus reageren en met rotte vis smijten, maar dat lijkt me een maginale minderheid. Genoeg mensen die het alsnog zullen lezen denk ik.

 

Maar de vraag of je alles wat werkt ook mag doen, is een heel andere. De wetgever zegt bijvoorbeeld dat je particulieren niet mag spammen. Daarmee werkt spam niet minder, maar heb je wel een reden om het te laten.

 

Overigens vraag ik me af of het uberhaupt strafbaar is om folders te gooien in een brievenbus met een nee/nee sticker. Er zijn hier bijv wat kleine locale toko's die het vrij consequent doen, bijv om eten te bestellen, en een of andere hardnekkige stoffeerder. Zelf ben ik niet geneigd hier iets tegen te ondernemen, maar vraag me af of dat uberhaupt wel zou kunnen.

Link naar reactie
  • 0

...

Dat ze ook werken op mensen met nee/nee stickers op hun brievenbus klinkt ergens best aannemelijk. Natuurlijk zullen er mensen furieus reageren en met rotte vis smijten, maar dat lijkt me een maginale minderheid. Genoeg mensen die het alsnog zullen lezen denk ik.

...

 

Gebaseerd op wat denk je dat? Is er onderzoek naar gedaan?

 

Ik vermoed (maar weet dat ook niet zeker) dat verreweg de meesten met NEE NEE sticker (>98%) de toch nog binnenkomende ongewenste reclame ongelezen bij het oud papier gooien. De kleine groep zal af en toe een van de vele uitingen lezen omdat ze misschien net op zoek zijn naar wat in die folder wordt aangeboden (nieuwe koelkast of zo).

 

Daarnaast zijn er ook onder degenen zonder sticker nog wel mensen die de reclame zonder meer wegsmijten.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Het idee dat je dat geld moet besteden aan het beter maken van je product is nogal naïef.

 

Het idee dat ik, als ik ondanks een JA-NEE sticker toch 2 pakketten met reclamefolders (dyslectische bezorger?) uit de brievenbus vis en ze tijdens het uit het plastic halen (tja, we zijn natuurlijk wel milieubewust) zie dat bij de supermarkt in een dorp 6 kilometer verderop de melk in de aanbieding is, direct in de auto spring om een pak melk te gaan kopen is m.i. net zo naief.

 

Verder is de JA-NEE sticker een dienst van mij aan de ondernemer(s): ik geef aan dat ik geen interesse heb in hun reclame en dat ze hun reclamebudget dus effectiever kunnen besteden en tegelijkertijd het milieu kunnen sparen door bij mij geen folders te bezorgen.

 

Als je het zo bekijkt zou ik er eigenlijk geld voor moeten vragen... ;D

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Fred,

 

Jij: Daarnaast zijn er ook onder degenen zonder sticker nog wel mensen die de reclame zonder meer wegsmijten.

 

Vrijwel iedereen zonder een NEE-NEE sticker, zal pakweg 80% van de folders "zonder-meer" weggooien. De huisvrouw zal wellicht naar de aanbiedingen jagen van de supermarkt(en), morgen gaat ze immers weer inkopen doen. Hij zal nota nemen van de nieuwste DVD-recorder. Ik heb mijn vrouw gevraagd, ze zou dood ongeluk zijn zonder de wekelijkse reclame, terwijl ze ook 80% van ze ongelezen weggooit.

 

Het zit hem in het pakket, ook bij de flatbewoners zit er een folder bij voor tuinartikelen. Van mij mag dat allemaal. Vrijheid van de handel.

 

Ave, Karel

 

Link naar reactie
  • 1

De kleine groep zal af en toe een van de vele uitingen lezen omdat ze misschien net op zoek zijn naar wat in die folder wordt aangeboden (nieuwe koelkast of zo).

 

Dat is toch sowieso een beetje het idee aan folders in de brievenbus gooien?

 

Een folder voor auto's is effectief voor mensen die toch al een nieuwe wilden kopen, en zo gaat dat denk ik met ieder product... afgezien van wellicht boodschappen die je vrijwel dagelijks doet. Folders zijn rommel tot er iets in staat waar je naar op zoek was, dat zal voor mensen met of zonder sticker niet verschillen.

Link naar reactie
  • 0
Direct mail is, mits goed gebruikt, nog steeds één van de meest lucratieve media om je product te verkopen. Of je het nou leuk vindt om te krijgen of niet. Ik heb het gevoel dat veel mensen hun eigen ervaring gebruiken als maatstaf voor effectiviteit. Terwijl het aantal nieuwe klanten/orders de maatstaf moet zijn.

 

Met het risico dat je tegelijkertijd een grote groep mensen, die je niet kunt meten, zodanig irriteert dat ze nooit iets meer van je zullen kopen omdat je eigenlijk aangeeft totaal geen respect te hebben voor hun wensen. Als je op een sympathieke manier zou DM'en had je die misschien ook als klant gehad.

 

Leg de stukken vis en bakstenen maar alvast klaar!

 

Check!

Link naar reactie
  • 0

...

 

Dat geeft helaas geen antwoord op de vraag waarom ze uberhaupt dit soort acties doen (wat mijn vraag was). :P

 

Inmiddels nog een bericht gekregent: ze gaan het doorsturen naar de marketing afdeling. Wie weet wordt het vervolgd. 8)

 

En jawel, vanochtend nog een mailtje van de afdeling Marketing van Ikea (vet gemarkeerd door mij):

 

==========

 

Geachte meneer Wiersma,

 

Mijn excuses voor het ontvangen van iets dat u niet wilt.

