• 0

Webshop voor 3300 artikelen

Aanbevolen berichten

  • 0

Mogelijkheden genoeg natuurlijk, ik weet niet of je van plan bent zelf aan de slag te gaan of deze winkel door een derde partij te laten realiseren?

 

Een nederlandse interface en systeem voor het zenden van mailtjes en dergelijke zal in vrijwel ieder pakket zitten, maar de import van die productlijst kan een stukje maatwerk vereisen - lijkt me voor de gemiddelde leverancier van webwinkels geen probleem.

Link naar reactie
  • 0

Heb je al gezocht hier op HL?

Er zijn enthousiaste aanhangers van verschillende webshops op dit forum, die zullen wel aanhaken hier.

 

Een keuze van een webshop hangt niet alleen af van de functionele specs, maar ook wat je er zelf aan kunt en wilt doen. Zowel qua techniek als qua vormgeving.

Zelf doen is wel iets meer dan alleen je artikelen en categorieen onderhouden.

 

Zelf werk ik met OSCommerce en heb daar zelf enorm veel aan verspijkerd. Het vereist wel enige kennis van programmeren in het algemeen en HTML/PHP in het bijzonder.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

je vraag is niet zo makkelijk te beantwoorden.

Zo heeft iedereen weer voorkeur voor andere software vanwege voor hem specifieke redennen.

Hangt er heel erg vanaf hoe uitgebreid je wensen zijn en wat je zelf allemaal kunt.

 

Zo zijn er bepaalde mensen die helemaal gek zijn van bepaalde software terwijl ik niet wist hoe snel dat weer van mijn server moest verwijderen.

 

Kijk eens naar:

 

www.mijnwinkel.nl

www.oscommerce.nl (zelf gebruikt in het verleden)

www.x-cart.com (gebruik nu een flink aangepaste versie hiervan)

www.intershop.nl (de beste software op de markt maar niet echt binnen je prijsklasse) (hier werken de meeste echt grote jongens mee)

 

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik Mijn Webwinkel: mod edit: verwijzing niet langer actief

 

Aanschaf begint bij ca. 100 euro en kan uitgebreid worden met heel veel extra's. Komen geen extra kosten bij. Onbeperkt aantal artikelen en deze kunnen geimporteerd worden.

 

Het programma is zeer gebruiksvriendelijk en er is niet veel specifieke kennis voor nodig. Maar, des te meer kennis je hebt, des te mooier je het zelf kan maken.

 

Ook is er een forum waar je met vragen terecht kunt.

 

succes met de keuze!

 

www.hetkoophuisje.nl

 

Het Koophuisje, voor leuke en voordelige nieuwe, outlet en 2e hands baby- en kindermerkkleding!

Link naar reactie
  • 1

ik zo zelf , mede gebasseerd op je budget overwegen om oscommerce te gaan gebruiken. Vooral vanwege de gebruiksvriendelijkheid en de nagenoeg onbeperkte mogelijkheden. Voor het bedrag wat je noemt kan je ( met een beetje geluk ) een geheel eigen design laten ontwikkelen en alle gewenste functies laten inbouwen. daarnaast zit je niet vast aan 1 bedrijf maar zijn er meerdere programmeurs en bedrijven die de know how in huis hebben om je shop te "tweaken" naar jou wensen.

http://www.gratis-webhosting.be ..... het echte lycos alternatief
Link naar reactie
  • 0

Welke webshop software moet ik gaan gebruiken?

 

Hier is alles besproken: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=3;action=display;threadid=15420

Sebastiaan van der Valk helpt, als adviseur / coach / begeleider, organisaties met vormgeven aan veranderingen.

 

Daarnaast zet ik ideeën voor new business op papier, verken de ideeën en breng ze in de praktijk. Zo is bv www.espressokopjes-online.nl ontstaan en uiteindelijk verkocht per 30-12-2015.

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik ShopFactory (kijk naar mijn website) - ca. E 200,-- en voldoet aan al je eisen. Let wel op dat ShopFactory automatisch een orderbevestiging genereert zodra je de order downloadt en de programmamaker niet bereid is dat ene woord "orderbevestiging" te veranderen in "ontvangstbevestiging". Op deze kleinigheid na een perfect programma. Indien jij geen probleem hebt met een automatische orderbevestiging, dan is het geknipt voor je.

 

Karel

Link naar reactie
  • 0

Zelf werk ik met OSCommerce en heb daar zelf enorm veel aan verspijkerd. Het vereist wel enige kennis van programmeren in het algemeen en HTML/PHP in het bijzonder.

 

Ik gebruik het ook graag... de basis is gratis en open source, dus je kunt budget besteden aan op maakt maken voor je toepassing - in deze prijsklasse zeker aantrekkelijk.

Link naar reactie
  • 0

Karel, dat is dus precies wat ik bedoel, jij vind het een geweldig programma, ik heb het destijds getest en vond het het grootste bagger programma dat ik ooit gezien had.

Is dus helemaal afhankelijk van je wensen wat je moet nemen en kunnen andere je moeilijk bij adviseren.

 

Ondernemertje,

 

Dit is interessant, waarom vind je hem het grootste baggerprogramma?

 

Overigens heb ik een 10 jaar oud versie ervan (omdat ik in dat versie nog zelf de "orderbevestiging" in "ontvangstbevestiging" kon veranderen - nieuwere versies niet meer - en ik accepteer nog geen 5% van de binnenkomende orders, dus ga ik ook niet bevestigen). Zie mijn website.

