Tonino Geplaatst: 29 oktober 2008 Tonino 1,7k 87 Geplaatst: 29 oktober 2008 Hoi Allemaal, Even een lang verhaal heel kort uitleggen: Klant vraagt prijzen van een bepaald type verpakking op bij de bedrijf in Hong Kong. Klant gaat per mail akkoord en betaald de aanbetaling van de PF-invoice. Samples worden gemaakt en na diverse wijzigingen en akkoord per mail van de klant wordt de productie gestart en afgerond. Klant wordt gevraagd om de rest van de betaling, maar geeft geen thuis. Producten staan inmiddels een maand te verpieteren in de loods van de fabrikant. Wat te doen? Nederlandse deurwaarder inschakelen, of moet dit sowieso door een advocaat gebeuren (openstaande vordering is inmiddels ruim 6000 euro). Alvast bedankt voor alle tips! Online offerte voor goedkope bedrukte promotieartikelen. Online quote for cheap customized promotional items Online Angebote für günstige individuelle Werbemittel En français Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17800-klant-betaalt-niet/ Delen op andere sites More sharing options...
0 Jeroen Bakker Geplaatst: 29 oktober 2008 Jeroen Bakker 9,9k 462 Geplaatst: 29 oktober 2008 Is klant een bedrijf of particulier? En wat is de nationaliteit/vestigingsadres van de klant? Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17800-klant-betaalt-niet/#findComment-175957 Delen op andere sites More sharing options...
0 Tonino Geplaatst: 29 oktober 2008 Auteur Tonino 1,7k 1 87 Geplaatst: 29 oktober 2008 Hoi Jeroen, Dank voor je reactie. Klant is een Nederlandse BV, met Nederlandse nationaliteit en gevestigd in Nederland. ;) Mark Online offerte voor goedkope bedrukte promotieartikelen. Online quote for cheap customized promotional items Online Angebote für günstige individuelle Werbemittel En français Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17800-klant-betaalt-niet/#findComment-175958 Delen op andere sites More sharing options...
0 Highio Geplaatst: 29 oktober 2008 Highio 11,3k 467 Geplaatst: 29 oktober 2008 Beste Mark, maak je gebruik van leverings- of betalingsvoorwaarden? Heb je al herinnerd? Je zegt dat de klant geen thuis geeft, maar wat heb je concreet gedaan om met hem te overleggen of hem tot betaling te bewegen? Als eerder deze week geopperd: maak een afspraak en ga langs. Groet, Highio "The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity." Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17800-klant-betaalt-niet/#findComment-175961 Delen op andere sites More sharing options...
0 StevenK Raad van Advies Geplaatst: 29 oktober 2008 StevenK Raad van Advies 4,8k 8 679 Geplaatst: 29 oktober 2008 Hoi Allemaal, Even een lang verhaal heel kort uitleggen: Klant vraagt prijzen van een bepaald type verpakking op bij de bedrijf in Hong Kong. Klant gaat per mail akkoord en betaald de aanbetaling van de PF-invoice. Samples worden gemaakt en na diverse wijzigingen en akkoord per mail van de klant wordt de productie gestart en afgerond. Klant wordt gevraagd om de rest van de betaling, maar geeft geen thuis. Producten staan inmiddels een maand te verpieteren in de loods van de fabrikant. Wat te doen? Nederlandse deurwaarder inschakelen, of moet dit sowieso door een advocaat gebeuren (openstaande vordering is inmiddels ruim 6000 euro). Alvast bedankt voor alle tips! Je kunt de vordering matigen tot 5000 en dan de kwestie aan een deurwaarder overlaten, maar je kunt het ook door een advocaat laten doen. Als je een beetje rondkijkt, zijn er genoeg advocaten die in dit soort kwesties een goed incassotarief hanteren. #ICT #Legal #manufacturing #sustainability Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17800-klant-betaalt-niet/#findComment-175963 Delen op andere sites More sharing options...
