• 0

Startkapitaal Rabobank

Na een jaar lang succesvol ondernemen wil ik mijn bedrijf gaan uitbreiden .

 

Wie kan mij helpen doormiddel van tips om een startkapitaal te krijgen van de Rabobank ?

Gaat om:

* 25.000 euro

* Hoe af te lossen

* Helpen mijn cijfers van 2008 voordelig ? (omzet +- 100.000 / 35% bruto winst)

 

Wil dit graag zo snel mogelijk rond hebben (voor februari)

 

 

http://www.123snurk.nl - Stoppen met Snurken

Alle antisnurk middelen op één plek..

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 1

Ga naar een Rabo die niet bij je in de buurt zit. Vraag daar eens of het gaat lukken. En "hoe je af kunt lossen". Meestal is dat door weer geld naar de Rabo over te maken. :P Als ze daar nee verkopen vraag je waarom. Als je dat kunt oplossen ga je daarna naar een Rabo die wel bij jou in de buurt zit. Ze kunnen niet in elkaars boeken kijken omdat het allemaal aparte "beeveetjes" zijn. (Op enkele samenwerkende filialen na) Dus ze zullen als het goed is niet weten dat je al bij een andere Rabo bent geweest.

 

Ik voorzie een probleem: de leeftijd van je toko. 1 jaar bestaan is vaak onvoldoende om krediet voor te krijgen. Toevallig nog een baantje ernaast? Want het is geen megabedrag. Misschien dat het verkleinen van je debiteurenlijstje al wonderen doet?

 

Overigens geef je met je vraag wel erg weinig blijk van zelf onderzoek te willen doen. Ik denk zelf dat je eerder kans maakt bij "een Frisia" dan bij de Rabo.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het met Yannick eens. Stap op de bank af en vraag om de lening.

Wellicht dat ze een aantal voorwaarden stellen zoals bijvoorbeeld verpanding van debiteuren en

verpanding van voorraad. Als je zoals in jouw geval kunt aantonen dat je in staat bent om een positief rendement te draaien dan heb je natuurlijk al meer kans dan een starter zonder enige ervaring. Schroom niet om je positieve ondernemersresultaat van 2007 te laten zien. En er zijn vele banken .......

Succes !

www.reith.nl

Link naar reactie
  • 0

Ben nog een student, dus krijg geen lening bij Frisia etc.

 

Bij de Rabobank hebben ze een ondernemingsplan nodig. Daar heb geen tijd voor.

 

Oplossing heb ik gevonden (denk ik) Bizner. Studiegenoot kwam ermee aanzetten. Een uit de hand gelopen "jong ondernemen"project , konden ook geen lening c.q. Krediet krijgen bij Rabobank en ABN AMRO , wel bij BIZNER.

 

Heeft nog iemand ervaring met Bizner ?

http://www.123snurk.nl - Stoppen met Snurken

Alle antisnurk middelen op één plek..

Link naar reactie
  • 0

Geen tijd voor een ondernemingsplan ? Wel voor een onderneming? ???

 

Anyway: 5K haal je zo weg bij Bizner. Voor meer moet je ook met "meer" over de brug komen. Je betaalt overigens wel meer rente bij Bizner. Maar uit jouw "profiel" haal ik: weinig tijd, "veel" geld. Dus dat komt wel goed dan, toch ?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Idd je betaald 8,4% rente. Las ik op de site.

 

Bizner is nog maar een jong bedrijf, vandaar ben ik ook wel benieuwd naar de ervaringen van andere.

 

Ondernemingsplan is van toepassing als je een langdurige onderneming wilt opstarten (vind ik persoonlijk). Ik ben een snelle jongen, mijn spirit gaat uit naar nieuwe koopgrage producten importeren en verkopen op de nederlandse markt.

 

Mijn opleiding SBRM bestaat alleen maar uit het opstarten van ondernemingen.

 

Ok !! betreft de 25.000 euro die ik wil lenen bij Bizner moet mogelijk zijn zonder ondernemingsplan zoals op de site vermeld staat. Zijn er nog addertjes onder het gras ? Buiten dat je iets meer rente moet dokken ?

 

 

http://www.123snurk.nl - Stoppen met Snurken

Alle antisnurk middelen op één plek..

Link naar reactie
  • 0

Stel die vraag aan Bizner :) Als ze zeggen van niet, dan denk ik dat dat ook geen probleem zal opleveren.

 

GA aan de slap zou ik zeggen!

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 1

Bizner is nog maar een jong bedrijf, vandaar ben ik ook wel benieuwd naar de ervaringen van andere.

 

Bizner is een onderdeel van de Rabobank. Dus met de back-up zit het wel goed. Het is een concept om de afstand tussen het stropdassen-met-driedelig-grijs decorum van een statige bank en de niet-lullen-maar-poetsen mentaliteit van jonge ondernemers te overbruggen. En vooralsnog slagen ze daar goed in. Ik denk dat ze het gat dat Postbank straks achterlaat na de integratie met ING mooi opvullen.

 

Als je nu bij Bizner terecht kunt, en je een goede financiële reputatie kunt opbouwen zou je straks best eens makkelijker bij de Rabobank terecht kunnen. En dat was net de bedoeling van die boerenjongens...

 

Bizner heeft een aantal voordelen (makkelijk een starterskrediet van 5K, boekhouding via internet gekoppeld aan je Bizner account) maar ook een aantal nadelen (niet iedereen kan er terecht, geen vaste accountmanager, aantal specifieke bankproducten ontbreken, iets hogere rente door het hogere risicoprofiel van starters zonder ondernemingsplan). Het ligt er maar net aan welke optie voor jou nu het meest passend is. Later kun je altijd nog eens de boel omgooien.

 

[ouwe lullen modus aan]

 

Je hebt geen ondernemingsplan. Ga er nou gewoon eens een paar dagen voor zitten, je bent al volop in bedrijf, dus dat mag niet al te veel hoofdbrekens kosten. Je maakt een ondernemingsplan voor jezelf, niet voor de bank. Het dwingt je na te denken over de toekomst. Het houdt je op koers en zorgt ervoor (als je het dan ook elk half jaar uit de kast haalt om de huidige stand van zaken te vergelijken met het ondernemingsplan en eventueel wat aanpassingen maakt) dat je je focus behoudt op datgene waarom je in eerste instantie het bedrijf bent begonnen. Niet zelden komen ondernemers die al een tijdje zonder plan draaien (klinkt bijna hetzelfde als doelloos) er na het schrijven van dat plan achter dat ze de afgelopen jaren een hoop geld hebben laten liggen, aangrenzende markten lucratiever zijn dan ze dachten, productdifferentiatie ze een meer solide basis geven dan momenteel het geval is, dat ze zover van het oorspronkelijke idee zijn afgeweken dat ze nu alleen nog maar werken ipv ondernemen etc. etc.

 

Ik durf er een krat bier onder te verwedden, dat als je een order van 100K over de komende drie jaar kunt scoren, je zonder mankeren de tijd weet te vinden om die offerte met bijbehorende presentatie in een week er uit te persen. Toch raar dat je dan niet de tijd weet vrij te maken om een ondernemingsplan dat makkelijk hetzelfde zou kunnen opleveren in die zelfde week in elkaar te draaien... Denk er maar eens over na.

 

[ouwe lullen modus uit]

 

[Edit: Yannick heeft gelijk, voor een verdere Bizner discussie kan een ouder draadje best omhoog gekickt worden.]

[Edit 2: Typo weggehaald, al zal Yannick wel eens voor erger zijn uitgemaakt :P )

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 139 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.