• 0

Hoe voorkom je dat een investeerder er met je idee van door gaat?

Ik ben bezig met de ontwikkeling van een unieke online dienst met een hoge winst potentie.

Om snel te kunnen groeien zit ik er aan te denken een investeerder te zoeken om mij te helpen met de opstart.

 

Het idee is zo simpel en eenvoudig dat ik het in 2 regels kan uitleggen.

 

Ik wil dit idee voorleggen aan investeerders, maar ben als de dood dat ze er met mijn idee vandoor gaan. Het is makkelijk om te zeggen: "Mafropotato, we zien niets in je idee", om er vervolgens zonder mij mee verder te gaan.

 

Let's face it, waarom zou een investeerder geld in mij investeren terwijl ze het zonder mij op hun eigen manier kunnen doen tegen een hoger rendement?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

...

Let's face it, waarom zou een investeerder geld in mij investeren terwijl ze het zonder mij op hun eigen manier kunnen doen tegen een hoger rendement?

 

Als ze het kunnen, wil dat nog niet zeggen dat ze het willen of er de tijd voor hebben. Daarnaast is een investeerder normaal gesproken er niet op uit om iemand te belazeren. Zijn / haar reputatie is vaak meer waard dan die poen die ze over jouw rug zouden kunnen verdienen. En in plaats van jou het geld te laten verdienen, zouden ze iemand anders dat moeten laten doen. Hun extra winst door jou te belazeren is dan niet zo groot.

 

Als het een heel simpel idee is zou ik me als ik jou was meer druk maken over of iemand anders er sowieso niet eerder mee op de markt komt :P. Of hoe lang het duurt voor er een concurrent komt zodra je net bezig bent...

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 1

Het ligt er een beetje aan waarvoor je die investeerder nodig hebt.

 

Als je alleen nog maar een idee hebt, hoef je het niet te proberen bij investeerders en zeker niet in dit financiele klimaat.

Voor alleen een idee krijg je in dit klimaat niet eens een uitnodiging.

 

Maar je zegt dat je iets aan het ontwikkelen bent. Als dat betekent dat je een systeem, bv. een website, aan het bouwen bent, dan zou ik dat zo ver mogelijk uitwerken en pas dan eventueel met een investeerder gaan praten. Alleen als je het geld echt nodig hebt trouwens en precies weet wat je ermee gaat doen.

 

Als je het zo ver mogelijk uitwerkt, loop je minder kans dat iemand anders met het idee aan de haal gaat. Investeerders zijn daarbij niet de enige risicogroep. Maar een eventuele copycat zal snappen dat hij weinig kans maakt met jouw idee als jij het zelf al in detail hebt uitgewerkt. Want dan heeft hij een achterstand.

 

In het algemeen denk ik niet dat de kans groot is dat investeerders met een idee gaan schuiven. Ideeen krijgen ze namelijk bij bosjes tegelijk binnen en dan meestal in de vorm van een business plan, dus wat verder uitgewerkt dan een idee. De enige categorie waar je misschien voor moet oppassen is de informele investeerder die zelf ook ICT-ondernemer is of geweest is. Die heeft in elk geval de middelen om jouw idee te gaan uitvoeren. Maar ook bij dat type investeerders lijkt me de kans niet erg groot dat ze je idee stelen. Die hebben zelf ook tientallen ideeen liggen, die ze allemaal willen uitvoeren.

 

 

 

Ik ben bezig met de ontwikkeling van een unieke online dienst met een hoge winst potentie.

Om snel te kunnen groeien zit ik er aan te denken een investeerder te zoeken om mij te helpen met de opstart.

 

Het idee is zo simpel en eenvoudig dat ik het in 2 regels kan uitleggen.

 

Ik wil dit idee voorleggen aan investeerders, maar ben als de dood dat ze er met mijn idee vandoor gaan. Het is makkelijk om te zeggen: "Mafropotato, we zien niets in je idee", om er vervolgens zonder mij mee verder te gaan.

 

Let's face it, waarom zou een investeerder geld in mij investeren terwijl ze het zonder mij op hun eigen manier kunnen doen tegen een hoger rendement?

www.venturemedia.nl

Link naar reactie
  • 2

Hoi Mafropotato,

 

Over dit onderwerp is veel geschreven, ook op ons prachtige forum.

 

Lees ook eens deze column van Dennis Hettema, co-initiator van Higherlevel: Wat als iemand mijn idee steelt?. Dit artikel staat ook in de Gids Startkapitaal.

 

Mijn visie: een idee is maar een idee; bijna iedereen heeft meerdere ideeën per dag; het gaat om de uitvoering.

 

Succes en met vriendelijke groet,

 

Ties

 

Link naar reactie
  • 0

mijn reactie, ook in 2 regels:

 

een investeerder investeert.

een ondernemer onderneemt.

 

zie je, dat bijt elkaar niet!

 

Hoi Edo,

 

Je hebt gelijk maar helaas zijn er boeven en boefjes in deze wereld dus zorg ervoor dat je als entrepreneur referenties krijgt en checkt. Zie mijn artikel over Business Duivels en andere oplichters hier op Higherlevel of in de Gids Startkapitaal.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.