• 0

Probleem met inschrijving bij KvK van eenmanszaak/franchiseformule

Ik ben bezig met het opstarten van mijn bedrijf en nadat ik onlangs goedkeuring van de bank heb gekregen voor mijn financiering heb ik vanmiddag geprobeerd mij officieel in te schrijven in het handelsregister. Tot mijn verbazing kreeg ik een onprofessionele medewerker voor mij welke weinig verstand van zaken had. Zelfs tot 2x toe moest hij aan een meerdere vragen hoe het zat omtrent de regelgeving bij de inschrijving van een bedrijf middels een franchiseformule als eenmanszaak. Na veel irritatie bleek het na een dik uur praten niet mogelijk om mij op dit moment in te schrijven omdat er op dit moment nog geen bestaansrecht bestond voor mijn bedrijf. Alvorens ik mij kan inschrijven heeft de KVK volgens hem een Franchiseovereenkomst, huurovereenkomst plus financieringsovereenkomst nodig. Pas dan kan ik mij inschrijven en mijn KVK nummer krijgen! De eerste twee zaken zijn al lang rond maar de reden dat ik er juist zat is omdat mijn bank een KVK nummer nodig heeft voor het opstellen van de offerte en het verder rond maken van de financiering. Daarnaast snap ik ook niet wat een organisatie als de KVK met al deze gegevens zou moeten.

 

Is dit werkelijk de gebruikelijke gang van zaken bij een inschrijving in het handelsregister?? of is, zoals op de website van de KVK staat, een geldig legitimatiebewijs voldoende en kan ik het beter bij een andere medewerker proberen? Ik vind het in ieder geval behoorlijk triest dat het je zo moeilijk wordt gemaakt :(

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

ik zou een andere medewerker proberen of nog beter via de website inschrijven (als het goed is is dat tegenwoordig ook mogelijk.

 

KvK bepaald niet of je bedrijf bestaansrecht heeft en dient gewoon je inschrijving in het register op te nemen.

 

meestal is het wapperen met wat briefgeld genoeg om alles te regellen, dat is namelijk het enige waar ze goed in zijn: geld incasseren en je gegevens verkopen voor nog meer geld.

Link naar reactie
  • 0

Morgen weer heen gaan en neem dan voor alle zekerheid alle bewijzen mee die je heb van je overeenkomst c.q. contact met de franchisegever en de bank.

 

Ze moeten je gewoon inschrijven maar af en toe krijg je net te maken met één of andere pietleut.

Hopelijk treft je het morgen beter en zal de medewerker je voorzien van allerlei nuttige informatie.

Link naar reactie
  • 0

 

meestal is het wapperen met wat briefgeld genoeg om alles te regellen, dat is namelijk het enige waar ze goed in zijn: geld incasseren en je gegevens verkopen voor nog meer geld.

 

Dit meen je toch niet? Heb je hier bewijzen voor?

 

welk deel bedoel je met of ik daar bewijzen voor heb?

De gegevens van alle bedrijven die ingeschreven staan (en geen bezwaar gemaakt hebben) kan je gewoon via de website bestellen.

Het deel van dat ze enkel goed zijn in geld incasseren is gewoon heel simpel, je betaald om daar verplicht ingeschreven te staan. voor elk klein dingetje dat je vervolgens van ze nodig hebt kost je wederom geld, of dat nu het opvragen van bedrijfs gegevens is, het uitprinten van een nieuw uittreksel of informatie over bepaalde zaken.... je moet overal nog eens voor betalen.

 

het is bij de KvK alsof je moet betalen om de verplicht een pretpark (beetje heel erg verkeerde omschrijving voor de KvK) in te gaan en daarna voor elke atractie nog een keer extra apart moet betalen.

Link naar reactie
  • 0

EN TERUG ON TOPIC:

 

Dagobert,

 

Waarom stuur je de formulieren niet gewoon in en kijk wat ze te vragen hebben? De KvK heeft helemaal niets van doen met een financieringsovereenkomst (wie zegt immers dat je geld moet lenen?).

 

De franchiseovk kan ik me indenken. Als de loketmedewerker het niet begrijpt, gewoon lief vragen om een meer ervanren medewerker.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 143 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.