Ga naar inhoud

Importeren + garantie

Geplaatst:

steven880

Iedere winkel is verplicht om 1 (Nederland) of 2 (België) jaar garantie te geven op hun verkochte producten. Maar hoe zit dit dan bij producten die je niet via de distrubuteur invoert, maar via een groothandel die gelegen is aan de andere kant van de wereld?

Als je een garantiegeval binnenkrijgt, moet je dit eerst opsturen naar de groothandel. Dan ben je bijna altijd een maand verder voor het product zich terug hier bevindt. Of zijn er ook andere manieren?

Featured Replies

Geplaatst:

J. ASPA

Goedenavond Steven,

 

Er zijn inderdaad ook andere manieren, je zou namelijk kunnen importeren door gebruik te maken van een tradingsagent, zij kunnen je niet alleen adviseren en helpen bij de inkoop van goederen, maar zijn als je goede afspraken maakt tevens aansprakelijk wanneer producten defect gaan/zijn in de afgesproken garantieperiode.

 

Het feit dat je het product eerst weer moet opsturen naar de andere kant van de wereld blijft, maar als het maar om 1 product gaat kun je dit misschien laten verzorgen per luchtvracht, en dat duurt enkele dagen.

 

 

 

Met vriendelijke groet,

 

J.S. ASPA

Business with China was never easier

sales@bjornfrank.eu www.bjornfrank.eu

Geplaatst:

StevenK

Iedere winkel is verplicht om 1 (Nederland) of 2 (België) jaar garantie te geven op hun verkochte producten.

Maak er maar van 'minimaal 2 jaar in Nederland'.

Maar hoe zit dit dan bij producten die je niet via de distrubuteur invoert, maar via een groothandel die gelegen is aan de andere kant van de wereld?

Als je een garantiegeval binnenkrijgt, moet je dit eerst opsturen naar de groothandel. Dan ben je bijna altijd een maand verder voor het product zich terug hier bevindt. Of zijn er ook andere manieren?

Als je je echt aan de regels wilt houden, dan betekent dit dat je je garantieafhandeling zult moeten voorschieten aan je leverancier, omdat je toch wel verplicht bent die garantieafhandeling 'zonder ernstige overlast' en dus binnen redelijke tijd te bieden.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

Geplaatst:

member123

Hou er ook rekening mee dat de werkelijke garantie die je moet geven wel eens veel langer kan zijn als die 1 a 2 jaar.

Gaat op voor producten waarvand e consument mag verwachten dat die een bepaalde termijn meegaan.

Even een wasmachine als voorbeeld, daarvan mag een consument gemiddeld verwachten dat die 10 jaar meegaat.

 

Stel de fabrikant (jouw leverancier) geeft 2 jaar fabrieksgarantie en de wachmaschine gaat na 5 jaar stuk.

Jij kan dan geen garantie meer claimen bij jouw leverancier maar de klant nog wel bij jou.

Laten we nu zeggen dat de reparatie kosten 500 euro bedragen. De wasmachine is nu dus op de helft van zijn levensduur, de consument kan nu van de wenkel waar het product gekocht is verwachten dat deze de helft van de reparatie kosten betaald, de andere helft moet hij zelf betalen (dit geld ook als totale vervanging nodig is).

Dit even ter informatie omdat nogal eens blijkt dat verkopers hier geen rekening mee houden en daarmee later in de problemen komen.

 

Of dit op jouw producten van toepassing is weet ik niet maar is altijd goed je hier eens in te verdiepen.

 

Wat betreft de garantie bij jouw leverancier.... dat is uiteraard zeer lastig, denk dat de meeste consumenten een dergelijke termijn ook niet zullen accepteren (misschien wel afhankelijk van wat je verkoopt en hoe uniek het is dat het niet van binnen europa kan komen). Maar je zal hierover goede afspraken moeten maken met jouw leverancier, mogelijk dat het ook lokaal gerepareerd kan worden namens hun.

Geplaatst:

steven880

  • Auteur

Ik denk niet dat veel conumenten zullen verwachten dat het product minstens 10 jaar werkt zonder problemen.

 

Bedankt voor de antwoorden!

Want garantie is toch belangrijk.

Geplaatst:

designparts

Ik lever altijd volgens de garantie die de fabrikant levert op zijn goederen.

Mocht ik een garantie geval hebben dan neem ik het terug en maak er foto's van.

 

Deze foto's stuur ik naar de ' groothandel ' waar ik mijn spullen koop en hij stuurt mij nieuwe

spullen op. Hij verhaalt het zelf maar bij de fabrikant.

 

Ik koop bij hem dus hij moet mijn garantie ook afhandelen in deze. En ik moet zeggen het gaat

altijd goed. gelukkig.

 

 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.