• 0

debiteur met openstaande vordering vertrokken naar buitenland

Beste mensen,

 

Ik ben nieuw op dit forum en wend mij thans tot jullie met het volgende. Ik heb een openstaande vordering op een debiteur die reeds geruime tijd niet betaald. Het gaat om een vordering van € 2.200,-. Ik heb het via een incassobureau geprobeerd maar deze geeft aan dat er geen contact ontstaat met de debiteur (wordt niet gereageerd op brieven en telefoon is afgesloten).

Inmiddels ben ik er achter dat debiteur naar het buitenland is vertrokken. Deze persoon is uitgeschreven uit de GBA en is met de noorderzon vertrokken. Wat kan ik doen? Het levert mij tot op heden slapeloze nachten op (€ 2.200,- is voor mij een fiks bedrag).

 

Graag julie advies; bij een deurwaarder ben ik blijkbaar een oninteressant nummer.

 

Peter

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat ik zou doen..

 

Mijn verlies nemen als een vent, hij is immers pleite.

Leer ervan voor de volgende keer, bijv. zorg dat je je betalingen laat binnenkomen tijdens je werkzaamheden in fases.

Dus 1e dag, laat deel betalen , tussendoor ook en direct na afloop, zo houd je vinger aan de pols en herinner je opdrachtgever eraan wat je tijdens offerte hebt afgesproken. Deze voelt dan dat hij gewoon direct zal moeten betalen.

 

Zo werk ikzelf ook. Waarom onnodig risico lopen als je gewoon gaat afspreken hoe jij het wilt hebben. Daar moet je naar handelen. Meer boter bij de vis denken indeze.

-Heiwegen Promoting : administratief- & technisch gerelateerde portals.

-B.O.R.Heiwegen : bouw- onderhoud- en renovatiewerken.

-Kleinklusje : bouwtechnische werkjes met een kop en een staart.

Link naar reactie
  • 0

Weet je waar hij zit?

In Spanje heb je bv bijzondere mannetjes die je debiteur overal volgen waar hij gaat, deze mannetjes rijden in bestickerd autootje, dragen een zwart pak met een hoge hoed en roepen tegen je debiteur dat hij een schuld heeft. totdat je debiteur het moe wordt en uiteindelijk betaald....

Ik heb daar nog wel ergens een visitekaartje van liggen...indien nodig, zij vragen een bepaald % van het verschuldigde bedrag... maar ik lachte me een deuk toen ik van het fenomeen hoorde. Maar ze waren net in de kroeg geweest waar ik net binnenkwam...ze zaten een belg achterna die ook nog geld moest..

Link naar reactie
  • 0

Deze mannetjes lopen in Engeland ook.

Ooit nog eens over nagedacht dit in Nederland op te zetten maar qua wetgeving kan het hier niet.

 

Tevens zijn er wel mannetjes, nog een half jaartje voor gewerkt, die je ex klant op kunnen sporen en het geld gaan halen maar daar is dit bedrag te klein voor.

Link naar reactie
  • 0

Deze mannetjes lopen in Engeland ook.

Ooit nog eens over nagedacht dit in Nederland op te zetten maar qua wetgeving kan het hier niet.

 

Tevens zijn er wel mannetjes, nog een half jaartje voor gewerkt, die je ex klant op kunnen sporen en het geld gaan halen maar daar is dit bedrag te klein voor.

 

Hell's Angels bedoel je?

Link naar reactie
  • 0

Ex joego's draaien hun hand er ook niet voor om.

 

Ken zelf ook bedrijven die hun montagepersoneel op de wanbetaler afsturen onder het motto: "klant betaalt niet, dus we kunnen jullie ook niet betalen"

Tegen de tijd dat die gasten weer bij de baas aan een biertje zitten, staat het geld al bij 'm op de rekening.

 

Gelukkig zelf niets mee te maken.

