Ik vraag mij af wat de wettelijke regels zijn m.b.t. hotlinken.
Wat is hotlinken?
Stel, ik heb een webforum. Een bezoeker van mijn forum vind op een willekeurige website van een derde, een foto. De bezoeker van mijn forum kopieert de link naar het bestand en plaatst deze tussen bijvoorbeeld '[/img] tags' waardoor de afbeelding op mijn forum te zien is.
Dit is een feature die op het hele internet door vrijwel elk forum ondersteund word. Zo ook door HigherLevel.
Dit betekend eigenlijk dat een afbeelding (of het audio- of videobestand), zonder toestemming van de eigenaar, getoond word op mijn website. Dit kan voor diegene die het doelbestand host, extra kosten met zich meebrengen i.v.m. het extra dataverbruik.
Louise Sánchez
Louise Sánchez
Ik vraag mij af wat de wettelijke regels zijn m.b.t. hotlinken.
Wat is hotlinken?
Stel, ik heb een webforum. Een bezoeker van mijn forum vind op een willekeurige website van een derde, een foto. De bezoeker van mijn forum kopieert de link naar het bestand en plaatst deze tussen bijvoorbeeld '
[/img] tags' waardoor de afbeelding op mijn forum te zien is.
Dit is een feature die op het hele internet door vrijwel elk forum ondersteund word. Zo ook door HigherLevel.
Dit betekend eigenlijk dat een afbeelding (of het audio- of videobestand), zonder toestemming van de eigenaar, getoond word op mijn website. Dit kan voor diegene die het doelbestand host, extra kosten met zich meebrengen i.v.m. het extra dataverbruik.
Hoe zit dit juridisch in elkaar?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag