• 0

BV io voor innovoucher & 18K in natura

Hallo allemaal,

 

Ik ben de afgelopen 2 jaar (prive) bezig geweest met het uit-ontwikkelen van een product, heb een distributeur gevonden, en wil hem in Januari een aantal protos geven .....nu zit ik eigenlijk met 2 hoofdvragen en zou enige hulp/commentaar erg op prijs stellen....

 

1. Ik wil graag nog dit jaar in aanmerking komen voor een innovatievoucher voor het aanvragen van een octrooi en heb dus een Kvk nr nodig....maar wil eigenlijk vermijden dat ik voor jaar nog een boekhouding/jaarrekening moet inleveren.

Kan ik een BV nu "starten" om het Kvk nr te krijgen en dit jaar nog die voucher aanvragen ..maar.. de BV pas vanaf 2009 "actief" maken ?

2. Ik heb ergens gelezen dat je de 18k voor een BV ook in natura kan inbrengen ...waarschijnlijk een rare vraag..... maar mag dat ook een oldtimer met taxatie rapport zijn !?

 

Alvast bedankt !!

 

AJ

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

@1. Als je een BV opricht, kun je als eerste boekjaar ook een lang boekjaar kiezen. Als je het kalenderjaar als boekjaar hanteert, kun je in de oprichtingsakte op laten nemen dat het eerste boekjaar wordt afgesloten op 31 december 2009. Dan heb je in 2008 geen jaarafsluiting en hoef je ook geen jaarrekening op te maken.

 

@2. Je zal dan nog wel een accountant moeten vinden die verklaart dat de waarde inderdaad tenminste 18k bedraagt.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

point taken ... maar zonder Kvk geen kans op subsidie aanvraag voor Maart....dus dat moet dan maar.....

 

 

Ik kom ondertussen wel op een andere vraag ....

 

Direct een holding met werkmij of kan dan even makkelijk ook naderhand nog ?

 

thx

Link naar reactie
  • 0

Hoi BTG

 

Als de holding - werk BV structuur nodig is, doe het dan meteen. Doe je het niet, dan moet je later terug naar de notaris.

Die maakt van jouw BV dan eerst een holding (statutenwijziging) waarna de holding een werk BV opricht.

 

De kosten van de statutenwijziging betaal je dan feitelijk voor niets. Vergeet niet om het verlengde boekjaar door te geven aan de notaris. Hij/zij moet dat opnemen in de akte.

 

groet en succes

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.