 

Karel

Link naar reactie
  • 0

Karel... vanwege de interne manier van werken, het ontbreken van enige vorm van flexibiliteit, de layout die vrijwel niet aan te passen is, het invoeren van producten, de beheersmodule, de gebruikte techniek, enz

precies weet ik het niet meer omdat het al heel wat jaren terug is maar krijg nog steeds koude rillingen als ik de naam shopfactory hoor of zo een winkel zie (ze zijn nog veel herkenbaarder als oscommerce shops).

 

Als ik jouw shop open wordt ik helemaal niet goed en weet ik niet hoe snel ik hem weer moet sluiten (ziet er zo 1990 uit (en dat geld dus voor alle shopfactory shops)). Is overigens geen commentaar op jou en kennelijk werkt het voor jouw wel omdat je mogelijk niet direct er van afhankelijk bent en vaste klanten hebt.

Link naar reactie
  • 0

Karel... vanwege de interne manier van werken, het ontbreken van enige vorm van flexibiliteit, de layout die vrijwel niet aan te passen is, het invoeren van producten, de beheersmodule, de gebruikte techniek, enz

precies weet ik het niet meer omdat het al heel wat jaren terug is maar krijg nog steeds koude rillingen als ik de naam shopfactory hoor of zo een winkel zie (ze zijn nog veel herkenbaarder als oscommerce shops).

 

Als ik jouw shop open wordt ik helemaal niet goed en weet ik niet hoe snel ik hem weer moet sluiten (ziet er zo 1990 uit (en dat geld dus voor alle shopfactory shops)). Is overigens geen commentaar op jou en kennelijk werkt het voor jouw wel omdat je mogelijk niet direct er van afhankelijk bent en vaste klanten hebt.

 

Dank voor je kritiek. Jouw wensen aangezien flexibiliteit en onaanpasbaar lay-out heb ik niet. En ik denk dat mijn klanten er ook tevreden over zijn. Hij moet een bestel-formulier zijn, en dat is ie ook. Mijn klanten zijn scholen en gevangenissen (ja, kopen ook ijzerzagen en vijlen!). Overigens heb ik in 10 jaar niets aan veranderd en dat is juist zo fijn voor de klant: weet precies hoe te bedienen, zoeken, vinden en bestellen (meestal 20-100 artikelen, en meestal E 1.000, -- tot E 5.000,-- per order).

 

Helaas koop ikzelf nooit van een WEB-winkel, dus weet niet hoe de andere WEB-winkes eruit zien. Soms zie ik er een paar en elke keer valt het me op dat ze veel te druk zijn, te flashy. Overigens ben ik aan het afbouwen (65+). Ik heb wel heel erg veel aan de site gehad!

 

Karel

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Karel,

Daarpom gaf ik ook al aan dat het voor jou waarschijnlijk heel anders is omdat je echt een vaste klantengroup hebt die daar ook nog eens niet kieskeurig in zijn.

 

Voor het verkopen aan consumenten is het naar mijn mening het grootste gedrocht dat er is (de software van shopfactory) (en ik heb heel wat software getest.).

 

Maar jou verhaal geeft gelijk goed aan hoe afhankelijk van wensen en verwachtingen het is welke software je "moet" gebruiken.

Link naar reactie
  • 0

Lastige keuze hoor webwinkelsoftware! (heb namelijk zelf ook dit probleem ;D)

 

OsCommerce is echt een top pakket met ontzettend veel mogelijkheden. Dit is ook meteen het probleem!

Wil je een gelikte goed werkende webwinkel in OsCommerce ben je maanden bezig. Je moet zeker verstand van HTML en PHP hebben anders kom je al snel in de problemen.

 

Ik ben jaartje of 2 geleden begonnen met OsCommerce maar heb het na 3 maanden in de ijskast geparkeerd. Gewoonweg omdat het veel te veel tijd koste en ik steeds tegen problemen aanliep. Heb er denk ik wel een uurtje of 50 ingestoken. Zonde van de tijd. Maar je kunt echt bijna alles met OsCommerce. Alleen de kunst is niet een 13 in een dozijn webwinkel te bouwen en niet steeds in de problemen te komen door vergeten een back-up te maken.

 

Wij maken nu even tijdelijk gebruik van www.mijnwebwinkel.nl maar dit heeft teveel beperkingen en gaat er dus binnenkort uit. Je hebt een standaard layout waar je niet veel aan kunt veranderen. Tevens betaal je een bedrag per maand voor de winkel, hosting en domeinnaam.

 

Mijnwebwinkel is leuk als je een winkel heb en ook wat online wilt verkopen, maar een webwinkel als core business is het niks.

 

Het nadeel van een softwarepakket dat je koopt is dat het ontzettend veel tijd kost om in te richten. Aan de andere kant kost een webwinkel op maat ook wel iets meer dan 500 - 1000 euro.

Link naar reactie
  • 0

Dan moet je nu wel gaan aangeven wat er dan anders moet volgens jou.

Je vraagt om webshop software, je krijgt links van iedereen aangeleverd maar dat is het niet volgens jou.

 

Geef dan eens aan wat je wel zoekt, heb je een site van een concullega die we kunnen bekijken?

 

Staar je ook niet blind op de standaard opzet van de genoemde software. Voor de grap moet je eens de standaard OSCommerce shop bekijken en dan mijn winkel (zie footer van dit bericht). Dat lijkt er niet echt meer op.

Nou wil ik niet OSCommerce pluggen, maar ik wil duidelijk maken dat layout en functionaliteit van veel software tot bijna in het ondeindige aan te passen is.

 

Maar ja, als jij niet met aanvullende eisen en wensen komt, en aangeeft waarom de software die tot nu toe genoemd is volgens jou niet werkt, kenne wij u niet verder hellepe!

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.