• 0

hoe weet ik of op een plaatje copyright zit?

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

TinEye heeft helaas nog lang niet alle afbeeldingen op het internet geindexeerd. Maar het werkt wel geweldig, zelfs gecropte plaatjes worden, mits geindexeerd natuurlijk, herkend.

 

Christine,

 

Vraag de persoon die je dat icon heeft toegestuurd waar hij/zij het vandaan heeft en of bekend is wat de copyright-status is. Is nog steeds een beetje het speld-hooiberg verhaal, maar je moet toch ergens beginnen.

Link naar reactie
  • 0

TinEye heeft helaas nog lang niet alle afbeeldingen op het internet geindexeerd. Maar het werkt wel geweldig, zelfs gecropte plaatjes worden, mits geindexeerd natuurlijk, herkend.

 

Christine,

 

Vraag de persoon die je dat icon heeft toegestuurd waar hij/zij het vandaan heeft en of bekend is wat de copyright-status is. Is nog steeds een beetje het speld-hooiberg verhaal, maar je moet toch ergens beginnen.

 

Yes, dat hadden wij alreeds gedaan. Ze zegt dat ze het op een cursus gemaakt heeft, al dan niet samen met anderen. als je zoekt op "twitter bird" dan vind je twee blauwe vogeltjes, waarvan eentje een kop heeft die lijkt op dit logo, maar verschillend genoeg voor mij.

 

Bovendien moet ik natuurlijk iets afspreken met de maker, dat ze niet naderhand iets kunnen claimen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je iets veranderd in het ontwerp dan is het al een eigen ontwerp.

Je kan b.v. de veertjes aan de zijkant verwijderen.

 

Met bedrukken van kleding deden wij ook het Harley logo maar dan iets anders, de leek zou het nooit zien.

Harley gaat elke vorm van copyright zonder toestemming tegen maar wij hebben nognooit last gehad.

Link naar reactie
  • 0

Het plaatje komt van designreviver.com. Te tricky om te gebruiken. Dus nu zoek ik iemand die iets kan maken wat bijna hetzelfde is maar net niet helemaal en iets meer gestileerd.....

Aan fee heb ik helaas heel weinig te bieden.....

 

 

 

Even plaatsen bij Vraag en Aanbod, dacht dat er een paar ontwerpers op het forum zitten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.