• 0

huren bij particulier

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

zonder factuur heb je een groot probleem als je de kosten opvoert en er mocht een controle komen. Huren bij een particulier kan wel, en wel op de volgende manier:

- je buurman maakt een factuur, en vermeldt daarop dat btw niet van toepassing is (hij is immers particulier)

- jij voert de kosten op, echter zonder btw want die is ook niet in rekening gebracht

- je buurman geeft de inkomsten op onder 'inkomsten uit overige werkzaamheden' bij zijn aangifte.

 

Naar mijn weten is dit de enige manier om bij inkopen van een particulier de kosten in je boekhouding te verwerken.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik huur een garage van mijn buurman voor wat opslag voor mijn bedrijf.

Ik betaal hem iedere maand een vast bedrag.

Kan ik deze huur als kosten opvoeren want ik krijg geen factuur natuurlijk.

 

Mvg,

 

Rick

Ja, dat zijn gewoon kosten.

 

Mits de betalingen per overschrijving geschieden.

Doe je alles handje contantje dan is weinig bewijs dat jij huurder bent.

Link naar reactie
  • 0

- je buurman geeft de inkomsten op onder 'inkomsten uit overige werkzaamheden' bij zijn aangifte.

 

Lijkt me eerder box 3 dan een werkzaamheid. Alleen voor de eigenwoningregeling en de buurman zijn hypotheekrenteaftrek zou hij even naar de gevolgen moeten kijken.

 

 

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

- je buurman geeft de inkomsten op onder 'inkomsten uit overige werkzaamheden' bij zijn aangifte.

 

Lijkt me eerder box 3 dan een werkzaamheid. Alleen voor de eigenwoningregeling en de buurman zijn hypotheekrenteaftrek zou hij even naar de gevolgen moeten kijken.

 

 

inderdaad, lijkt me ook, fout van mij!

 

En ik had er inderdaad nog niet aan gedacht: als je de betaling via je bankrekening doet, heb je wel bewijs dat je dit betaalt. Maar is dat afdoende bewijs voor de belastingdienst?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 144 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.