• 0

vrije dag op ouderschapsverlof dag

Een collega heeft al ruim een jaar zijn "papa-dag" op vrijdag om de

week (hij is dus in feite minder gaan werken). Nu valt zo'n

ouderschapsdag op een kerstdag.

 

Hoe werkt dat nu precies. Heeft hij gewoon pech en valt die ouderschapsdag gewoon weg

omdat het een feestdag is?

Of kan hij de ouderschapsdag verzetten naar een andere dag?

 

Dit komt bij ons zo weinig voor dat ik even jullie hulp nodig heb.

 

Dank Carlio

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Uhm, nee het is niet echt innovatief nee. Maar heeft wel met ondernemerschap te maken. En valt volgens mij ook netjes onder het kopje arbeidsrechtelijk.

Maargoed ik ben een rookie, dus geef me gerust opbouwende kritiek als ik deze vraag niet op dit forum mag stellen, dan zoek ik mijn heil elders.

Alvast dank Carlio

 

Link naar reactie
  • 0

Hangt ook een beetje van de arbeidsvoorwaarden af. Er zijn bedrijven die uitgaan van "feestdag op vrije dag = pech", er zijn ook bedrijven die het aantal feestdagen dat op doordeweekse dagen valt tellen, en dat vermenigvuldigen met het deeltijdpercentage, zoveel uur krijg je vrij voor feestdagen. Het ene jaar kom je iets te kort, het andere jaar hou je er iets aan over. Zolang je maar consistent bent, maakt het niet zo heel veel uit.

 

Er zijn overigens ook landen waar een vrije dag voor een feestdag opschuift als deze in het weekend valt...

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Maargoed ik ben een rookie, dus geef me gerust opbouwende kritiek als ik deze vraag niet op dit forum mag stellen, dan zoek ik mijn heil elders.

 

Wat ik bedoelde is dat dit een typische werknemersvraag is, en eigenlijk beantwoord zou moeten worden door jullie werkgever.

 

De bedoeling is dat Higherlevel voor en door ondernemers is, en daar vond ik dit niet echt bij horen, maar aangezien het onderwerp nog niet op slot gedaan is denkt het team moderators daar anders over! ;)

 

Aan de kneuzer: nee, hoor, helemaal niet! Ik stelde gewoon en in mijn ogen legitieme vraag. Misschien kun je dit soort vragen ook beter in een PM stellen, want dan hoef ik niet in dit onderwerp te reageren. :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.