Jump to content

Louise Sánchez

Senior
  • Content Count

    54
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    adviseur
  • Gender
    Female
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    www.zibb.nl
    www.kvk
  1. Naar wettelijke regels kun je lang zoeken, je zult het met de uitleg van die regels (jurisprudentie) moeten doen. En dan is het beeld nog niet eenduidig. In ieder geval moet je als forumbeheerder zorgen dat je doet wat in redelijk van je verwacht mag worden om te voorkomen dat op de rechten van derden inbreuk wordt gemaakt (denk daarbij aan het registreren van de identiteit van de posters) en je zult adequaat moeten reageren op inbreukmeldingen. Bedankt voor je antwoord. Wat ik nog mis in je antwoord is het extra dataverbruik waar je een derde ongevraagd mee opzadelt. Hoe zit dat precies? En in hoeverre moet ik de identiteit van de poster registreren? Is een IP genoeg? Op de meeste fora gebruiken de mensen fictieve nicks wat voor mij gelijk is aan anoniem.
  2. Ik vraag mij af wat de wettelijke regels zijn m.b.t. hotlinken. Wat is hotlinken? Stel, ik heb een webforum. Een bezoeker van mijn forum vind op een willekeurige website van een derde, een foto. De bezoeker van mijn forum kopieert de link naar het bestand en plaatst deze tussen bijvoorbeeld '[/img] tags' waardoor de afbeelding op mijn forum te zien is. Dit is een feature die op het hele internet door vrijwel elk forum ondersteund word. Zo ook door HigherLevel. Dit betekend eigenlijk dat een afbeelding (of het audio- of videobestand), zonder toestemming van de eigenaar, getoond word op mijn website. Dit kan voor diegene die het doelbestand host, extra kosten met zich meebrengen i.v.m. het extra dataverbruik. Hoe zit dit juridisch in elkaar?
  3. Disclaimer: Ik weet niet of dit het juiste forum is aangezien ik nergens het kopje "communicatie" gevonden heb. Dit terwijl communicatie, en de manier waarop erg belangrijk is. De vraag: Vandaag had ik een discussie met een andere ondernemer over communicatie. Hoe ga je om met de emotie van de klant wanneer die je belt met een klacht, een compliment, of wat dan ook. Stel, een klant belt op met het verhaal: Ik heb van u een aanmaning gekregen maar ik kan het echt niet betalen. Mijn echtgenoot is net overleden en die was degene met een baan. Ik moet nu ons huis verkopen en ben ten einde raad. Wat is nu de moraal van dit topic? Je kan op meerdere manieren reageren. Waar het om gaat is; hoe ga je in op de emotie van je gesprekspartner, hoe toon je empathie en hoe geef je je klant het gevoel dat je echt met hem/haar meeleeft? Dat klinkt misschien makkelijker gezegd dan gedaan maar ik weet zeker dat veel mensen hier moeite mee hebben. Wat je namelijk wil voorkomen is dat je niet op de emotie van je klant in gaat door bijvoorbeeld te reageren met; "Mevrouw'/meneer, u moet gewoon betalen", of nog erger: "Heeft u een factuurnummer voor mij?". Dan voelt de klant zich niet gehoord en zal die nooit meer iets bij je kopen. Je zou kunnen reageren met: "Oh, dat is wel vervelend", maar als je je dan verplaatst in je klant voel je zelf al aan dat het niet lekker over komt als iemand zo op je situatie reageert. Wat zou jou (eerste) reactie zijn wanneer je deze klant aan de telefoon zou hebben? Het gaat om de letterlijke woorden die je zou gebruiken.
  4. Aangifte tegen wie? Wij weten niet wie dit op zijn geweten heeft. Onze telefoonnummers zijn niet afgeschermd maar de persoon die ons benadeeld belt anoniem. Wij hebben de politie al gebeld maar die zeggen niets te kunnen doen tot dat wij weten wie wel belt.
  5. Hallo allemaal, Wij zitten met het volgende probleem. De laatste tijd krijgen wij veel telefoontjes en boze e-mailtjes dat wij particulieren telefonisch benaderen terwijl zij geregistreerd staan in het bel-me-niet register. Zoals jullie waarschijnlijk wel weten is het vanaf 1 oktober verboden om particulieren, vof's en eenmanszaken telefonisch te benaderen wanneer deze geregistreerd staan in het bel-me-niet register. https://www.bel-me-niet.nl Aangezien wij een gespecificeerde telefoonrekening hebben kunnen wij aantonen dat wij deze mensen niet gebeld hebben. Dus waarschijnlijk belt een concurent of iemand anders die ons kapot wil maken onder onze naam. Wat kunnen wij het beste hier tegen doen? Niet alleen onze naam gaat hier door kapot, het kost ons een vermogen om een advocaat in te huren. Ondanks de gespecificeerde telefoonrekening van de KPN kunnen wij niet bewijzen dat wij niet met een ander nummer of GSM nummber gebeld hebben. Alvast bedankt voor de reacties.
  6. Dat is heel betrekkelijk. Hoe kan je iets duur vinden als je niet eens weet om wat voor dienst / product het gaat? Alle abonnementen zijn voor minimaal een jaar. Nogmaals, ik overweeg dit aangezien de campagne die ik voor ogen heb, zich right op startende ondernemers die vaak weinig kapitaal hebben.
  7. Het lijkt mij vrij lastig om koffers tijdens een vlucht uit de bagageruimte te laten verdwijnen, ik denk dat dat juist het deel van de reis is waar ze niet verdwijnen. Verdwijnen in de zin van: ze worden in de bagageruimte geplaatst.
  8. Ik denk dat dit een persoonlijke voorkeur is maar ik vind "4 tientjes" beter klinken dan "39,50"
  9. Als ik jou was zou ik daar goed onderzoek naar doen. Het gebruik van elektronische apparatuur dat signalen van versturen of ontvangen is niet zomaar toegestaan binnen vliegtuigen.
  10. Ik ben een aantal jaren reisleidster geweest en heb vaak meegemaakt dat mensen hun koffers kwijt waren. De ene keer zat de koffer in het verkeerde vliegtuig en de andere keer was de koffer gestolen door een andere vakantieganger. Het idee om zenders in koffers te plaatsen is geen optie. Koffers verdwijnen tijdens de vlucht in de bagageruimte van het vliegtuig en de meeste airliners staan niet toe dat er zenders (en elektronische apparatuur) aan staan tijdens een vlucht.
  11. Ik zou de merken opzoeken in een merken database en dan de registrant van het merk benaderen. Succes
  12. Kijk, hier was ik naar op zoek ;D Ik ben bezig met het voorbereiden van de aankomende KvK startersdagen waar ik een stand ga huren. Deze vraag kwam naar boven aangezien startende ondernemers in veel gevallen een laag budget hebben.
  13. Hallo Zlata, Natuurlijk, dit moet in evenwicht zijn. Wanneer ik adverteer met 4 tientjes per maand, factureer ik 4 tientjes per maand. Wellicht is het verstandig om een korting aan te bieden wanneer men in 1x betaalt. Bedankt allemaal voor jullie input. Groeten, Louise
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept