Ga naar inhoud

Doelgroep bepalen!

Geplaatst:

bruno77

Beste Hiherlevel's,

 

Ik ben nieuw hier en hoop dat ik geen dubbele vragen ga stellen.

Heb een poging gedaan antwoord te vinden op mijn vfraag binnen de site echter zonder succes.

 

Ik ben bezig met het schrijven van een ondernemingsplan voor het opzetten van een contact center.

Nu wil ik mijn doelgroep beter formuleren echter loop ik helemaal spaak.

 

Mijn doelgroep (klanten) bestaat eigenlijk uit alle denkbare vormen van ondernemingen/stichtingen etc...

kortom van alles wat.. Echter hoe kan ik dit mooi verwoorden? :-\

 

Hoop dat er iemand is die mij op weg kan helpen.

 

Mvgr,

 

Bruno

Featured Replies

Geplaatst:

renep

Mijn doelgroep (klanten) bestaat eigenlijk uit alle denkbare vormen van ondernemingen/stichtingen etc...

 

Maar wel beperkt tot bepaalde regio's en/of taalgebieden neem ik aan. Dat moet minimaal in je doelgroepafbakening.

 

Maar dan... kun je die doelgroep daadwerkelijk bereiken en interesseren?

 

Zo ja, knap. Zo nee, dan is het misschien verstandig je concept nog wat aan te scherpen.

Geplaatst:

Ard-Sc

Bruno wat is jouw invulling van het begrip contact center?

 

Oftewel welke diensten kun/wil je gaan leveren?

Geplaatst:

R.I.P. - Fred Wiersma

@Bruno77, er is ook niets mis mee om verschillende doelgroepen te beschrijven. Grote bedrijven, kleine bedrijven, specifieke sectoren, profit / non profit, etc etc, en ook per groep aan te geven wat je verwacht om te zetten. Het kan zijn dat verschillende doelgroepen ook een verschillende benadering van jou verwachten, of verschillende diensten willen afnemen.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Geplaatst:

Erik!

Verschillende doelgroepen beschrijven is inderdaad heel gebruikelijk. Want niet iedere doelgroep is geschikt om te benaderen. Daarom moet je rekening houden met een aantal belangrijke randvoorwaarden. Zo moet een doelgroep groot genoeg zijn zodat het waard is om in de ontwikkeling van jouw product te investeren, maar ook weer niet zo groot dat het heel veel tijd en geld kost om ze te benaderen. Je doelgroep moet dus ook bereikbaar zijn.

 

Een paar kenmerken waarop je kunt segmenteren zijn bijvoorbeeld branche, aantal werknemers, vestigingsplaats en omzet . Natuurlijk zijn er nog veel meer mogelijkheden.

 

Succes!

Geplaatst:

René Zonneveld

Dag bruno77,

 

je hebt het over 'mooi verwoorden' maar daar gaat het natuurlijk niet om. Lijkt mij. Je wilt je doelgroep kunnen afbakenen om niet straks tegen iedereen te hoeven 'schreeuwen'. Probleem is vaak dat doelgroepen zo groot worden dat je ze niet kunt overzien. De oplossing is dan om meerdere doelgroepen te benoemen en daar je dienst perfect op af te stemmen. Zoek eens op 'product-markt-combinatie'. Ik heb er op mijn eigen site ook over geschreven. Om niet te veel te spammen hier de link.

 

Je diensten zullen grosso modo wel hetzelfde blijven, maar je kunt nuanceverschillen aanbrengen. Dat is ook handig als je straks -of ooit- een briefing moet geven aan bijvoorbeeld een tekstschrijver of een reclamebureau. Wees niet benauwd om te gedetailleerd te worden, de boel op één hoop gooien kan altijd nog.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Geplaatst:

Taalvirtuozen

Bruno,

 

 

Het is inderdaad belangrijk te weten wat je met je contact center precies aan diensten aanbiedt.

Vervolgens kan je bij de concurrentie kijken wie zij zoal bedienen en zo krijg je hopelijk een idee van de doelgroep(en) en hoe je ze kan afbakenen.

 

Succes.

 

Pieter

Copywriting - vertalingen - communicatie

www.taalvirtuozen.be

Taalvirtuozen - onze taal, uw tekst

Geplaatst:

bruno77

  • Auteur

Beste allen,

 

Ik wil iedereen bedanken voor de gegeven feedback.......

Met dit soort opmerkingen kan ik zeker voort.. Doordat ik er eenmaal diep in zat (in mijn plan) kon ik het niet meer over zien..

Hiermee hebben jullie mij goed geholpen.. Mijn dank is groot!

 

Groet,

 

Bruno

Geplaatst:

bruno77

  • Auteur

Dag bruno77,

 

je hebt het over 'mooi verwoorden' maar daar gaat het natuurlijk niet om. Lijkt mij. Je wilt je doelgroep kunnen afbakenen om niet straks tegen iedereen te hoeven 'schreeuwen'. Probleem is vaak dat doelgroepen zo groot worden dat je ze niet kunt overzien. De oplossing is dan om meerdere doelgroepen te benoemen en daar je dienst perfect op af te stemmen. Zoek eens op 'product-markt-combinatie'. Ik heb er op mijn eigen site ook over geschreven. Om niet te veel te spammen hier de link.

 

Je diensten zullen grosso modo wel hetzelfde blijven, maar je kunt nuanceverschillen aanbrengen. Dat is ook handig als je straks -of ooit- een briefing moet geven aan bijvoorbeeld een tekstschrijver of een reclamebureau. Wees niet benauwd om te gedetailleerd te worden, de boel op één hoop gooien kan altijd nog.

 

Beste Rene,

 

Ik heb even een kijkje genomen.. enne... ga zeker even verder lezen.. zie nu al zaken die mijn interesse hebben gewekt :-) mooie site...

 

gr, Bruno

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.