• 0

boekhoud / voorraad / factureer software met koppeling naar webshop

Ik ben opzoek naar software om de complete administratie/boekhouding voor mijn bedrijf mee te gaan bijhouden.

 

Ik heb diverse webshops waarin ik producten verkoop.

 

Ik zoek iets wat ik kan syngroniseren met mijn webshop(s). gaat daarbij om:

 

* inlezen van orders uit de shops

* maken van facturen (voor verschillende shops verschillende layouts)

* voorraad beheer - voorraad moet gesyncroniseerd worden met de shop. dus als er iets in de shop besteld wordt moet de voorraad aangepast worden. Maar als er via het administratie pakket iets afgeboekt wordt moet dus ook in de shop de voorraad geupdate worden zodat klanten de actuele voorraad in de shop te zien krijgen.

 

* koppeling internet bankieren programma's

* debiteuren beheer

* bijhouden uitbetalingen aan affiliates

* btw aangifte

* koppeling naar b.v. parcelware

* export functie in diverse formaten om gegevens naar een boekhouder te kunnen sturen (b.v. kunnen importeren in snelstart)

* enz..

 

Belangrijk is dus in elkgeval de koppeling met de webshop (x-cart) in 2 richtingen.

 

Tevens is eblangrijk dat het of een online of een netwerk versie is aanegzien het van 2 verschillende locaties benaderbaar moet zijn.

 

Nu heb ik uiteraard al veel programma's gezien maar lastig om te beoordelen wat hier nu aan voldoet, soms is de website erg onoverzichtelijk maar veelal is de koppeling met een webshop gewoon ene probleem.

 

Hopelijk hebben jullie hier ervaring mee en kunnen me iets aanraden dat ook nog eens redelijk betaalbaar is.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben opzoek naar software om de complete administratie/boekhouding voor mijn bedrijf mee te gaan bijhouden.

 

Ik heb diverse webshops waarin ik producten verkoop.

 

Ik zoek iets wat ik kan syngroniseren met mijn webshop(s). gaat daarbij om:

 

* inlezen van orders uit de shops

* maken van facturen (voor verschillende shops verschillende layouts)

* voorraad beheer - voorraad moet gesyncroniseerd worden met de shop. dus als er iets in de shop besteld wordt moet de voorraad aangepast worden. Maar als er via het administratie pakket iets afgeboekt wordt moet dus ook in de shop de voorraad geupdate worden zodat klanten de actuele voorraad in de shop te zien krijgen.

 

* koppeling internet bankieren programma's

* debiteuren beheer

* bijhouden uitbetalingen aan affiliates

* btw aangifte

* koppeling naar b.v. parcelware

* export functie in diverse formaten om gegevens naar een boekhouder te kunnen sturen (b.v. kunnen importeren in snelstart)

* enz..

 

Belangrijk is dus in elkgeval de koppeling met de webshop (x-cart) in 2 richtingen.

 

Tevens is eblangrijk dat het of een online of een netwerk versie is aanegzien het van 2 verschillende locaties benaderbaar moet zijn.

 

Nu heb ik uiteraard al veel programma's gezien maar lastig om te beoordelen wat hier nu aan voldoet, soms is de website erg onoverzichtelijk maar veelal is de koppeling met een webshop gewoon ene probleem.

 

Hopelijk hebben jullie hier ervaring mee en kunnen me iets aanraden dat ook nog eens redelijk betaalbaar is.

 

Dit vind ik nu een mooi voorbeeld, er word altijd heel veel gepraat over design etc. maar waarom beginnen er zo weinig mensen direct met een goede back-office...

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Karel.... ik zal ze eens bellen.

 

 

Iwan.... opzich heb ik een goede backoffice in mijn webshop. Maar als je echt de boekhoudig wil gaan bijhouden heb je dus wat meer geavanceerd nodig. Dat zal je in geen enkel webshop systeem vinden.

 

En om dus vanaf de start van een webwinkel met dat soort koppelingen te beginnen is voor de meeste starters simpelweg veel te duur, gaat snel om duizenden euro's (voor snelstart b.v. zo te zien snel 3 a 4 duizend euro kwijt)

Link naar reactie
  • 0

Karel.... ik zal ze eens bellen.

 

 

Iwan.... opzich heb ik een goede backoffice in mijn webshop. Maar als je echt de boekhoudig wil gaan bijhouden heb je dus wat meer geavanceerd nodig. Dat zal je in geen enkel webshop systeem vinden.

 

En om dus vanaf de start van een webwinkel met dat soort koppelingen te beginnen is voor de meeste starters simpelweg veel te duur, gaat snel om duizenden euro's (voor snelstart b.v. zo te zien snel 3 a 4 duizend euro kwijt)

 

Dat is zeker wel te vinden, ik kom uit een bedrijf waar online eerst alle vestigingen (wereld-wijd) hun gehele back office hadden daarover is er een shop gemaakt. Omdat wij er vroeg bij waren is dit in huis ontwikkeld met aansluitingen naar Exact. .....

