Er is mij verzocht aangifte te doen over 2002 de precieze rede daarvoor kun je hier vinden.
In het kort:
"Uw belastbaar inkomen over 2006 is vastgesteld op een negatief [bedrag]. Ik wil beoordelen of dit kan worden verrekend met voorgaande jaren. Daarvoor wil ik u uitnodigen aangifte te doen over het jaar (de jaren) 2002."
Ik ben sinds 2003 ondernemer en was in 2002 (deze opgave) louter in loondienst. Wat moet ik nu gebruiken om de aangifte op te sturen? De electronische handtekening (die ik niet heb en dus nog moet aanvragen) schijnt niet meer te bestaan maar vervangen door DigiD. Elders lees ik weer dat ik mijn ondernemers login moet gebruiken ondanks dat ik in 2002 geen ondernemer was. Etc. Wat is jullie advies?
Daarnaast nog twee praktische vragen:
- Moet ik bij het adres e.d. mijn huidige adres plaatsen, of die van 2002.
- Er wordt gevraagd naar mijn rekeningnummer dat op het aangifteformulier zou staan. Ik heb geen aangifteformulier gekregen, maar een verzoek, hier staat geen rekeningnummer op. De belastingdienst gebruikt sinds ik aangifte doe (sinds 2003) hetzelfde rekeningnummer. Moet ik nu omdat dit de aangifte over 2002 is toch weer hetzelfde rekeningnummer als altijd opgeven of zouden ze dat wel snappen?
- Ik blijk geld terug te krijgen. Krijg je hier rente over en zo ja hoeveel?
mik
mik
Er is mij verzocht aangifte te doen over 2002 de precieze rede daarvoor kun je hier vinden.
In het kort:
"Uw belastbaar inkomen over 2006 is vastgesteld op een negatief [bedrag]. Ik wil beoordelen of dit kan worden verrekend met voorgaande jaren. Daarvoor wil ik u uitnodigen aangifte te doen over het jaar (de jaren) 2002."
Ik ben sinds 2003 ondernemer en was in 2002 (deze opgave) louter in loondienst. Wat moet ik nu gebruiken om de aangifte op te sturen? De electronische handtekening (die ik niet heb en dus nog moet aanvragen) schijnt niet meer te bestaan maar vervangen door DigiD. Elders lees ik weer dat ik mijn ondernemers login moet gebruiken ondanks dat ik in 2002 geen ondernemer was. Etc. Wat is jullie advies?
Daarnaast nog twee praktische vragen:
- Moet ik bij het adres e.d. mijn huidige adres plaatsen, of die van 2002.
- Er wordt gevraagd naar mijn rekeningnummer dat op het aangifteformulier zou staan. Ik heb geen aangifteformulier gekregen, maar een verzoek, hier staat geen rekeningnummer op. De belastingdienst gebruikt sinds ik aangifte doe (sinds 2003) hetzelfde rekeningnummer. Moet ik nu omdat dit de aangifte over 2002 is toch weer hetzelfde rekeningnummer als altijd opgeven of zouden ze dat wel snappen?
- Ik blijk geld terug te krijgen. Krijg je hier rente over en zo ja hoeveel?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag