• 0

aansprakelijkheidsverzekering

Naast een gewone baan heb ik een bedrijfje in kinderfeestjes. Ik verhuur kisten met verkleedspullen en begeleid af en toe zelf, of met hulp van een vrijwilliger, een feestje.

Mijn jaarlijkse omzet is ongeveer € 5000,00.

In mijn algemene voorwaarden heb ik opgenomen dat er altijd ouders bij de activiteiten aanwezig moeten zijn en dat zij verantwoordelijk blijven.

 

Ik ben toch aan het nadenken over een aansprakelijkheidsverzekering, omdat het me verstandig lijkt verzekerd te zijn voor als er bijvoorbeeld bij een feestje bij iemand thuis wat wordt omgestoten, of als er tijdens een spel iets met een kind zou gebeuren.

 

Hierover heb ik contact opgenomen met Centraal Beheer, maar zij willen/kunnen de verzekering niet afsluiten omdat het "te risicovol" zou zijn. Heeft er iemand een advies voor mij? Is de verzekering wel/niet nodig? Waar kan ik relatief goedkoop een verzekering afsluiten?

 

Dank voor de hulp!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

@Mevado: heeft Centraal Beheer aangegeven waarom zij het te risicovol vinden? Zijn ze bang dat kinderen stikken in jouw kleding of zo? Want als ik zo lees wat je precies doet dan valt je m.i. in de lichtste evenementencategorie en moeten er toch wel verzekeraars te vinden zijn die jouw aansprakelijkheidsrisico tegen een acceptabele premie ( indicatie: max. € 250,- per jaar, misschien zelf nog veel goedkoper) willen afdekken.

 

P.S: voor sport- en spelactiviteiten raad ik een zaak- en letselschade (=bedrijfsaansprakelijkheid)verzekering inderdaad wel aan. Heeft niet zo zeer te maken met de omvang van die schades, want m.i. kun je met je voorwaarden en het tekenen van vrijwaringsverklaringen vooraf, die aansprakelijkheid grotendeels afwijzen (mits er uiteraard wel sprake was van goed toezicht en geen gevaarlijke situaties...) , maar heeft vooral te maken met de juridische kosten die je moet maken om schades van spreekwoordelijke zeurtjes te weerleggen. Dan komt een aansprakelijkheidsdekking goed van pas, en dat een eventuele claim van een gebroken vaas dan ook nog gedekt is, is weer mooi meegenomen

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Probeer het gewoon bij meer aanbieders en tussenpersonen. Voor mijn bedrijf heb ik ook de meeste vreemde offertes en voorwaarden gezien tegen diefstal voorraad en productaansprakelijkheid. Uiteindelijk zijn we een partner tegengekomen die niet moeilijk doet en gewoon verzekert tegen een normaal bedrag.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 172 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.