 

Maar let op! Het is geen aanval, het is meer dat ik hier 80% lees over design en maar 2% over gekoppelde back-office tja en dan nog 18% seo etc

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Net even met snelstart gebeld maar zie voorzag een hoop problemen.

 

* indien online te gebruiken kan de gateway niet gebruikt worden. Indien ofline te gebruiken kan ik er dus maar op 1 locatie bij (dus of het kantoor of het magazijn)

 

* de meerdere verschillende shops kan een probleem zijn omdat de gateway niet kan zien van welke shop een order is.

 

* het updaten van voorraden, voorraad word pas afgeboekt als orders geimporteerd zijn en de pakbon is geprint. In de tussentijd kan wel het aantal bestelde producten geteld worden maar is alstiger weer terug te koppelen.

 

* het importeren van de producten naar snelstart en dan voornamelijk de varianten die ik in mijn systeem heb

 

* het maken van inkoop orders - dit wordt enkel verkocht via speciale dealers omdat dat erg moeilijk in te stellen is

* nog een paar van dergelijke punten.

 

de kosten:

 

snelstart boek 4 = 719 euro

snelstart nota 5 = 739 euro

 

koppeling: naar schatting een paar duizend euro

 

 

Link naar reactie
  • 0

Karel.... ik zal ze eens bellen.

 

 

Iwan.... opzich heb ik een goede backoffice in mijn webshop. Maar als je echt de boekhoudig wil gaan bijhouden heb je dus wat meer geavanceerd nodig. Dat zal je in geen enkel webshop systeem vinden.

 

En om dus vanaf de start van een webwinkel met dat soort koppelingen te beginnen is voor de meeste starters simpelweg veel te duur, gaat snel om duizenden euro's (voor snelstart b.v. zo te zien snel 3 a 4 duizend euro kwijt)

 

Dat is zeker wel te vinden, ik kom uit een bedrijf waar online eerst alle vestigingen (wereld-wijd) hun gehele back office hadden daarover is er een shop gemaakt. Omdat wij er vroeg bij waren is dit in huis ontwikkeld met aansluitingen naar Exact. .....

 

Maar let op! Het is geen aanval, het is meer dat ik hier 80% lees over design en maar 2% over gekoppelde back-office tja en dan nog 18% seo etc

 

In dat geval praat je over bedrijven die reeds langer bestaat (zelfs wereldwijd vestigingen) die later pas een webshop gestart zijn. Waarschijnlijk heeft dit bedrijf ook tienduizenden zoniet honderduizenden euro's aan de ontwikkeling uitgegeven.

 

daarom is dit voor 99,99% van de starters niet mogelijk en zal er eerst met de backoffice systemen van de webshop gewerkt moeten worden en daar zit dit soort functies nergens standaard in.

Link naar reactie
  • 0

Wij zitten met precies hetzelfde probleem.

 

Op dit moment hebben wij één webshop (osCommerce) en een boekhouding in Snelstart. Nu zijn deze twee wel te koppelen, maar we willen eigenlijk meer.

 

Als we bijvoorbeeld bestellen in China, dan willen we deze bestelling in kunnen voeren. Op het moment dat we de factuur krijgen, moet deze ingevoerd worden en het liefst automagisch betaald worden op het juiste moment. Als we dan na twee maanden een factuur van DHL krijgen, dan willen we die ook koppelen aan die order. Op het moment dat de goederen binnen komen in ons magazijn, willen we dat de voorraad van de shop automatisch wordt bijgewerkt.

 

Dit moet dan ook nog eens geïntegreerd worden met CRM en nog wat andere functionaliteit.

 

Het probleem is een beetje dat:

- Of je geeft tien tot honderdduizenden euro's uit en dan heb je een pakket van een betrouwbaar softwarehuis.

- Of je geeft max. tienduizend uit en je hebt een systeem waarvan je niet zeker weet of het over 3 jaar nog geupdate wordt.

 

Wij willen alles web based, want we werken van veel verschillende computers op veel verschillende locaties.

 

Waarom wij twee jaar geleden voor osCommerce en Snelstart hebben gekozen? Goedkoop, betrouwbaar, open source en het had alles wat we nodig hadden. Maar inmiddels is onze omzet 10x zo hoog en volgend jaar 20x dan toen. Hadden wij dat verwacht? Nee!

Link naar reactie
  • 0

ik heb het ondertussen gedownload en probeer het te instaleren, maar dat is werkelijk het meest gecompliceerde programma dat ik ooit heb gezien om te instaleren.

 

Zijn namelijk allemaal extra stukjes software voor nodig waaronder Apache ANT and daar kom ik dus niet uit, is totale hocusspokus voor me hoe je dat aan de gang krijgt

 

http://ant.apache.org/manual/index.html mijn engels is al niet geweldig en ik ben absoluut geen systeem beheerder ofzo dus snap er werkelijk geen #&%$$^ van hoe je dat nu instaleerd.

Is duidelijk een programma dat enkel door systeembeheerders geinstaleerd kan worden.

