Ik heb een v.of. met een collega van mij en heb prive een auto die ouder dan 15 jaar is. De dagwaarde van dit ding is niet meer dan 500 euro.
Nu zit ik te denken om de auto op de zaak te zetten. De bijtelling is dan maar 22 procent van 500 euro = 110 euro. De totale kosten van de auto komen ongeveer uit op 1500 euro per jaar:
300 euro autoverzekering
1000 euro benzine ongeveer
120 euro wegenbelasting
Het aantal zakelijke kilometers is minimaal, ik rij er meer prive mee.
Echter hoe bereken ik mijn voordeel? want ik zit in een v.o.f. We gaan dan wel alle kosten met betrekking tot de auto aftrekken, echter ik kan niet tegenover mijn vennoot zeggen alle prive kosten wil ik terug van de zaak.
Ik zou graag willen weten wat ongeveer mijn voordeel is in de v.o.f. Het heeft ook voordelen voor mijn vennoot, want we kunnen dan 1500 euro per jaar extra aftrekken van de winst.
En het is toch gewoon mogelijk om je auto van prive op de zaak te zetten?
alvast bedankt!
Webdesign Almere - DutchBridge.nl is een jong en flexibel webdesign bureau
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
isomis
isomis
Ik heb een v.of. met een collega van mij en heb prive een auto die ouder dan 15 jaar is. De dagwaarde van dit ding is niet meer dan 500 euro.
Nu zit ik te denken om de auto op de zaak te zetten. De bijtelling is dan maar 22 procent van 500 euro = 110 euro. De totale kosten van de auto komen ongeveer uit op 1500 euro per jaar:
300 euro autoverzekering
1000 euro benzine ongeveer
120 euro wegenbelasting
Het aantal zakelijke kilometers is minimaal, ik rij er meer prive mee.
Echter hoe bereken ik mijn voordeel? want ik zit in een v.o.f. We gaan dan wel alle kosten met betrekking tot de auto aftrekken, echter ik kan niet tegenover mijn vennoot zeggen alle prive kosten wil ik terug van de zaak.
Ik zou graag willen weten wat ongeveer mijn voordeel is in de v.o.f. Het heeft ook voordelen voor mijn vennoot, want we kunnen dan 1500 euro per jaar extra aftrekken van de winst.
En het is toch gewoon mogelijk om je auto van prive op de zaak te zetten?
alvast bedankt!
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag