• 0

Boekhouding via een online aanbieder?

Hallo,

 

Ons bedrijf doet zaken met een accountant die naar onze mening aan de dure kant is (5500-6000 euro per jaar). Dat is echter nog niet ons grootste punt van zorg. Elk gesprek en elke e-mail wordt in rekening gebracht. Geen probleem dat adviezen geld kosten natuurlijk, maar maar ook het advies "ik weet het niet" wordt in rekening gebracht. Een telefoontje van 5 minuten kost pak 'm beet 20 euro. Als de accountant belt hoe het ermee staat, kunnen we daarvan een rekening verwachten. Kortom: we zoeken een andere accountant of administratiekantoor.

 

Een accountant is voor ons bedrijf niet noodzakelijk, dus het zal waarschijnlijk een administratiekantoor worden. Dat lijken we gevonden te hebben. Een aanbieder die een nieuw concept heeft bedacht: stuur alle bonnen en rekeningen naar ze toe in een speciale map, zij digitaliseren alles, je kunt al je rekeningen en bonnen daarna online bekijken, je krijgt de map terug, en klaar. Vast bedrag per maand: 175 euro. Adviezen zijn (tot op zekere hoogte) inbegrepen. Opzeggen kan maandelijks. Geen internetboekhouden, gewoon alles bij ze inleveren en klaar ben je.

 

Mijn vraag: hoe kijken jullie hier tegenaan? Missen we iets, of hebben we hier het administratiekantoor van onze dromen te pakken? ;D

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Klopt! Dat was ook mijn eerste vraag. Ze zeggen nog nooit last te hebben gehad van zoekgeraakte mappen (hooguit enkele dagen vertraagd), maar als ik het TNT-draadje hier op HL lees dan weet ik het zo net nog niet. ;)

 

Voor ons is dit overigens geen issue, omdat wij regelmatig op de weg zitten en de map eventueel zelf af kunnen geven.

 

Het bedachte concept vind ik wel heel aardig, vandaar onze interesse.

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben een fanatieke ondernemer-administratiekantoor in de buurt. Bevalt heel goed, zo heb je nog eens persoonlijk contact. Maar via een online-aanbieder kan ook natuurlijk. Vraag wat referentie-adressen en bel die mensen op. Dan weet je hoe het werkt en wat voor vlees je in de kuip hebt.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Klopt! Dat was ook mijn eerste vraag. Ze zeggen nog nooit last te hebben gehad van zoekgeraakte mappen (hooguit enkele dagen vertraagd), maar als ik het TNT-draadje hier op HL lees dan weet ik het zo net nog niet. ;)

 

Voor ons is dit overigens geen issue, omdat wij regelmatig op de weg zitten en de map eventueel zelf af kunnen geven.

 

Het bedachte concept vind ik wel heel aardig, vandaar onze interesse.

 

De originele stukken zelf bewaren en kopieen opsturen zal al een stuk veiliger zijn.

Link naar reactie
  • 0

Ingewikkelde en 'ouderwetse' manier van werken... Wat mijn klanten doen is: zelf scannen en daarna de bestanden op onze server plaatsen. Bedrijf/persoonsgebonden, niemand anders kan er bij. Er raakt niets zoek en de klant kan op zijn/haar persoonlijke website precies bijhouden wat er mee is gedaan.

Ook hier geen internetboekhouden, maar wel de eenvoudigste manier van gegevens uitwisselen.

Quote:

An expert is a person who has made all the mistakes that can be made in a very narrow field.

Niels Bohr

Link naar reactie
  • 0

goeden morgen mede forummers

 

je boekhouding is een essentieel onderdeel van je bedrijf. niet leuk als het niet je werk is, maar wel noodzakelijk.

 

Niet alleen is het handig voor je aangiften btw en inkomstenbelasting. je administratie kan ook een schat aan informatie opleveren, zodat de ondernemer die handvatten krijgt aangeleverd om het juiste te doen met zijn bedrijf.

 

Wat je van je adviseur verlang is m.i zeer persoonlijk, wil je gemak en een lage prijs zoek iets digitaals, wil je een persoonlijke benadering zoek een kantoor in de regio die het beste aansluit bij je ideeen, gevoel is daarbij een belangrijk aspect.

