• 0

E-mail marketing B to B Spam of niet?

Wellicht hoort het thuis in de juridische afdeling maar ik vind de link met commercie groter vandaar dat ik hem hier post:

===============================================

 

Commerciële email gericht aan consumenten wordt veelal als irritant ervaren op het moment dat de consument niet heeft aangegeven dit te willen ontvangen. De weerzin is zelfs zo groot dat je als organisatie (of persoon) publiekelijk aan de schandpaal wordt genageld wanneer je spam verstuurd. Hoewel ik hier zelf genuanceerder tegenover sta zijn er Europese richtlijnen voor het versturen van emails. Opt in is het toverwoord. Dat is bij consumenten het geval.

 

Maar hoe zit de vork in de steel bij bedrijven. Persoonlijk ben ik van mening dat een organisatie best een commerciële boodschap mag sturen naar zijn potentiële zakelijke klanten. Ten slotte willen we toch duidelijk maken dat wij iets kunnen betekenen voor deze potentiële klant. Ik vind dan ook dat we best ongevraagde email mogen versturen naar bedrijven zolang we zoeken in de doelgroep en het niet overdrijven met de hoeveelheid mail aan een potentiële klant. Maar wat vinden jullie en wat vindt de wetgever?

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Spam is een hot-item met veel verschillende menigen. of je nu voor bent of niet, je kunt de spam altijd nog functioneel gebruiken:

 

Stuur naar elke zender van een spam, of opt-out bericht een eigen mail als reply met je eigen marketingboodschap!

;D

 

Zo maak je van de nood nog een deugt!

 

Patrick

Gain Marketingmanagement &amp Organisatie.

 

Wij verzorgen/bezorgen voor ondernemingen binnen het MKB, de doorlooproute om klanten te behouden, te werven en de winstgevendheid van klanten te maximaliseren.

 

EasyMarketingplan: praktisch, innovatief en competitief in zeven stappen naar uw oplossin

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Geen bezwaar !

Became used with it by living in this world. Net als zovele andere dingen waar ik dagelijks mee geconfronteerd word. Zowel handige als vervelende dingen. Take it or leave it is mijn motto.

Dus wat betreft het dingen d.m.v. producten onder de aandacht brengen. De ene reclame doe ik iets mee, de ander laat ik voor wat het is.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Stuur naar elke zender van een spam, of opt-out bericht een eigen mail als reply met je eigen marketingboodschap!

;D

 

Patrick, hier moet je mee oppassen, zo ziet de spammer immers dat je de email daadwerkelijk geopend hebt en gelezen! Dat betekent dat je emailadres in waarde is gestegen. Negeren is het beste. :)

Link naar reactie
  • 0

Het onderwerp maakt in ieder geval stevige discussies los :)

 

Het verschil met TV-reclame, krantentadvertenties en banners op websites is dat je moeilijk onder spam en reclame-brieven uitkomt. Geen TV-kijken, zo'n site niet bezoeken of geen krant lezen is te doen. Leven zonder mailbox en/of brievenbus is een stuk lastiger denk ik, dus het gevoel dat je iets 'door je strot gedrukt' krijgt is gewoon groter.

 

Link naar reactie
  • 0

Om de discussie nog eens verder op te hitsen;

 

Wie heeft hier wel eens via email een organisatie benaderd om jouw diensten aan te bieden?

 

Vooral webdesignbureaus hebben er een handje van het internet af te struinen naar websites die ze kunnen aanpassen. Vervolgens sturen ze een heel persoonlijk mailtje waarin ze alles afkraken en te zeggen dat ze het beter kunnen. Wie herkent zich? :P

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Tja, ik heb wel eens iets soortgelijks geprobeerd toen ik nog freelance/parttime bezig was. Afkraken van de bestaande site zou ik nooit doen, das ook bijzonder riskant. Stel dat nou net de directeur van zon toko frontpage heeft uitgepakt en 3 dagen heeft lopen zwoegen met matig resultaat?

 

Overigens heb ik wel begrepen van mensen die die 'tactiek' toepassen dat zoiets wel enigszinds effectief is. Vooral sites die al 3 maanden halfwerkend 'under construction' staan zijn dan een aantrekkelijk target.

 

Slechte sites opsporen en de eigenaar benaderen is niet zo'n onlogische gedachte, je weet dat er interesse is om online te gaan. Ik verwacht trouwens niet dat je veel mensen zult vinden die toegeven op deze manier klanten te benaderen... het blijft iets 'viezigs' hebben voor mijn gevoel.

 

Link naar reactie
  • 0

Ach ik zal ook niet ontkennen dat het geen slecht idee is maar zelf heb ik rondgekeken en vervolgens een brief gestuurd en nagebeld. Dat persoonlijke leek me op dat moment het beste. Nou vraag ik me af of het voor mijn statistiekendienst wel goed is om email in te zetten.

 

Er zijn al aardig wat dingen over gezegd maar niks heeft me nog echt een kant op kunnen trekken (of beter gezegd de andere kant)

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Niet geschoten is altijd mis zal ik maar zeggen. Je bent op zoek naar prospects en gaat reclame maken. Je kan kiezen voor e-mail of brieven met folders. Dit laatste is in verhouding een stuk prijziger voor je, maar kan doordat het gepersonaliseerd is goed overkomen bij de geslecteerde doelgroep.

 

En als je een email stuurt dan is het vaak het slimst om je te beperken tot 1 boodschap (ja, ja ... ik heb de zibb tips gelezen). Dus eerst het belangrijkste ... je core business en wellicht een verwijzing naar de andere mogelijkheden (per e-mail is dat weer makkelijk d.m.v. een link). Het is van belang dat je de mensen triggert om door te lezen. Niet teveel tekst en een doorverwijzing lezen het snelst wat mij betreft.

