• 0

Wie is de dupe van verkeerde levering?

Wie kan mij helpen??

 

Ik heb een bruidsmode winkel

 

Ik heb een verkeerde jurk geleverd gekregen van mijn leverancier.

 

Nu heb ik een boze klant en ze wilt dat ik deze jurk voor haar aanpas. Dit wil ik ook voor haar gaan proberen.

 

Maar mijn klant gaat aanstaande zondag al trouwen!! Nu wilt zij dat ik een nieuwe jurk voor haar koop, of haar de jurk levert die zij heeft besteld.

 

Wat kan ik nu doen, want ik weet bijna zeker dat de jurk niet op tijd af is.

 

Ze wilt juridische stappen ondernemen, Is het juridisch gezien mogelijk dat ik moet opdraaien voor de kosten van een nieuwe jurk en of haar advocaat kosten?

 

Ik hoop zo spoedig mogelijk iets te horen.

 

Met vriendelijke groet

Edit Mod: titel aangepast

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Ze wilt juridische stappen ondernemen, Is het juridisch gezien mogelijk dat ik moet opdraaien voor de kosten van een nieuwe jurk en of haar advocaat kosten?

Jazeker. Juist bij zoiets als bruidsmode is het voor u als verkoper evident hoe groot het belang is van een juiste levering en het is eveneens evident dat de levertijd een fatale is, waarmee onherstelbare schade ontstaat wanneer deze levertijd niet wordt gehaald.

 

Enige uitweg is wanneer het late moment van levering (in mijn beleving is het niet ongebruikelijk dat zo'n jurk één à twee maanden voor de 'grote dag' wordt geleverd) veroorzaakt is door de koper.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat u een beroep moet doen op overmacht.

Het is wel belangrijk dat u dat kunt bewijzen. Dus u moet alle correspondentie over de jurk verzamelen en een dossiertje aanleggen. Als u overmacht kunt bewijzen, kan u weinig verweten worden.

 

Verder is het verstandig om aan uw klant een voorstel te doen om de zaak op een zodanige manier op te lossen dat de klant er tevreden mee kan zijn. Daarbij kunt u de grondhouding aannemen dat u het probleem graag wil oplossen, maar geen ijzer met handen kan breken.

 

De meeste mensen hebben daar wel begrip voor.

www.venturemedia.nl

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Ik denk dat u een beroep moet doen op overmacht.

Dan moet er wel sprake zijn van overmacht.

Het is wel belangrijk dat u dat kunt bewijzen.

En aangezien het een consumentenkoop betreft, wordt dit een zware dobber.

Verder is het verstandig om aan uw klant een voorstel te doen om de zaak op een zodanige manier op te lossen dat de klant er tevreden mee kan zijn. Daarbij kunt u de grondhouding aannemen dat u het probleem graag wil oplossen, maar geen ijzer met handen kan breken.

Goed advies!

De meeste mensen hebben daar wel begrip voor.

Maar er is natuurlijk het risico dat er sprake is van een klant voor wie die trouwerij, waar ze al anderhalf jaar naar toe leeft en ze anderhalf jaarsalaris aan uitgeeft, van het hysterische type is ;)

Link naar reactie
  • 1

Afgezien van hoe eea formeel juridisch ligt, is mijn advies om eerst je klant gerust te stellen en samen met haar naar een oplossing te komen. De bruidsjurk is doorgaans een zeer emotioneel beladen onderwerp en niemand is er bij gebaat dat door een communicatiestorenis tussen jou en je leverancier een mooie dag (voor de bruid) wordt verknald.

 

Probeer daarom eerst de emoties te temperen en in goede banen te leiden. En zorg voor een jurk waar de klant zich in kan vinden. Dat er fouten worden gemaakt, is menselijk. Het is echter mijn ervaring dat klanten pas echt "over de rooie" gaan, wanneer daar in hun ogen niet goed mee wordt omgegaan. Ter illustratie: "Sorry ik kan er niets aan doen, is een fout van de leverancier", werkt in zo'n geval als een rode lap op een stier.

 

Ook juridisch kom je daar doorgaans niet ver mee. De klant is met jou een overeenkomst aan gegaan. Natuurlijk kan je je op "overmacht" beroepen, maar de vraag is of het stand houdt.

 

Mocht deze zaak uiteindelijk voor een rechter komen, dan zijn uiteindelijk alleen de advocaten er beter van geworden.

 

PS: Wat is de verkoopwaarde van de jurk?

Kees de Kruiff

In Memoriam

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

De verkoopwaarde van de jurk is €300,-

 

Afgezien van hoe eea formeel juridisch ligt, is mijn advies om eerst je klant gerust te stellen en samen met haar naar een oplossing te komen. De bruidsjurk is doorgaans een zeer emotioneel beladen onderwerp en niemand is er bij gebaat dat door een communicatiestorenis tussen jou en je leverancier een mooie dag (voor de bruid) wordt verknald.

 

Probeer daarom eerst de emoties te temperen en in goede banen te leiden. En zorg voor een jurk waar de klant zich in kan vinden. Dat er fouten worden gemaakt, is menselijk. Het is echter mijn ervaring dat klanten pas echt "over de rooie" gaan, wanneer daar in hun ogen niet goed mee wordt omgegaan. Ter illustratie: "Sorry ik kan er niets aan doen, is een fout van de leverancier", werkt in zo'n geval als een rode lap op een stier.

 

Ook juridisch kom je daar doorgaans niet ver mee. De klant is met jou een overeenkomst aan gegaan. Natuurlijk kan je je op "overmacht" beroepen, maar de vraag is of het stand houdt.

 

Mocht deze zaak uiteindelijk voor een rechter komen, dan zijn uiteindelijk alleen de advocaten er beter van geworden.

 

PS: Wat is de verkoopwaarde van de jurk?

Link naar reactie
  • 1

Hallo,

 

De verkoopwaarde van de jurk is €300,-

 

Heb je voor de klant niet een alternatief in je zaak hangen van ongeveer (max) deze waarde inkoop?

Ze heeft dan een veel duurdere jurk en voelt zich goed gecompenseerd. Je verdient er dan een keer niets aan maar je verlies is ook minder.

 

Dat je leverancier het niet goed doet (gaan we even van uit) is niet het probleem van je klant maar van jou en jij moet dit oplossen. Lukt je dat te doen naar tevredenheid van je klant heb je goede reclame gemaakt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 89 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.