• 0

Buitenland en BTW

Hallo mede-forummers,

 

Voor een klant van mij bouw ik een website. Deze klant is gevestigd in Tsjechie, maar mijn contactpersoon zelf zit in Nederland. De facturering gaat echter naar Tsjechie. Nu wil mijn klant dat op al mijn facturen geen btw staat, omdat hij dat daar niet kan terugvorderen. Nu meen ik me te herinneren dat in geval van internationale facturatie er in sommige gevallen geen btw op hoeft te staan. Maar kan iemand me vertellen hoe dat nou precies zit? Moet ik mijn klant nou wel of geen btw berekenen? En zo ja, zijn er constructies mogelijk, waarbij ik dat niet hoef?

 

Excuseer me als het al ergens is gepost, maar met de zoek functie kwam ik niet veel verder.

 

Alvast bedankt voor de antwoorden.

 

Frank

 

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is een beetje compleet afhankelijk van de soort dienst die je verricht. Daarom kan ik me de verwarring ook wel voorstellen, bij de ene dienst moet je wel btw berekenen bij een buitenlandse afnemer, bij de andere dienst niet.

 

Hoofdregel is: plaats van dienst is in het land waar de ondernemer die de dienst verricht woont of is gevestigd of een vaste inrichting heeft van waaruit hij de dienst verricht. Maar er geldt een heel bataljon aan uitzonderingen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Het gaat om het bouwen van een website voor een accomodatie in Tsjechie. Het bedrijf zelf is ook gevestigd in Tsjechie, alleen de tussenpersoon woont hier in Nederland. Ik zelf voer de dienst dus in Nederland uit. Ik reken maar gewoon btw, want voor mij maakt het niets uit. Als de klant dat niet wil, heeft hij pech gehad.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 163 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.