 

Ik wordt persoonlijk een beetje alergisch van al dat moderne gedoe, zonder dat gevraag wordt wat de klant wil. Wij hebben enkele jaren geleden gepoogd een online dossier te vormen. Conclusie 80% van de klanten gebruikte het niet en belde liever voor een kopie dan in te loggen.

 

Nog een voorbeeld online meekijken, lijkt mooi maar wederom konden de meeste klanten niet wijs worden uit de geboden informatie en gingen alsnog bij ons op de koffie.

 

Wat ik maar wil zeggen, is dat ondernemers een keuze moeten maken waar ze zich prettig bij voelen. Ons beroep is nu eenmaal een persoonlijk beroep, contact en klanten goed kennen zijn belangrijk, je praat niet over een pakje boter kopen, maar fiscaal advies geven.

 

Modern bestaat dan ook niet, boekhouden is boekhouden, de een doet dat met een schoenendoos de ander scant en mailt. Ouderwets bestaat niet, ja aleen als je nog met een kaartenbak werkt (grootboekkaarten) ;D maar die zijn al met pensioen

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat de voordelen van online administratieve dienstverlening alleen gelden voor wat grotere bedrijven die zelf iemand voor de administratie in dienst hebben. Met die kennis al in huis kan je als kantoor zijnde makkelijker online communiceren. Bij wat kleinere bedrijven zonder boekhoudkennis in huis zal een persoonlijk aanspreekpunt toch altijd voordeliger blijven.

 

Wij bieden beide opties aan voor klanten en bij ons in de praktijk zien we ook heel duidelijk dat de kleinere bedrijven die eerst voor een 'op afstand' optie hebben gekozen daar vaak weer op terugkomen.

 

Mijn tip is dus: let vooral op de bereikbaarheid van je boekhouder: een kantoor dat goed te benaderen is en je persoonlijk kan beantwoorden is vaak nuttiger dan een online administratie waarbij je zelf maar de juiste informatie moet gaan achterhalen.

 

Met vriendelijke groeten,

Roderick

Bedrijfsadministratie & Belastingadvies

www.marfield.nl

Link naar reactie
  • 0

Wel goed bedacht opzich online boekhouding maar geef mij maar gewoon normaal persoonlijk contact. Mijn administratiekantoor vraagt een vast bedrag per jaar en ik kan hem altijd bellen voor advies. Zelfs 's avonds is het geen probleem, dit vind ik zeer prettig. En het bedrag dat je noemt wat de huidige accountant vraagt vind ik nogal behoorlijk, ik betaal in ieder geval een stuk minder. Nou ben ik wel een eenmanspitter maar zelfs voor grotere bedrijven hoor ik lagere tarieven. En dat je zelfs moet betalen voor een vraag van nog geen 5 minuten zou voor mij al een reden zijn om direct de samenwerking te verbreken. Dat ze betaald moeten worden voor hun dienst snap ik, maar er zijn grenzen.

www.bezembinderproducties.nl

Link naar reactie
  • 1

Na onze vraag op Higherlevel hebben we nog een jaartje getwijfeld, maar sinds begin dit jaar zijn we overgestapt naar de online aanbieder. Ik moet zeggen, tot nu toe zeer tevreden. Vast bedrag per maand, we kunnen onze contactpersoon altijd bellen (zelfs op z'n 06) en alles wordt snel afgehandeld.

 

Ideaal voor ons aangezien wij graag zo veel mogelijk uitbesteden. Een extra voordeel is dat onze administratie online als PDF beschikbaar komt en alle rekeningen en bonnetjes zelfs op tekst doorzoekbaar zijn. Het versturen van de envelop is nog wel een angstig momentje, want als die niet aan zou komen ben je natuurlijk mooi de sigaar (aangetekend versturen is aanbevolen!).

 

Met minder persoonlijk contact hebben wij geen problemen (e-mail en telefoon werken prima), maar dat is natuurlijk voor iedereen anders. Kortom, voorlopig in onze nopjes met deze manier van werken. (Het betreft overigens het bedrijf Result.nl - het is niet m'n bedoeling om reclame te maken dus mocht dit wel zo worden gezien dan mag deze zin verwijderd worden.)

 

Ik wilde jullie nog even laten weten wat onze keuze is geworden, vandaar deze post.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 114 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.