• 0

Starting Business Sitecheck (aangepast)

Gast Verwijderd account

Beste,

 

Ik heb een website laten ontwikkelen namelijk Starting Business. Deze website is nog niet af maar ik vraag u alvast om mening zodat ik nog een aantal aanpassingen kan doorgeven voordat de uiteindelijke website wordt opgeleverd.

 

Op de website wordt een totaalpakket aan diensten aangeboden voor startende ondernemers. Van een ondernemingsplan tot drukwerk en van email marketing tot belastingaangifte.

 

Ook zijn er veel gratis stuff te vinden op de website zoals gratis ebooks (per bedrijfsonderdeel, kan je vragen stellen op het forum, vragen stellen op online netwerken aan een expert op dat gebied en kans maken op een gold kaart t.w.v. 200 euro per jaar.

 

Mijn doel van mijn website is om de website viraal te maken en zo veel mogelijk waarde weg te geven.

 

Graag wil ik feedback op de usability, marketingtechnische kant van de website en natuurlijk het design.

 

De website is te vinden op http://www.startingbusiness.nl/taketwo/diensten/belastingzaken.html

 

Alvast Bedankt.

 

Groet,

Danny

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je goed advies wil moet je even wat achtergrond schetsen van je doelstellingen- wat wil je dat de site gaat doen, hoe wil je mensen door je site heenleiden, wat moet het uitstralen, hoeveel bezoekers wil je trekken (en hoe ga je dat doen), wat wordt de inhoud van de pakketten, wat voor deal heb je met je leveranciers, ga je in één keer alles lanceren of doe je dat gefaseerd, hoe ga je zorgen dat het forum meerwaarde heeft tegenover (ik noem maar iets, ehh...) higherlevel.nl, heb je al je experts al paraat om vragen te beantwoorden (en zo nee; wat ga je ze bieden zodat ze interesse hebben in jou helpen), hoe zal je prijsstelling zijn, vooral als je bedenkt dat startups weinig kapitaal hebben en voorzichtig zijn met geld uitgeven (helemaal aan dienstverleners die ze niet kennen, niet via via hebben gevonden, ofwel gevonden hebben op een site waarvan ze weten dat de dienstverleners een fee afstaan aan die site voor leads/sales- of zal daar geen sprake van zijn?)?

Voor je marketing zijn je teksten ook wel behoorlijk belangrijk, dus de kwaliteit van het advies zal ook beter worden als er iets staat.

Wil je de site viraal maken omdat je gratis dingen weggeeft? Hoe tof zijn die dingen precies?

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Danny,

 

ik gebruik je post om je een andere tip te geven. Gebruik de zoekfunctie van HL even. Wanneer je dat doet, iets in geest met site voor starters, dan kom je enkele andere soortgelijke initiatieven tegen. Is het wellicht een idee dat je met de een of andere gaat samenwerken? Je bent namelijk de tiende of zo die dit jaar met een dergelijk initiatief op de proppen komt.

 

Succes in ieder geval en welkom op HL.

 

Ard

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn doel van mijn website is om de website viraal te maken

 

Je hoopt dat mensen de link doorsturen aan kennissen? Want iets anders wat dit viraal moet maken kan ik niet direct vinden.

 

Verder mis ik ontzettend de meerwaarde. In combinatie met de 'ik heb interesse in deze dienst'-buttons voelt het als een NAW-gegevensfuik, iets waar ik snel van zou wegklikken. Niet een boeiende site dus op dit moment, helaas. Wellicht dat de content dat meer verbetert, maar tot nog toe niet een site die ik veel zal bezoeken...

Link naar reactie
  • 0

Hallo Danny, welkom op het forum... Leuk initiatief alleen zie ik op dit moment nog niet de onderscheidende factor van jouw site ten opzichte van andere soortgelijke sites. Wat is jouw toegevoegde waarde?

 

Kan je mij/ons wellicht wat meer gedetailleerde info geven over jouw achterliggende gedachte, zodat we een betere kijk en beoordeling kunnen geven op je forumpost? (o.a. Wat is je doelstelling, wat wil je ermee bereiken? Hoe wil je dat bereiken? Welke middelen spreek je aan om dit te bereiken? etc.). Ik vond je uitleg te beknopt om het onderscheid te kunnen zien.

 

Het zal wellicht afhangen van je inhoudelijke stuk (de teksten), alleen kan dat op dit moment niet beoordeeld worden, omdat die er nog niet is. Om gelijk maar met de deur in huis te vallen, mijn persoonlijke aandachtspunten :

 

- Let op taalgebruik in je site, maak het eenduidig. Gold-kaart is gemixt gebruik van de taal. Maak er Goldcard van, deze term

is al redelijk ingeburgerd in de nederlandse taal.

 

- Zorg dat je ook consequent bent met schrijfwijze van woorden. Het woord Ebook staat bijv. nu op twee manieren

geschreven, namelijk "Ebook" en "eBook". Gezien je nog niet alle content erin hebt is het een tip bij het vullen.

Zag ook nog een dollarprijs bij je Ebook, weet niet of dit er staat omdat dit een testfase is of dat dit al vast staat.

 

- Je header waar je titel "Starting Business" in staat is erg massief, het is het enige wat direct opvalt. De informatie wordt

door deze graphic een beetje overschaduwt. Het komt denk ik ook omdat de letters van je logo niet in verhouding staan tot

je brood-tekst. Zorg dat de gehele look & feel wat meer in balans staat. Sommige teksten zijn ook te log en vallen teveel

op, terwijl je met iets meer subtiliteit meer bereikt. Het komt wat schreeuwerig over soms.

 

- Er staan erg veel buttons in voor mijn gevoel, wat het nogal druk maakt. Vooral de button "Registreer" in je horizontale

navigatie stoort mij. Komt bij mij over als NAW-verzamelaar - registreer staat namelijk ook al rechts bij je inlogscherm.

Nodigt mij persoonlijk niet uit tot het registreren van mij zelf.

> Overigens wat is het nu van registratie, enkel voor het forum?

 

- Wat is de bedoeling van pakketten?

 

- De buttons in je content-gedeelte (zoals je communities linkedin, facebook en Interesse-button) zijn aardig prominent. Het

overschaduwt de lees-meer button - je wilt in eerste instantie startende ondernemers informeren - in deze setting worden

ze gelijk afgeleid om het artikel niet verder te gaan lezen.

 

Hopelijk kan je wat met deze positieve kritiek. Succes.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 172 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.