• 0

Voor me zelf beginnen in transitieperiode (fusie)?

Goedemorgen,

 

Ik ben startende ondernemer en werk part-time bij een gemeenschappelijke instelling in mijn woonplaats.

 

Nu gaat mijn werk fuseren met een andere instelling in de regio. De vraag is nog even wat er met het personeel gaat gebeuren maar ze gaan ervan uit dat er geen ontslagen vallen. Op 1 januari 2009 zou iedereen moeten weten waar hij/zij komt te werken.

 

Nu sta ik op het punt om volledig voor mezelf te gaan beginnen en zou ik eigenlijk best wel ontslag willen nemen bij m'n werk.

 

Is dat slim of kan ik beter even afwachten en hopen dat ze geen andere functie voor me hebben zodat ik met een ontslagvergoeding naar huis kan? Die kans acht ik zelf zeer klein en daarom zit ik er aan te denken om nu wel alvast kenbaar te maken dat ik weg wil om als zelfstandige verder te gaan.

 

Ik zie het in ieder geval absoluut niet zitten om naar aan andere werkgever/vestiging te moeten. Dus als dat is wat ze met mij willen, dan neem ik sowieso ontslag.

 

Wat kan ik het beste doen om straks toch een goede start te maken?

 

 

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nee, absoluut niet. Ik ben al ondernemer en ik zou ook zo ontslag hebben genomen als er geen fusie zou komen. Maar omdat de fusie er wel aankomt, weet ik niet meer wat nu het juiste moment is.

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie
  • 0

Beste Marcel,

 

wat is er rationeel tegen een nieuwe werkomgeving in loondienst? Hoe zeker zijn je huidige inkomsten en toekomstige kansen als ondernemer? Ik zou de beslissing in de huidige tijd lekker verleggen naar het voorjaar en als je onderneming succesvol is, kun je altijd nog afscheid nemen (geldt eveneens andersom ;)).

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Marcel,

 

Dit is nu het aardige van deze site: highio vraagt "wat is er rationeel tegen een nieuwe werkomgeving in loondienst?". Ik vraag: "wat is er rationeel tegen ontslag nemen?"

 

Uit je verhaal leid ik af dat

 

- je bedrijf voldoende oplevert om er van te leven.

- geen ontslagvergoeding krijgt

- mogelijk wel recht op WW krijgt, maar deze komt niet tot uitkering omdat je voldoende uit je bedrijf haalt

 

overigens is de laatste twijfelachtig, omdat als je een eigen bedrijf hebt, niet werkloos bent: je hebt werk.

 

Het enige nadeel wat je de komende 3 maanden krijgt (vooropgesteld dat je niet meegaat in de fusie) is minder inkomen - maar niet kritiek laag. Dit behoort echter tot de keine(re) lasten die verzelfstandiging met zich meebrengt. Het beleg op je boterham is dan tijdelijk wat minder, maar je eigen verwachting is dat het snel weer meer wordt. Ik hoop echter dat je eigen verwachtingen realistisch zijn.

 

Knoop doorhakken!

 

Succes, Karel

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het staat inderdaad niet ter discussie of mijn bedrijf genoeg oplevert. Dat doet het ook zeker wel.

 

Ik hoop alleen niet dat ik de (heel kleine) kans op een ontslagvergoeding misloop als ik nu weg zou gaan daar.

 

Maar jij komt nu met de ww. Ik weet dat als ik zelf ontslag neem, ik geen recht heb op ww. Maar hoe zit het als ik ontslag krijg en vervolgens stort mijn bedrijf in, krijg ik dan nog ww?

 

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie
  • 0

Marcel,

 

Als je ontslag krijgt - je zegt dat beweerd wordt, dat er geen onstalgen zullen vallen - en voor jezelf gaat werken (wat je nu al doet?) - dan is er geloof ik 1,5 jaar waarbinnen je het recht behoudt ww aan te vragen indien je ondernemen mislukt. Google het eens op.

 

Succes, Karel

 

P.S. natuurlijk krijg je geen ww als je ontslag neemt, dan ben je immers verwijtbaar werkloos geworden.

Link naar reactie
  • 0

Super al die reacties :-)

 

Inmiddels ben ik nog maar met 1 vraag blijven zitten die ik het liefst aan m'n werkgever wil stellen:

 

"Is er geen goede vertrekregeling waar ik aan mee kan doen zodat jullie geen nieuwe functie voor me hoeven te zoeken?"

 

EDIT: welliswaar misschien in andere woorden ;-)

 

Zou ik dat kunnen vragen of gooi ik dan m'n eigen glazen in? Ik wil ze namelijk heel graag vertellen wat ik het liefst zou willen.

 

 

 

 

 

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie
  • 0

Da's geen ondernemersvraag meer en gewoon voorbarig! Er is nu ook 20 uur werk voor je en dat biedt mooie financiële en sociale zekerheid...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Off topic was ik inderdaad al een beetje bang voor.

 

Eigenlijk heb ik mijn besluit al genomen en ga ik volledig voor mezelf beginnen. Het was (en is) alleen even de vraag wat de beste tijd daarvoor is. Afwachten op de transitie en hopen op een vertrekregeling of nu al ontslag nemen.

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie
  • 0

Doe ik :-)

 

Er is iemand aangenomen voor de medewerkers waar je met juridische vragen terecht kunt. Ik zal aan hem of aan de OR vertellen dat ik plannen heb om ondernemen te worden en dan kijken wat zij zeggen.

 

Bedankt voor alle reacties.

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.