• 0

CRM in huis ontwikkelen op basis van workflows

Tientallen CRM systemen bestaan er met allerlei opties, functionaliteiten mogelijkheden en kosten. Toch denk ik er steeds meer over om zelf een systeem te gaan ontwikkelen.

 

Wat zoek ik eigenlijk: Ik wil een proces, bijvoorbeeld de ontwikkeling van een eenvoudige website (ons GO-ON concept bijvoorbeeld) vastleggen en zorgen dat de vaste stappen die daarvoor ontwikkeld zijn automatiseren.

 

Wat ik wil: Een klant neemt contact op, middels een druk op de knop wordt een informatiemail verstuurd. Zodra klant akkoord is wordt met een klik een mail verzonden met algemene voorwaarden en opdrachtbevestiging. etc. Zo zijn er nog tientallen stappen te bedenken.

 

We hebben nu een periode gewerkt met SalesForce wat een prima systeem is maar je wel 1000 euro per persoon per jaar kost voor een professional editie. Daarin heb je o.a. geen workflows.

 

Wat is jullie mening? Dom om zelf het wiel opnieuw uit te gaan vinden?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Klopt, het is zeer zeker een workflow software. In dit geval gebruiken wij het om CRM daarmee te doen en daarnaast een deel project management. Wat je veel ziet is dat een systeem bijvoorbeeld goed is in CRM (SalesForce) maar dat je niet in 2 systemen wilt werken.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

1000 euro per persoon per jaar versus zelfbouwen?

Dit is niet helemaal een terechte vergelijking omdat je aangeeft dat salesforce niet alles kan wat je graag zou willen. Maar ik zou zoeken naar een oplossing á la salesforce of een ander standaardpakket die aan je eisen voldoet. Zelfbouw van een workflow systeem gaat snel in de papieren lopen en een beetje goede ontwikkelaar kost je ook €1000 per dag. Verder is zelfbouw een hoger risico omdat je met maatwerk zelden de kwaliteit haalt van een goed ondersteund standaardpakket.

 

Zelf het wiel opnieuw uitvinden is vaak duur. Naar een bestaand wiel zoeken dat aan je eisen voldoet kan een langdurig proces zijn omdat er zoveel zijn. Maar omdit wiel echt al een paar is uitgevonden denk ik dat het zeer kosteneffecties is om te zoeken naar een bestaand wiel.

 

Link naar reactie
  • 0

Helemaal opnieuw beginnen lijkt mij een grote stap.

Maar pak de OpenSource versie van SugarCRM, daar zit volgens mij workflow in.

En als het niet bevalt, kun je er desnoods zelf een module er bij schrijven.

 

Een andere OS oplossing, waar ik wel goeie verhalen over lees is vtigerCRM

Link naar reactie
  • 0

Een mooi tussenweg zou kunnen zijn zelf bouwen met Drupal.

Drupal 5 heeft een workflow module en bij Drupal 6 heet het actions.

 

Voordeel kan zijn dat, met integratie van je website, je alles op 1 plek regelt. Website, crm, erp, alles in je website.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

VTiger heeft ook z'n flaws. Maar je zou op basis van dat datamodel wel sneller verder kunnen bouwen.

CRM zit er al in. Nu alleen de workflow ertegenaan programmeren. Ik weet niet over hoeveel personen het gaat (a 1000 euro per jaar). Maar een paar slimme studenten kun je al snel overhalen om voor 5K iets te laten bouwen. Dat heb je zo weer terugverdient door een snellere en betere workflow en vermindering op de salesforce kosten.

 

Daarnaast is er al een customer portal beschikbaar die je verder kunt uitbouwen.

http://www.loqus.nl Internet diensten

Voor al u clientside webdevelopment, zencart webwinkels, ideal en multisafepay integraties. - http://www.linkedin.com/in/lennartwesdijk

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 161 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.