• 0

betaling zonder btw nummer

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kopie legitimatie

kwitantie laten tekenen

zorgen dat het niet een regelmaat heeft

zorgen dat het onder het wettelijk maximum blijft van bijverdiensten

en dan gewoon afschrijven

 

Interessant....

 

Wat betreft de een a laatste regel....wat is het wettelijk maximum ..? Bedoel je daarmee het maximum dat iemand afhankelijk v zijn persoonlijke situatie mag bijverdienen? Of kan ik daar ook iets anders onder verstaan?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Laloes

 

Voor dit soort incidentele zaken kun je niet met kwitanties werken, noch is er een wettelijk maximum. De fiscus kent wel een andere oplossing: de IB'47 verklaring.

 

Hierop geef je aan wat je aan persoon X hebt uitbetaald wegens geleverde werkzaamheden. Die verklaring stuur je naar de fiscus, zodat de fiscus weet wie het is en wat hij/zij verdiend heeft. Een kopie houdt je in jouw administratie met een kopie legitimatie. De uitbetaalde bedragen trek je af van de winst als `inhuur derden´ onder inkoopprijs van de verkoop.

 

Een voorbeeld van de verklaring kun je hier vinden:

 

http://www.belastingdienst.nl/download/944.html

 

Vergewis je er wel van dat er geen sprake is van een dienstbetrekking (evt fictief) en vraag of de dienstverlener een VAR heeft. Pas dan weet je zeker dat de fiscus niet langskomt voor eventuele loonheffing bij jou.

 

Wat doet deze persoon voor jou en met welke regelmaat?

 

Groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Hoi Joost,

 

Bedankt voor je reactie en info.

 

Het gaat om een creatief/kunstzinnige dienst. De persoon is bijzonder goed, professioneel maar kan vanwege arbeidsongeschiktheid geen garanties bieden. Er mag dan ook geen risico gelopen worden voor de uitkering.

Voor zichzelf houdt de persoon er waarschijnlijk weinig aan over, veelal zal binnen gekomen geld worden geinvesteerd in beter (kunstzinnig) materiaal.

De diensten worden onregelmatig verricht.

 

Zijn er situaties denkbaar waarbij je als bedrijf niets aan de fiscus hoeft door te geven en/of

je zaken bij een andere post kan onderbrengen?

 

Groet, Laloes

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Zijn er situaties denkbaar waarbij je als bedrijf niets aan de fiscus hoeft door te geven en/of

je zaken bij een andere post kan onderbrengen?

 

Groet, Laloes

 

 

Hoi Laloes

 

nope. Alles wat je als onderneming doet valt onder de administratie en die kent een bewaarplicht van 7 jaar. Er is wel een vrijwilligersregeling die niet aan de fiscus gecommuniceerd hoeft te worden, maar die is op jou waarschijnlijk niet van toepassing.

 

http://www.belastingdienst.nl/particulier/vrijwilligers/vrijwilligers.html#P4_0

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 250 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.