 

Zoals ik al eerder meldde .... ben ik van mening dat reclame wél zijn doel bereikt.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Hoeveel irritatie zou er ontstaan bij webdesign bureaus als ik hen uitnodig partner te worden van ICStats? Een product dat aan kan sluiten bij hun assortiment. Ik denk dat er meer irritatie bij hen ontstaat als ik ze wekelijks zou mailen met de melding dat ik weer nieuwe antiquairs heb toegevoegd op mijn website.

 

Je kan met de beste intenties gaan mailen, het medium is geheel verziekt door mensen die miljoenen onzinaanbiedingen doen. Als je heel gericht mailt met een relevant verhaal, zal de irritatie wel meevallen. Maar als je lukraak adressen koopt van een harvester, dan vererger je het probleem. En dan loop je als internetmarketingadviseur het reële risico dat je afgebrand wordt in de vakpers.

 

Niet doen dus.

 

Zoek free publicity, je hebt toch een goed product? Ondersteun dat met wat gerichte reclame, een banner kost helemaal niks meer. Stuur je doelgroep desnoods een mailing. Email is armeluis-marketing.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Volgens dit bericht wel denk ik

 

Spammers die zich niet aan strikte wettelijke voorwaarden houden, kunnen worden gestraft met boetes die oplopen tot 3 miljoen dollar en een gevangenisstraf van ten hoogste drie jaar. Dat is de strekking van een wetsvoorstel dat is opgesteld door het republikeinse lid van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden, Richard Burr.

Lees verder bericht Automatiseringsgids >>>

 

Alhoewel ik hier wel mijn bedenkingen bij heb. Want volgens mij is er in Nederland niet zo'n wet toch? Dus zou dat betekenen dat Amerika alles richting Europa gooit.

Gelukkig heb ik geen last van spam ... maar toch !

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Weet je wat nu het rare is ik raak steeds meer overtuigd van het feit dat opt out emails mijn imago zouden kunnen verpesten maar als ik kijk naar wat ik voor de testperiode van de statistiekendienst heb gedaan (feiten dus) dan bleek dit heel positief te zijn.

 

Ik zocht een aantal testers die na de test de dienst ook wilden gaan verkopen. Ik heb daarom naar 20 webdesigners een email gestuurd met mijn verzoek. Daarvan kreeg ik 2 positieve reacties terug via email en 2 heb ik met nabellen nog binnen gekregen. Effectief resulaat is daarmee 20%! De andere mensen die ik belde waren helemaal niet negatief maar gaven aan met een concurrent te werken of gewoon niet geïnteresseerd te zijn. Daarom denk ik toch dat er een scheidslijn is tussen spam en commerciele email.

 

De link van TwaLevel geeft wel aan dat je erg moet oppassen. En ik zal eerlijk zijn, ik heb ooit al zo´n fout gemaakt en dat is ook bij Webwereld breed uitgemeten. Voor een politica had ik een mailing verstuurd (spam was het helaas wel) en ik was zo dom echt zoooo dom om in de haast de fout te maken alle adressen in de Aan: regel te zetten. :-[ Een heleboel mensen stuurden (terecht) een boos mailtje terug maar wat het zo erg maakte was dat ze dat reply all ??? deden. En toen werd het pas echt irritant. Het is al weer een tijdje geleden maar ik heb er van geleerd hoor! Nooit maar dan ook nooit meer zal ik een mail sturen naar zo maar wat adressen!

:-X

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat als je over 20 email adressen praat en dat je er een gedegen follow up aan doet je het niet echt over spam hebt.

 

Het zou wel zo ontvangen kunnen worden, maar ik denk dat het degelijk anders is. Je besteed aandacht, tijd en geld aan je potentieele klanten.

 

Ik heb nog nooit iemand aan de telefoon gehad die vroeg of ik tevreden was met de grote met mijn penis en of ik deze nou wilde laten verlengen/verbreden of een permanentje in mijn schaamhaar wilde....

 

 

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

een boos mailtje terug maar wat het zo erg maakte was dat ze dat reply all deden. En toen werd het pas echt irritant. Het is al weer een tijdje geleden maar ik heb er van geleerd hoor! Nooit maar dan ook nooit meer zal ik een mail sturen naar zo maar wat adressen

 

Never ever use the CC: field!

Maar inderdaad erg vervelend als mensen opeens furieus reageren op een serieus bedoeld mailtje. Ik heb dat ook wel eens gehad trouwens, terwijl het om 1 mailtje aan 1 persoon ging - das hardly spam. Toen heb ik er overigens netjes op gereageerd, en uitgelegd dat het om een persoonlijk iets ging en zeker niet om een masse-mailing oid. Vervolgens nette excuses van die persoon gehad, hij vond zijn reactie zelf ook nogal overtrokken. Verder geen zaken mee gedaan, maar dat was ook niet gebeurd als ik hem per post of telefoon benaderd had.

 

 

Ik heb nog nooit iemand aan de telefoon gehad die vroeg of ik tevreden was met de grote met mijn penis en of ik deze nou wilde laten verlengen/verbreden of een permanentje in mijn schaamhaar wilde....

 

Zelfs geen (ex-) vriedinnetjes? ;)

 

Link naar reactie
  • 0

Voor verdere discussies over de foto's van mijn ex verwijs ik iedereen naar het off-topic forum ;)

 

In het begin van HL heb ik mezelf ook wat schuldig gemaakt aan usenet spam. Ik kon maar niet begrijpen waarvoor mensen zo moeilijk deden, ik gaf antwoord op vragen en plugde daarbij higherlevel.nl

 

Dat werd nogal logisch niet op prijs gesteld, was ff vervelend maar heb er veel van geleerd.

 

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.