Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Rijsdijk
Rijsdijk
Ik heb al eerder een vraag gezet over de meeste aftrekposten.
Zoals eerder vermeld kan ik misschien mijn pand verhuren, maar door de urencriterium geen zelfstandigen en meewerkaftrek vrouw meer.
Kan ik mijn pand prive aan mezelf verkopen omdat ik stop met mijn huidige bedrijf.
Want nu is mijn economische waarde van mijn pand nog laag, dus het bedrag waarmee ik af moet rekenen met de fiscus ook.
Kan van de winst nog een lijfrente som aftrekken.
Als ik het pand prive kan kopen en daarna verhuren valt het in box 3 en betaal ik veel minder belasting.
En na 8 jaar wil ik het verkopen en dan is het meer waard geworden door de huurprijs x 12 , is dit toch belasting vrij.
Hans Rijsdijk
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/19064-bedrijfspand-prive-kopen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag