• 0

Handelsnaam word gevoerd via Ebay?

Na het zoeken op de handelsnaam bleek deze na voren te komen op ebay.

Een gebruiker van de VS heeft dus dezelfde naam gepakt als mijn handelsnaam.

De ebay-shop is ook hier in Nederland te bezichtigen. Mensen lopen dus de kans

mijn naam te associëren met de ebay-shop.

 

Dit wil ik natuurlijk voorkomen.

Probleem is wel dat meneer vanaf 2000 al deze naam voert.

Mijn handelsnaam bestaat sinds 2006......

 

Wat kan ik hier tegen doen?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur

Na het zoeken op de handelsnaam bleek deze na voren te komen op ebay.

Een gebruiker van de VS heeft dus dezelfde naam gepakt als mijn handelsnaam.

De ebay-shop is ook hier in Nederland te bezichtigen. Mensen lopen dus de kans

mijn naam te associëren met de ebay-shop.

 

Dit wil ik natuurlijk voorkomen.

Dat kun je niet voorkomen, want het is al een feit. Gaat het ook om dezelfde soort onderneming? Dan zou ik je adviseren een andere naam in overweging te nemen of je naam van een toevoeging te voorzien, waardoor evident is dat je niet de ebay-handelaar bent.

Link naar reactie
  • 0

De ebay gebruiker heeft maar 260 artikelen verkocht sinds 2000.

Het is dus absoluut geen hardloper.............

 

Hij verkoopt gewoon ook wat shirtjes met opdrukken via ebay.

Dit is meer richting fun gerelateerd. Echt een serieus bedrijf is het

dus niet volgens mij, want heb al van alles geprobeerd te zoeken maar

veel komt er niet naar voren.......

 

Ik betwijfel dan ook of het echt een bedrijf is. Volgens mij is het

een soort Joep van op de hoek die wat shirtjes aanbied.

 

Ik zie dan ook niet direct in om mijn naam aan te gaan passen........

Natuurlijk zou ik dat ook niet graag willen, inmiddels is de naam al redelijk

gevestigd .

 

Toevoeging is ook in het logo van mijzelf dat er standaard .nl achter staat.

Alleen is dat voldoende?

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur

Toevoeging is ook in het logo van mijzelf dat er standaard .nl achter staat.

Alleen is dat voldoende?

Dat kan ik lastig beoordelen; zelf geef je aan dat je vermoedt dat het tot verwarring kan leiden. Wat is jouw beoordeling? En wil je enkel op .nl blijven richten, of wil je ook daar buiten activiteiten ontplooien?

Link naar reactie
  • 0

Is voornamelijk Nederland/België.

Maar is wel de bedoeling om meer richting Europa te "trekken".

 

Ik weet niet of het direct super van belang is, maar weet liever van te voren

wat ik ermee kan doen, en eventueel kan stoppen. Helaas zit dat er zo

te merken niet in. Een hele grote verkoper is het niet, dus denk dat

het niet zo heel erg verwarrend is. Maar als het niet hoeft, en opgelost kon worden

deed ik dat natuurlijk liever.

Link naar reactie
  • 0

als hij geen domeinnaam heeft met je handelsnaam erin kan je ook contact met hem opnemen en hem een (kleine) vergoeding bieden om het gebruik van die naam te staken en het account op ebay met die naam aan jou over te dragen.

 

Indien hij wel een domeinnaam heeft met je handelsnaam erin bied je uiteraard op hetzelfde maar dan + domeinnaam

Link naar reactie
  • 0

Vermoedelijke CS.com is te registreren voor 9 euro per jaar zou ik dat om te beginnen meteen doen.

 

Daarnaast zou zeker de (vermoedelijke) CS handelsnaam meteen als Benelux merk registreren. Kost 240 Euro en zo te zien is het merk onderscheidend genoeg.

 

Meer info:

https://filing.boip.int/BMBPortal/portal.asp?language=N

 

Wat betreft Ebay zou ik het advies van Vossie opvolgen. Je kan zelfs een vergoeding in natura voorstellen.

 

Link naar reactie
  • 0

Het gaat hier inderdaad om CS.

Echter de variant van .com is al bezet en de .net is via SEDO te koop, echter moet ik daar een bod op uit brengen. De verkoper heeft dus geen vraagprijs vermeld.

 

De .nl en .be verwijzen al naar de site, en vanaf morgen ook de .eu extensie (wel besteld, nog niet door verwezen.)

 

BOIP ga ik morgen CS toch maar even aanmelden....... ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik bedoelde dus bij nader inzien CSs.com. Waar je wel de CSs.nl hebt geregistreerd, toch? Kan bij nader inzien zeker geen kwaad om daar ook even naar te kijken.

 

Mocht je nog tegen problemen aanlopen bij het registeren, CS of CSs maakt voor de bescherming weinig uit denk ik, dan horen we het graag. Heb het zelf enkele keren gedaan en het is erg eenvoudig behalve het kiezen van de juiste categorieën (klassen).

 

Tip die ik je kan geven is dat je ook even bij een ander merk kan kijken in dezelfde richting voor inspiratie als het niet al erg duidelijk is. Op zijn minst natuurlijk klasse 25 maar wellicht ook 35 mocht je ooit gaan franchisen. 8)

Link naar reactie
  • 0

Wij hadden min of meer een soort gelijke kwestie... Wij hebben in 2003 w3Media opgericht als naam, natuurlijk gekeken bij Benelux merken register en bij de KVK etc, nou niets van bekend. Vervolgens richten wij ons op de NL/BE markt dus domeinnamen vast gelegd. Na een bepaalde periode werken kregen wij het advies om over te stappen naar een BV structuur dus ook direct geregeld en na een jaar of 4 kwamen we er ineens achter dat er in Canada een bedrijf was (al sinds 2000!) die precies hetzelfde heet en hetzelfde doet...

 

Toevallig via LinkedIn contact mee gehad en heb de eigenaar nu op MSN. We vinden het beiden niet erg, zitten in dezelfde tak alleen hij doet de US/CA markt en wij de EU markt, nog nooit problemen mee gehad in ieder geval :)

Link naar reactie
  • 0

De CS.com is vastgelegd en tevens ook de meervouds vorm (zoals de naam echt is) CSs.com

De beide domeinnamen zijn al bezet als ik ze ga bekijken via whois.com

 

@ Hans:

 

Tip die ik je kan geven is dat je ook even bij een ander merk kan kijken in dezelfde richting voor inspiratie als het niet al erg duidelijk is. Op zijn minst natuurlijk klasse 25 maar wellicht ook 35 mocht je ooit gaan franchisen.

Dit begrijp ik niet zo goed, wat bedoel je hier precies mee?

 

@ Desmond,

 

Ik vermoed dat de andere partij er niet zo een groot bezwaar tegen heeft. Het is maar een kleine "speler".

Ik ga dan ook even contact proberen op te nemen, en kijken wat we met elkaar kunnen doen!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.