Veel klanten van IKEA hebben een sticker op de brievenbus, maar willen wél de IKEA catalogus

ontvangen.Door semi-adressering " aan de bewoner van" kunnen we bezorgen.

 

Ik laat uw adres verwijderen uit het leverbestand van IKEA Catalogus en brochures.U hoeft via

infofilter niets te regelen.

 

Bedankt voor uw verwijzing naar de internetsite.Wij proberen ieder jaar de verspreiding en

bezorging te verbeteren.

 

Met vriendelijke groet,

 

=======

 

Pluspunt: snelle reactie. En ik zal geen IKEA gids meer krijgen.

 

Minpunt: ze gaan niet in op waarom ze deze vorm van marketing bedrijven. Uiteraard hoeven ze dat ook niet.

 

Mijn conclusie: ik weet niet waarop IKEA baseert dat veel mensen met NEE NEE stickers toch de IKEA gids willen krijgen. Misschien omdat te weinig mensen met NEE NEE sticker de moeite nemen IKEA op de hoogte te stellen dat ze dat echt niet willen? Misschien omdat die mensen IKEA vragen ajb een gids op te sturen? Misschien wishful thinking?

 

Anyway, case closed voor mij.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Direct mail is, mits goed gebruikt, nog steeds één van de meest lucratieve media om je product te verkopen. Of je het nou leuk vindt om te krijgen of niet. Ik heb het gevoel dat veel mensen hun eigen ervaring gebruiken als maatstaf voor effectiviteit. Terwijl het aantal nieuwe klanten/orders de maatstaf moet zijn.

 

Met het risico dat je tegelijkertijd een grote groep mensen, die je niet kunt meten, zodanig irriteert dat ze nooit iets meer van je zullen kopen omdat je eigenlijk aangeeft totaal geen respect te hebben voor hun wensen. Als je op een sympathieke manier zou DM'en had je die misschien ook als klant gehad.

 

Leg de stukken vis en bakstenen maar alvast klaar!

 

Check!

 

Kijk bericht hierboven, consumenten zijn eigenlijk gewoon redelijk 'dom' wat betreft hun aankopen. Ikea valt misschien wel mensen lastig en die mensen zullen gaan roepen ik koop NOOIT meer wat bij ikea, dan hebben ze ineens een kastje of iets dergelijks nodig dan is het tja die rot Ikea is toch het dichtste bij (speelt zeker mee met de huidige benzine prijzen) en redelijk goedkoop (hoeft ook niet zo te zijn) dus gaan ze er als nog heen.

 

Kortom, de meeste bedrijven die van die foldertjes versturen kunnen het zich wel permiteren om bovenstaande redenen. Net als bepaalde luchtvaartmaatschappijen, die leveren zooooooooo'n gigantisch slechte service maar mensen blijven er toch mee vliegen omdat ze gewoon het goedkoopste willen. ::) (Of denken te krijgen)

Link naar reactie
  • 1

Mijn conclusie: ik weet niet waarop IKEA baseert dat veel mensen met NEE NEE stickers toch de IKEA gids willen krijgen. Misschien omdat te weinig mensen met NEE NEE sticker de moeite nemen IKEA op de hoogte te stellen dat ze dat echt niet willen? Misschien omdat die mensen IKEA vragen ajb een gids op te sturen? Misschien wishful thinking?

 

Er staat me wel iets bij van een onderzoek waaruit bleek dat veel mensen de ikea catalogus echt bewaren en zo'n beetje ergens laten liggen tot de volgende er is. Preciese aantallen of bron weet ik niet meer, maar het viel me toen wel op.

 

Wat misschien ook meespeelt is dat het een jaarlijkse catalogus betreft, niet zo'n zak reclamefoldertjes die wekelijks (of vaker) je bus ingeslingerd wordt.

Link naar reactie
  • 0

Nou, Viking Direct is de gelukkige, en ik heb ze zojuist per email even op de hoogte gesteld... :)

 

Gefeliciteerd, ik heb zojuist, ruim 4 maanden na mijn vorige email, weer een mailing van u ontvangen, dus krijgt u deze van mij komende week retour gestuurd met daarbij de beloofde stoeptegels - de kosten van die verzending zijn vanwege uw antwoordnummer natuurlijk voor u.

 

Heeft u nog voorkeur voor het aantal stoeptegels, of zal ik er gewoon 4 doen? Ik heb eventueel ook nog wel wat ongesorteerd grofvuil liggen - wellicht u daar meer aan hebt. Mocht ik uiterlijk morgen niets van u gehoord hebben, dan kies ik zelf wel!

Link naar reactie
  • 0

Ongelofelijk - vandaag kreeg ik weer een folder van die sukkels van Viking Direct in de bus.

 

Ik ga maar eens kijken of ondernemers net zo veel rechten hebben als particulieren. Er moet toch ook iets te doen zijn met het feit dat een eenmaszaak juridisch gelijk staat aan mij als prive-persoon, waardoor het botweg weigeren mijn zakelijke adresgegevens te verwijderen gelijk staat aan het weigeren mijn prive-adresgegevens te verwijderen.

 

Consuwijzer en de Reclame Code Commissie buigen zich er inmiddels over...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 63 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.