• 0

Non-spraak VoIP

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wie herkent de situatie waarin je de spraak communicatie hebt overgezet naar VoIP

maar dat in je werk omgeving nog steeds analoge lijnen aanwezig zijn,

voor bv de intercom in een lift

of voor het inbraakdetectie-systeem.

Herkenbaar ?

Heeft iemand daar een suggestie voor ?

 

Ik begrijp je vraag niet helemaal? Ik heb een eenvoudige Fritzbox waar ik voip over doe maar ook analoge lijnen op kan aansluiten.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je zoiets als een Fritzbox toepast

zegt je verzekeraar na een inbraak dat je inbraakdetectiesysteem niet voldeed

en dat ze niet hoeven uit te betalen

en zegt het liftkeuringsinstituut dat ze je lift moeten stilleggen.

Men stelt daarvoor dus hogere eisen,

bv dat het ook werkt bij spanningsuitval

en dat er een GSM-backup connectie moet zijn.

en blijkbaar moet er technisch gezien meer bandbreedte zijn

dan bij normale spraak omdat ook zgn. DTMF-tonen probleemloos

over moeten.

Blijkbaar is daar zelfs een aparte NEN norm voor.

 

Link naar reactie
  • 0

Wie bekend is met bijvoorbeeld intercoms weet dat er leveranciers zijn die al apparatuur kunnen leveren die met elkaar kunnen communiceren via tcp/ip protocol.

Ook in de wereld van bewakingscamera's ben ik al apparatuur tegengekomen die via LAN communiceren.

 

Een van de redenen waarom je het nog niet veel ziet is omdat er weinig kennis over deze apparatuur is bij de leveranciers. Wie weet wat een dradenbundel een huisinstallatie met intercom oplevert die weet ook dat een simpel utp daar veel werk bespaart kan worden.

 

Ben je op zoek naar dergelijke apparatuur ?

 

Link naar reactie
  • 0

Bij liftintercoms en alarmsystemen ligt de lat met eisen blijkbaar hoger.

 

Dat dergelijke apparatuur nog niet in liften zit wil het nog niet zeggen dat daar 'hogere' eisen aan gesteld worden, dat lijkt mij een te makkelijke conclusie.

Op een fiets zit ook geen nachtzichtapparatuur, ligt dat aan de eisen of gewoon aan iets anders ?

 

Liften met telefoon vind je eigenlijk alleen in grote gebouwen, de telefoon is dan gekoppeld aan de PABX.

Grote centrales vind je nog niet veel in VOIP uitvoering, alleen de lifttelefoon met VOIP uitrusten is dan een beetje overdone.

 

Misschien kun je even toelichten waarom je deze vraag stelt.

Wil je zelf TCP/IP-VOIP oplossingen aan gaan bieden of zit je zelf met een probleem dat je graag op een moderne manier wil oplossen ? Op het moment dat ik dit schrijf zit ik namelijk met een leverancier van dit soort apparatuur aan tafel.

Link naar reactie
  • 0

Ook bij liftintercoms ligt de lat wat hoger want die mag je bv niet op een PBX aansluiten maar vereisen meestal nog een analoge lijn omdat die bij spanningsuitval nog werkt.

Mijn drijfveer voor deze vraag:

ik zie de rekeningen van de telefoonlijnen van mijn kantoor en ik wil van die analoge lijnen nota's af.

Maar ik wil ook geen gezeur met verzekeraar of lifkeuringsinstituut.

 

Link naar reactie
  • 0

Grappig onderwerp, "No Voice Voice over IP".

 

Een liftintercom heeft bepaalde eisen, welke eisen kun je opvragen bij de keuringsinstantie en bij je verzekering. Als je redundantie inbouwt, zoals VOIP met GSM backup, dan moet dat volgens mij weinig problemen geven. Elke verzekeraar heeft zijn eigen regels, en ik kan me voorstellen dat keuringsinstanties ook allemaal hun eigen richtlijnen hebben.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp wat je bedoelt, maar VOIP is een instabiele factor in ICT. Dit komt hoofdzakelijk omdat Voip over internet loopt wat als niet betrouwbaar staat aangeschreven. Kijk naar de uitval maanden geleden bij kpn. In tegenstelling tot het analoog systeem. Het analoog systeem bestaan al 100 jaar en is ver uitontwikkeld in tegenstelling tot voip dat misschien 10 jaar in de markt is.

 

Het beste wat je kunt doen is het volgende. Hou 1 isdn of analoge lijn aan, deze koppel je op de voip centrale, hiernaast zet je 5 of 10 voip lijnen welke je gebruikt voor de dagelijkse dingen, in noodgeval kun je terug vallen op de anloge lijn. En geloof mij maar die ga je vaak genoeg gebruiken.

 

Wij werken zelf ook op deze manier, daarbij moet ik wel vermelden dat voip lijnen alleen intressant is wanneer je bijvoorbeeld al 2 of 3 isdn of analoge lijnen hebt liggen.

 

Voorbeeld: Een servicedesk met 10 inkomende lijnen is finacieel beter af dan analoog of isdn. Dit alleen al gerekend naar de maandelijkse abonnements kosten.

Link naar reactie
  • 0

Een servicedesk met 10 inkomende lijnen is finacieel beter af dan analoog of isdn. Dit alleen al gerekend naar de maandelijkse abonnements kosten.

Huh? zeg je nu dat voor MKB VoIP duurder is dan analoog/ISDN ?

 

PS

Daarbij heeft KPN al aangekondigd: Vanaf 2010 levert men geen analoge lijnen meer.

 

Link naar reactie
  • 0

Een servicedesk met 10 inkomende lijnen is finacieel beter af dan analoog of isdn. Dit alleen al gerekend naar de maandelijkse abonnements kosten.

Huh? zeg je nu dat voor MKB VoIP duurder is dan analoog/ISDN ?

 

PS

Daarbij heeft KPN al aangekondigd: Vanaf 2010 levert men geen analoge lijnen meer.

 

 

Ik bedoel te zeggen dat wanneer je maar 1 of twee lijnen hebt, het niet veel uitmaakt of je nu voip of analoog/isdn neemt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 101 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.