Ga naar inhoud
Geplaatst:

je-r-oenie

Ik ben benieuwd naar (slechte) ervaringen mbt ideal (of eventueel andere betalingen: paypal, pin etc), ik vraag dit omdat ik onlangs (probleem loopt nog) een klant had die betaald heeft met onze IDeal koppeling maar het geld is bij ons nooit aangekomen (transactie expired gaf het IDeal backend aan...) en wel bij de klant afgeschreven...

 

Het lijkt er op dat het geld op de tijdelijke tussenrekening van IDeal is terechtgekomen (674773837) en daar nog rond zweeft tussen het digitale 'geld'.

 

Gelukje is nu dat beide onze banken de Postbank is, alhoewel ze het ook voorelkaar krijgen (na ons verhaal gedaan te hebben) om je door te sturen naar de andere partij (van het "kastje naar de muur").

 

Dus de ene keer moet ik als ondernemer achter het probleem aan en de andere keer onze klant... nu hebben wij dit 'opgepikt' (lijkt mij wel zo netjes als 'winkel'), ik hoop binnenkort te horen te krijgen wat er nu 'mis' is gegaan.

 

Verder ben ik wel tevreden over IDeal, maar dit soort 'problemen' moeten niet te vaak voorkomen. Het kost bergen met tijd om dit met de bank op te lossen...

Featured Replies

Geplaatst:

ShopJeRot

Wij gaan binnenkort Europees met onze shop. Nu willen wij natuurlijk dat al onze klanten kunnen betalen met de iDeal variant die in het land van de klant werkt.

 

Voor ons is vooral belangrijk dat we in Duitsland een hoge dekkingsgraad halen. Als ik het goed heb begrepen heeft Giropay daar de hoogste dekkingsgraad, is daar bij jullie iets bekend over? Verder willen we Mr. Cash (België) sowieso implementeren.

 

Om de implementatie eenvoudig te houden zijn we de mogelijkheden met een payment service provider aan het onderzoeken. Multisafepay biedt zowel iDeal, Credit Card, Mr Cash, Giro Pay als een Franse betaalmethode. Als we MSP dus implementeren, dan hebben we veel betaalmethodes afgedekt. We hebben al een aantal ervaringen over MSP gelezen, maar de telefoonsupport was niet bepaald meedenkend met ons.

 

Heeft er iemand ervaring met het zelf implementeren van verschillende Europese 'instant-transactie-methodes'? Is dit goedkoper dan de tarieven van MSP? (€0,25 + 2%)

 

Weten jullie welke Europese landen nog meer een 'instant-pay-methode' hebben met een redelijk hoge dekkingsgraad? Denemarken?

  • 1 year later...
Geplaatst:

vdhork

Toch nog even terugkomend op dit Ideal verhaal (topic is wel al redelijk oud, maar goed):

 

Ik wil betalen via Ideal toepassen op mijn website. Nu wordt er alleen nog maar vooruit betalen aangeboden (handmatig) + onder rembours.

 

Zijn er echter webshopeigenaren die uit eigen ervaring weten wat dit met de conversie doet / deed voor hun webshop. Lijkt me wel eens leuk om hier beetje inzicht in te krijgen.

Ik heb een mail gestuurd naar mensen die zich hebben aangemeld als klant maar niets gekocht hebben om hun mening te peilen. Hun gaven vaak aan dat de oorzaak was dat er geen Ideal werd aangeboden.

 

Alvast dank,

 

Ruben

Even een oude post opduikelen.. je vroeg hier 1 jaar geleden naar.. hoe zijn je ervaringen nu?

 

We zijn na diverse tegenslagen (IT-programmeur in NL een burn-out en IT-webshop ontwerper in de VS ernstige RSI-klachten, in zee gegaan met een lokaal bedrijf en nu dan toch sinds 1 maand bij iDeal.

 

Als conversie het aantal bezoekers dat ook afrekent is, dan kan ik zeggen dat in relatieve zin er geen stijging lijkt te zijn, maar in absolute zin is het bezoek wel gestegen. Dat ondanks de komkommertijd (juli-aug zijn de slechtste maanden van het jaar). Nu hebben we wel diverse dingen gedaan om meer bezoek te krijgen, waaronder de aankondiging van deze betaaloptie en een klantenkortingsysteem.

 

Hoe dan ook: had nooit verwacht dat ik het zo zalig zou vinden.. niet alleen lijkt het aantal spontane aankopen voor minder buitengewone artikelen gestegen te zijn, maar zo langzamerhand was bij betaling vooraf (bij vaste klanten achteraf) het aantal niet betaalde bestellingen gestegen tot bijna 1 op 5.

 

Dat komt bijna niet meer voor! Scheelt enorm veel kopzorgen en... ik hoef niet meer zoals vaak voorkwam, te wachten tot het einde van de dag om bestellingen definitief in te pakken!

 

Nalopen van betalingen kan beter, voorlopig is er nog geen terugkoppeling van machtigingen dus die moeten handmatig nagelopen zijn.

Wat wel frappeert: zeer regelmatig zijn er betalingen , maar geen bestellingen. Die zie ik dan bij de controle of machtigingen ook uitbetaald zijn aan de 'iDeal'-partner

Komt dat vaker voor?

 

Geplaatst:

Ruben

Hoi,

 

Mijn ervaringen met Ideal zijn erg goed te noemen. Daarnaast zijn de resultaten van mijn webshop ook nog eens verbeterd.

 

Ik ga geen absolute getallen geven, maar kan wel de verbetering opgeven in percentages.

 

Conversieverhoging met Ideal: 0,1%

Dit is dus nog niet eens zo'n groot verschil. Dit kunnen evengoed andere factoren zijn zoals:

- Webshop-verbetering

- Vereenvoudiging bestelproces

 

Omzet per order: 100%

De omzet per order is dus verdubbeld en dat scheelt wel heel erg veel natuurlijk.

Het lijkt me omdat mensen toch meer vertrouwen hebben in deze betaal-methode, terwijl ze nog altijd vooruit moeten betalen.

 

Daarnaast ook de verbeteringen die je aangeeft, zoals niet meer wachten tot mensen betaald hebben.

 

Voor echte besparing ga naar www.handigbesparen.nl

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.