0 Tonino Geplaatst: 29 oktober 2008 Auteur Tonino 1,7k 1 87 Geplaatst: 29 oktober 2008 Beste Highio en StevenK, Hartelijk dank voor de antwoorden. Wat betreft de voorwaarden voor levering en betaling. Nee, helaas niet. Wel al vaker met deze klant gewerkt en daaruit is wel een aantoonbare werkwijze ontstaan (eerst betalen, dan spullen). Maar het maakt blijkbaar weinig uit of een vennootschap uit het verre buitenland komt of gewoon Nederlands/Europees is. Dat is sowieso goed om te weten! Bedankt, Mark Online offerte voor goedkope bedrukte promotieartikelen. Online quote for cheap customized promotional items Online Angebote für günstige individuelle Werbemittel En français Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17800-klant-betaalt-niet/#findComment-175977 Delen op andere sites More sharing options...
0 Kees de Kruiff - In Memoriam Geplaatst: 29 oktober 2008 Kees de Kruiff - In Memoriam 948 107 Geplaatst: 29 oktober 2008 Heb je al aan je klant gevraagd waarom deze niet wil / kan betalen? Soms werkt "stroop smeren" beter dan meteen met harde juridische acties te dreigen. Kees de Kruiff In Memoriam Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17800-klant-betaalt-niet/#findComment-175981 Delen op andere sites More sharing options...
0 Highio Geplaatst: 29 oktober 2008 Highio 11,3k 467 Geplaatst: 29 oktober 2008 Beste Mark, ik vrees dat je eerst nog even een stap terug moet doen, voordat je kunt herinneren en incasseren. Probeer daadwerkelijk contact op te nemen en probeer te achterhalen waarom niet betaald wordt als gebruikelijk. Groet, Highio "The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity." Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17800-klant-betaalt-niet/#findComment-175982 Delen op andere sites More sharing options...
0 Karel Stromph Geplaatst: 29 oktober 2008 Karel Stromph 902 15 Geplaatst: 29 oktober 2008 Mark, Wat betreft de (het ontbreken) leveringsvoorwaarden. Je hebt weleer zaken gedaan met deze klant. Als je toen een ALV hebt afgegeven, dan zouden deze ook voor de huidige transactie geldend kunnen zijn. Alleen jij kunt beoordelen hoe ver de verhouding met je klant verhard is en of je dus stroop of azijn moet inzetten. Steven gaf de deurwaarder al aan - deze procedeert kennelijk via de Kantonrechter (indien nodig) en dezes absolute bevoegdheid stopt bij E 5.000,-- (ze willen het verruimen, maar daarop kun je natuurlijk niet wachten). Dat is aanzienlijk goedkoper, dan de "echte" rechtbank, waar je niet zonder advocaat kunt procederen. Bij de Kantonrechter kan dat wel en dus kan de deurwaarder dat ook zonder advocaat. Heb je die E 6.000,-- in een factuur berkend? If not, en de diverse facturen onder de E 5.000,-- liggen dan is de deurwaarder verkieslijk. Ik ben er niet zeker van, maar vermoedelijk kan de Kantonrechter de twee zaken "gevoegd" behandelen. Het blijven dan twee zaken maar ze worden tegelijkertijd (achter elkaar) behandeld. Sterkte ermee, Karel Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17800-klant-betaalt-niet/#findComment-175984 Delen op andere sites More sharing options...
Tonino
Tonino
Hoi Allemaal,
Even een lang verhaal heel kort uitleggen:
Klant vraagt prijzen van een bepaald type verpakking op bij de bedrijf in Hong Kong.
Klant gaat per mail akkoord en betaald de aanbetaling van de PF-invoice.
Samples worden gemaakt en na diverse wijzigingen en akkoord per mail van de klant wordt de productie gestart en afgerond.
Klant wordt gevraagd om de rest van de betaling, maar geeft geen thuis.
Producten staan inmiddels een maand te verpieteren in de loods van de fabrikant.
Wat te doen?
Nederlandse deurwaarder inschakelen, of moet dit sowieso door een advocaat gebeuren (openstaande vordering is inmiddels ruim 6000 euro).
Alvast bedankt voor alle tips!
Online offerte voor goedkope bedrukte promotieartikelen.
Online quote for cheap customized promotional items
Online Angebote für günstige individuelle Werbemittel
En français
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/17800-klant-betaalt-niet/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag