• 0

Koopovereenkomst afkopen!!!

Beste Heren,

 

Een paar maanden terug heb ik een aanbetaling (10%) gedaan op een onderneming, en daarbij een koopovereenkomst getekend. De totale overnameprijs is € 400.000.

 

Doordat er een ander veel betere optie op mijn pad is gekomen. Wil ik deze onderneming niet meer overneme, misschien iets te snel gehandeld!

 

Nu wil ik de koopovereenkomst verbreken en afkopen. Op welke percentagen moet je rekenen om de koopovereenkomst af te kopen? Of is de aanbetaling van 10% genoeg als schadeloosstelling voor het niet nakomen van de koopovereenkomst?

 

Graag uw advies.

 

M.v.g Daniel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Daniël

 

Dit is idd een NL forum en dus zal er weinig expertise zijn tav Belgisch recht. Ik schat zo in dat je moet zoeken naar een boetebeding in de overeenkomst. Maar dan nog kun je juridisch gebonden zijn, met of zonder aanbetaling.

 

Als het Belgisch recht voorschrijft dat de overeenkomst bindend is, dan heb je pech en is dit gewoon een deal.

 

Even zoeken dus naar Belgisch juridisch advies.

 

groet en succes

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Hoi Daniël

 

Dit is idd een NL forum en dus zal er weinig expertise zijn tav Belgisch recht. Ik schat zo in dat je moet zoeken naar een boetebeding in de overeenkomst. Maar dan nog kun je juridisch gebonden zijn, met of zonder aanbetaling.

 

Als het Belgisch recht voorschrijft dat de overeenkomst bindend is, dan heb je pech en is dit gewoon een deal.

 

Even zoeken dus naar Belgisch juridisch advies.

 

groet en succes

Joost

 

Joost dank je voor je bericht.

Ik heb gisteren een akkoord bereikt (gelukkig) over het afkopen van de overeenkomst.

Na lang onderhandelen zijn we op een bedrag uitgekomen van € 60.000 (15%) als zijnde schadeloosstelling van het niet nakomen van de koopovereenkomst!

 

Joost je mag deze poll sluiten.

 

M.v.g Daniel

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 96 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.