Ga naar inhoud

partnering met andere ICT bedrijven

Geplaatst:

Robert2

Hallo,

 

Momenteel verleen ik wat ICT diensten aan wat MKB bedrijven.

Ik heb een eenmanszaak, en ben derhalve niet altijd in staat op adequaat te reageren op support vragen van klanten (bezig bij andere klant, vakantie, etc).

Nu ken ik een tweetal ICT eenmanszaken die ik wellicht wil gaan inschakelen op het moment dat ik het te druk heb. Klant belt mij op, ik beslis dat ik iemand in moet schakelen,

bedrijf dat ik wil inschakelen stuurt iemand naar de klant om probleem op te lossen, financiele afhandeling en klaar.

 

De vraag is nu: op welke manier kan ik voorkomen dat het bedrijf dat ik wil inschakelen direct contact gaat opnemen met de klant waar ik hem naartoe stuur, om zodoende zijn eigen bedrijf naar binnen te fietsen? (mond-op-mond reclame, folder materiaal verspreiden, etc). Kan ik dit afdekken in een NDA of geheimhoudingsverklaring? Heeft iemand een voorbeeld van zo'n passage in een NDA of geheimhoudingsverklaring? Zijn er andere mogelijkheden om dit af te dekken?

 

Uiteraard is de basis van samenwerking vertrouwen, maar beter alles afgedekt hebben lijkt me zo. Snap ook dat de klant op ieder moment zelf kan beslissen om over te stappen, echter wil ik het niet te makkelijk maken.

 

Heeft iemand hier ideeen over? Dank!

Featured Replies

Geplaatst:

Sheepdog

Ik heb voor dit zelfde "probleem" een oproep geplaatst op dit forum en daar hebben enkele mensen op gereageerd, alleen niet genoeg om tot concrete stappen te komen.

 

Mijn visie is het volgende:

Ik ben niet bang dat mijn klanten overstappen naar een collega waarmee ik zou samenwerken omdat mijn klant zaken doet met mij en hij/zij daar heel blij mee is. Als je twijfelt of je klant wel bij je zou blijven moet je wellicht eens nadenken over je relatie met je klanten en de kwaliteit van je dienstverlening?

Aan de andere kant is je samenwerkingspartner dan ook niet echt betrouwbaar.

 

Het is echter wel zo dat als je dit goed regelt in een contract je in ieder geval nooit onduidelijkheid kan hebben over wat de ander wel en niet mag met jouw klant(en).

Ik denk dat je het hierover met elkaar makkelijk eens moet kunnen worden, er moet in ieder geval goed over gepraat kunnen worden. De resultaten daarvan kan je in een contract verwerken.

 

Succes!

Geplaatst:

Henny van der Pluijm

Ik zou zeggen: noncurrentiebeding opnemen in overeenkomst.

 

 

Hallo,

 

Momenteel verleen ik wat ICT diensten aan wat MKB bedrijven.

Ik heb een eenmanszaak, en ben derhalve niet altijd in staat op adequaat te reageren op support vragen van klanten (bezig bij andere klant, vakantie, etc).

Nu ken ik een tweetal ICT eenmanszaken die ik wellicht wil gaan inschakelen op het moment dat ik het te druk heb. Klant belt mij op, ik beslis dat ik iemand in moet schakelen,

bedrijf dat ik wil inschakelen stuurt iemand naar de klant om probleem op te lossen, financiele afhandeling en klaar.

 

De vraag is nu: op welke manier kan ik voorkomen dat het bedrijf dat ik wil inschakelen direct contact gaat opnemen met de klant waar ik hem naartoe stuur, om zodoende zijn eigen bedrijf naar binnen te fietsen? (mond-op-mond reclame, folder materiaal verspreiden, etc). Kan ik dit afdekken in een NDA of geheimhoudingsverklaring? Heeft iemand een voorbeeld van zo'n passage in een NDA of geheimhoudingsverklaring? Zijn er andere mogelijkheden om dit af te dekken?

 

Uiteraard is de basis van samenwerking vertrouwen, maar beter alles afgedekt hebben lijkt me zo. Snap ook dat de klant op ieder moment zelf kan beslissen om over te stappen, echter wil ik het niet te makkelijk maken.

 

Heeft iemand hier ideeen over? Dank!

 

 

www.venturemedia.nl

Geplaatst:

R.I.P. - Fred Wiersma

Naast wat Henny aangeft: hou zelf klantcontact en factureer zelf aan de klant. Jouw onderaannemer factureert aan jou.

 

Je kunt ook afspreken onder welke voorwaarden 'jouw' klant de klant van de onderaannemer wordt. Bijv na een bepaalde periode, of met een afnemende marge voor jou.

 

En leg de afspraken vast in een contract.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.