Question over YaBB SE

Aanbevolen berichten

Geachte webmasters van Higherlevel,

 

Ik ben erg gescharmeerd van deze forum technologie en ben me aan het orienteren het in een andere omgeving ook toe te passen.

 

Wie kan mij meer vertellen over de achterliggende technologie? Inmiddels heb ik begrepen dat dit een Open Source technologie is. Hoe zijn de ervaringen, wat voor server ruimte heb je nodig, enz.

 

Cheers, Ron

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie

Ron,

 

Hier kun je wat informatie vinden:

http://www.yabbse.org/index.php (Algemeen)

http://www.yabbse.org/community/ (discussion board)

 

Daar kun je erg veel info vinden.

 

Verder heb ik het zelf ook geinstalleerd en het werkt erg eenvoudig moet ik zeggen. Stap voor stap de instructies volgen, dan is het geen enkel probleem om het systeem aan de praat te krijgen.

 

Over de serverruimte van zo een actief forum kan ik niet veel vertellen. Daar weet Dennis wel wat meer over. Maar ik denk dat dat erg meevalt.

 

Succes in ieder geval.

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie

Andere goede boards zijn phpbb 2 en invision. Deze zijn allebei gratis en je kunt de lay-out aanpassen aan je smaak. Voor zo'n board heb meestal je php en mysql ondersteuning nodig. De ruimte qua plaats is denk ik niet zo groot, maar als het een actief forum is en je alle berichten wilt bewaren, dan kan dit wel wat mb's in beslag gaan nemen.

Link naar reactie

Heren bedankt,

 

Ik vroeg naar YaBB SE krijg ik nog meer opties, dat is prettig. Ik zal ze allemaal onderzoeken. Belangrijk voor mij is dat het allemaal eenvoudig door matig ingewijde techneuten is op te zetten en onderhouden. Ik zal Dennis even vragen naar de Server ruimte van Higherlevel.

 

Ik ben lid van een zeer actieve maillist met 450 subscribers over de gehele wereld. Allemaal over oude italiaanse motorfietsen, vb. zie www.bevelheaven.com . Door het hoge gehalte van "grappige reacties" krijg je opeens 60% off topic mailtjes en veel mensen die afhaken om deze reden. Verder is de mailserver stokoud (50% kan niet lid worden door de complexe aanmeld procedure) en heeft geen archief, erg lastig. Ondanks dat is deze list helemaal uitgegroeid tot een global community met offline activiteiten (samen rijden en racen), levendige offlist discussies en vriendschappen (die mij al een rit op de motor door Chicago heeft opgeleverd).

 

De Higherlevel forum structuur lijkt me bij uitstek geschikt als vervanger van de oude, 60 mails per dag ellende. Met mijn maatje in Chicago gaan ik dit alternatief opzetten.

 

Ik houd jullie op de hoogte. Dank.

 

Cheers, Ron

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 158 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.