Link naar reactie
  • 0

In het verleden heb ik de SnelstartGateway voor verschillende webshops geschikt gemaakt, en momenteel gebruik ik mijn eigen SnelstartKoppeling nog steeds voor m'n eigen B.V.'s. Waar ik goede ervaring mee heb is het gebruiken van het boekhoudpakket waar het voor bedoelt is, boekhouden. Aanmaken van de facturen, bijhouden van de voorraad en dergelijke kan meestal zonder problemen door de webshop software gedaan worden. De factuurregels kun je later met een koppeling naar je boekhoudpakket exporteren. Betalingen worden vervolgens in het boekhoudpakket verwerkt en via de koppeling in de webshop software weer op betaald gezet. Je boekhoudpakket heeft dan verder geen kennis van de voorraad, je gebruikt het alleen voor het boekhouden.

 

Meerdere webshops is geen probleem, de gateway is erg flexibel als je op bovenstaande manier werkt alles kun je al je problemen in je eigen software oplossen. Zelf heb ik helaas geen tijd meer om software te schrijven, maar elke goede programmeur kan met de Snelstart software aan de slag. De ontwikkeling van een koppeling met alles er op en er aan kost niet meer dan een paar dagen tot maximaal een week aan ontwikkeltijd (e.e.a. natuurlijk afhankelijk van welke webshop software je gebruikt en wat je allemaal wilt automatiseren).

 

Edit:

 

Via de mail kreeg ik al enkele keren de vraag of ik iemand wist die wat kon schrijven voor de SnelStart Gateway. Een bedrijf met veel ervaring in SnelStart en waarmee goed is samen te werken is Geuze Automatisering, zie http://geuzeautomatisering.nl/ voor informatie.

Link naar reactie
  • 0

snelstart zelf zag wel diverse problemen hierin, overigens vond die persoon het ook erg moeilijk om antwoord op mijn vragen te geven en leek hij er niet erg veel vanaf te weten en mij het liefst zo snel mogelijk weer kwijt te zijn en door te sturen naar een ander bedrijf dat hun software verkoopt en koppelingen maakt.

Ik vind echter 2000 euro voor zo een koppeling pittig aan de prijs.

Link naar reactie
  • 0

ik geef het op.... het is (voor mij) onmogelijk deze software te gebruiken aangezien ik Apache ANT niet geinstaleerd krijg omdat van java JRE de tools.jar niet te vinden is.

 

Als ik nog langer doorga breek ik de boel hier af... deze software is enkel geschikt voor bedrijven die een proffesionele systeembeheerder in dienst hebben kennelijk.

Link naar reactie
  • 0

...

Is duidelijk een programma dat enkel door systeembeheerders geinstaleerd kan worden.

 

Vermoedelijk heb je de community version gekozen. Daarbij staat (http://www.openbravo.com/product/get-openbravo/ ): "For non-critical environments or highly technical enthusiasts able to invest time and knowledge to keep the system updated."

 

Ofwel voor hobbyisten en techneuten. Niks mis mee, maar misschien kun je beter een andere versie pakken.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

...

Is duidelijk een programma dat enkel door systeembeheerders geinstaleerd kan worden.

 

Vermoedelijk heb je de community version gekozen. Daarbij staat (http://www.openbravo.com/product/get-openbravo/ ): "For non-critical environments or highly technical enthusiasts able to invest time and knowledge to keep the system updated."

 

Ofwel voor hobbyisten en techneuten. Niks mis mee, maar misschien kun je beter een andere versie pakken.

Zoals ik het begreep kun je gratis de community versie gebruiken, maar daar heb je wel heel specifieke kennis voor nodig. Als je een pakket wilt waar je niet zoveel meer aan hoeft te doen, dan kun je een licentie kopen voor €5k/jr/gebruiker.

Link naar reactie
  • 0

Zijn er geen betaalbare web-based ERP pakketten voor het MKB?

 

Ik ga ook de mogelijkheden bekijken om de software die ik nodig heb tot op functie-niveau te specificeren en het programmeren dan uit te besteden aan relatief goedkope programmeurs. Dit kost relatief weinig tijd t.o.v. zelf programmeren, maar geeft wel open en beheerbare code .

Link naar reactie
  • 0
Is duidelijk een programma dat enkel door systeembeheerders geinstaleerd kan worden.

 

Een Apache server met Java (Tomcat) en Ant installeren hoeft niet heel complex te zijn. Maar waarom zelf installeren als er een demo online staat? http://demo3.openbravo.com/openbravo/security/Login_FS.html

 

Zie op de site trouwens geen vertaling naar het Nederlands, alleen een Nederlandstalig rekeningschema.

Link naar reactie
  • 0

* indien online te gebruiken kan de gateway niet gebruikt worden. Indien ofline te gebruiken kan ik er dus maar op 1 locatie bij (dus of het kantoor of het magazijn)

 

Dat kun je eenvoudig oplossen met 'remote desktop service' pc. Eenvoudige PC op kantoor zetten die uitsluitend gebruikt wordt om op afstand mee te werken. Schaalt niet echt als je meer dan 2 locaties of werkplekken hebt maar dan kun je wellicht over naar 'terminal services'.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.