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Maar eh, afgezien van de joego's, wettelijk is die debiteur niet aan te pakken? M.a.w. je betaalt je rekening niet en vertrekt dan kan de schuldeiser naar z'n centen fluiten. Beetje wrang. Overigens, het vermoeden is dat de debiteur in Turkije zit.

 

Nu kwam ik ook een incassobureau tegen (http://www.juresta.nl/incasso/incasso_buitenland_start.asp) die incasso's in het buitenland doet. Iemand ervaring mee of is dit weer weggegooid geld?

Link naar reactie
  • 1

Maar eh, afgezien van de joego's, wettelijk is die debiteur niet aan te pakken? M.a.w. je betaalt je rekening niet en vertrekt dan kan de schuldeiser naar z'n centen fluiten. Beetje wrang. Overigens, het vermoeden is dat de debiteur in Turkije zit.

 

Nu kwam ik ook een incassobureau tegen (http://www.juresta.nl/incasso/incasso_buitenland_start.asp) die incasso's in het buitenland doet. Iemand ervaring mee of is dit weer weggegooid geld?

 

Ze hebben wel een leuke tool; een digitale aanmaningskaart in verschillende talen

http://www.juresta.nl/postcard_BL/default.asp

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

een kei kan je het vel niet afdoen....en dat beseffen ze heel goed.

9 op de 10 (niet gepensioneerden) Belgen en Nederlanders in Spanje heeft een dergelijk geval of ander crimineel feit achter de rug...

Stap maar eens een niet Spaans cafe in Spanje binnen, die verhalen die je daar hoort, daar val je van je stoel van...

Aan de toog zit er voor meer dan 100 jaar gevangenis bijeen....

Link naar reactie
  • 0

ha, ha, en ik wilde na mijn pensionering naar spanje vertrekken! Nu weet ik hoe ik mij moet voorbereiden. ;D

 

Maar zonder gekkigheid. Ik ben tot de conclusie gekomen dat er (op korte termijn) niets te halen valt. Kan er wel weer een incassobureau opzetten maar denk dat alleen die (zolang ik de rekening betaal) er beter van gaat worden.

Link naar reactie
  • 0

een kei kan je het vel niet afdoen....en dat beseffen ze heel goed.

9 op de 10 (niet gepensioneerden) Belgen en Nederlanders in Spanje heeft een dergelijk geval of ander crimineel feit achter de rug...

Stap maar eens een niet Spaans cafe in Spanje binnen, die verhalen die je daar hoort, daar val je van je stoel van...

Aan de toog zit er voor meer dan 100 jaar gevangenis bijeen....

Had deze nog niet gelezen maar hij is wel sterk hoor! Stel je voor dat je mij tegenkomt in Barcelona of mijn projectmanager, ja dan val je inderdaad van je stoel ja! ;)

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Overigens, het vermoeden is dat de debiteur in Turkije zit.

 

Is het vermoeden ook dattie nog een keer terugkomt?

 

Gezien het bedrag is het wellicht toch wel de moeite hem te dagvaarden en er met de uitspraak in de hand een gerechtsdeurwaarder op te zetten, maar zolang hij geen voet in nederland zet wordt dat natuurlijk lastig.

 

Ik zou iig trachten of je kunt uitvogelen of en wanneer hij van plan is weer deze kant op te komen, beetje online pluizen kan soms wonderen doen ;)

Link naar reactie
  • 0

Deurwaarder inschakelen (of rechtsbijstandverzekering indien mogelijk) incassoprocedure starten bij de kantonrechter . Vervolgens vragen om een vonnis dat uitvoerbaar bij voorbaat is. Gedaagde komt toch niet opdagen, dus dat wordt een verstekvonnis. Zodra bekend is waar de debiteur zich bevindt dan is de kans groot dat het vonnis in het desbetreffende land ten uitvoer kan worden gelegd. Daarvoor is dan vaak nog wel een bekrachtiging nodig, maar dat is een papieren handeling. Je kunt ook wachten tot de debiteur in Nederland weer verschijnt en vervolgens alsnog het vonnis executeren.

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 148 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.