Ga naar inhoud

Personeel in buitenland: commissie en verkoopactiviteiten

Geplaatst:

Hendrik de Witte

Hoi,

 

Ik heb een nederlands bedrijf (eenmanszaak). Mijn activiteiten groeien en heb hulp nodig. Echter, mijn bedrijf is gevestigd in Nederland maar ik doe veel werkzaamheden voor bedrijven in het buitenland.

 

Ik heb weinig omzet en wil nog niet investeren in nieuw personeel (ga dus niemand aannemen) echter ik zou graag iemand in het buitenland (dit moet wèl een Nederlander zijn: die heb ik in principe al gevonden) willen hebben die mij gaat helpen met verkoopwerkzaamheden.

 

De bedoeling is dat hij/zij verkoopactiviteiten verricht en door mij een commissie gaat ontvangen. Ik heb geen zin in allerlei administratieve rompslomp en wil het liefst commissie netto uitkeren. Dat mag natuurlijk omdat hij/zij dan 'zwart' zou verdienen. Hoe kan ik dit op een legale en nette manier oplossen zodat ik geen extra kosten heb en hij/zij eerlijk wat bijverdient ? Wat zijn de mogelijkheden ?

 

Hoor het wel!

 

Thanks!

Featured Replies

Geplaatst:

Joost Rietveld

  • Moderator

Hoi Hendrik,

 

In het buitenland wonend of niet, zo iemand is gewoon bij jouw onderneming in loondienst. Tenzij hij een onderneming voert in het buitenland en jij een van zijn opdrachtgevers bent. Dan kan hij jou factureren voor zijn diensten.

 

Groet

Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.