Ons bedrijf doet zaken met een accountant die naar onze mening aan de dure kant is (5500-6000 euro per jaar). Dat is echter nog niet ons grootste punt van zorg. Elk gesprek en elke e-mail wordt in rekening gebracht. Geen probleem dat adviezen geld kosten natuurlijk, maar maar ook het advies "ik weet het niet" wordt in rekening gebracht. Een telefoontje van 5 minuten kost pak 'm beet 20 euro. Als de accountant belt hoe het ermee staat, kunnen we daarvan een rekening verwachten. Kortom: we zoeken een andere accountant of administratiekantoor.
Een accountant is voor ons bedrijf niet noodzakelijk, dus het zal waarschijnlijk een administratiekantoor worden. Dat lijken we gevonden te hebben. Een aanbieder die een nieuw concept heeft bedacht: stuur alle bonnen en rekeningen naar ze toe in een speciale map, zij digitaliseren alles, je kunt al je rekeningen en bonnen daarna online bekijken, je krijgt de map terug, en klaar. Vast bedrag per maand: 175 euro. Adviezen zijn (tot op zekere hoogte) inbegrepen. Opzeggen kan maandelijks. Geen internetboekhouden, gewoon alles bij ze inleveren en klaar ben je.
Mijn vraag: hoe kijken jullie hier tegenaan? Missen we iets, of hebben we hier het administratiekantoor van onze dromen te pakken? ;D
Marco72
Marco72
Hallo,
Ons bedrijf doet zaken met een accountant die naar onze mening aan de dure kant is (5500-6000 euro per jaar). Dat is echter nog niet ons grootste punt van zorg. Elk gesprek en elke e-mail wordt in rekening gebracht. Geen probleem dat adviezen geld kosten natuurlijk, maar maar ook het advies "ik weet het niet" wordt in rekening gebracht. Een telefoontje van 5 minuten kost pak 'm beet 20 euro. Als de accountant belt hoe het ermee staat, kunnen we daarvan een rekening verwachten. Kortom: we zoeken een andere accountant of administratiekantoor.
Een accountant is voor ons bedrijf niet noodzakelijk, dus het zal waarschijnlijk een administratiekantoor worden. Dat lijken we gevonden te hebben. Een aanbieder die een nieuw concept heeft bedacht: stuur alle bonnen en rekeningen naar ze toe in een speciale map, zij digitaliseren alles, je kunt al je rekeningen en bonnen daarna online bekijken, je krijgt de map terug, en klaar. Vast bedrag per maand: 175 euro. Adviezen zijn (tot op zekere hoogte) inbegrepen. Opzeggen kan maandelijks. Geen internetboekhouden, gewoon alles bij ze inleveren en klaar ben je.
Mijn vraag: hoe kijken jullie hier tegenaan? Missen we iets, of hebben we hier het administratiekantoor van onze dromen te pakken? ;D
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag