• 0

Conversie van het Afronden betaling op webwinkel

Mijn conversie van het afronden van een betaling is bij mij bijna 60%

 

Eigenlijk vind ik dat erg weinig, want van de mensen die dus daadwerkelijk het afrondingsproces van de bestelling ingaan, haakt nog 40% af!

Of zijn dit normale cijfers waar ik mij geen zorgen over hoef te maken?

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

60% vind ik best hoog.

 

Opmerkingen over bestelproces: (net even account met email adres test@testen.nl aangemaakt)

 

Handelingskosten komen "zomaar" om de hoek kijken. (plus extra btw voor consumenten)

Verzendkosten zijn in vergelijking met de kosten van een auto erg hoog. (schrikmomentje)

Ik zie geen iDeal betalingsmogelijkheid (vertrouwensmomentje)

 

Ik heb nu paypal als betalingsmogelijkheid geselecteerd maar ik weet niet goed wat er gaan gebeuren als ik op bevestigen click. Krijg ik dan een payment link? Krijg ik een email adres waar ik het bedrag naartoe kan verzenden? Word ik meteen naar de paypal site geleid?

 

Ik zit nu namelijk in het bevestigen gedeelde, klik op bevestigen dan kom ik op het "gereed" gedeelte. Ik heb dan alleen nog niet betaald. Dat kan duidelijker denk ik !

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Ha, ik zag je voorbij komen! Een Citroen Berlingo voor meneer! ;D

 

Die handlingkosten staan wel degelijk direct gemeld links in de kolom, als het totaalbedrag lager is dan E 25,-

Maar ik heb al meer reacties hier gelezen dat de shopping cart daar niet opvalt, heb jij 'm ook over het hoofd gezien?

 

Verzenkosten: Yep, met dank aan TNT Post... Helaas zit ik aan ze vast, omdat ze internationaal toch de beste tarieven hebben en het meeste gemak bieden voor zowel de klant als ondergetekende...

 

iDeal: wil ik eind Q1 2009 hebben. Was tot nu toe niet nodig (90% komt via Paypal binnen), maar met mijn huidige focus op de NL zeker zeer gewens nu!

 

Idd kan er wel iets meer uitleg bij de Paypal optie. Uiteraard wordt je dan naar de Paypal site geleid. Volgens mij is dat standaard Paypal?

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Had die handlingskosten niet gezien :)

 

Ja verzendkosten is echt jammer... Moeilijk te rijmen natuurlijk als het verzenden meer kost dan de auto. Aan de andere kant... Misschien kun je ze op dat moment even een melding geven dat ze beter nog een auto kunnen bestellen omdat dat dezelfde verzendkosten kan opleveren? Idem voor handlinsgkosten. Even extra vermelden? Kijken wat dat doet met de conversies.

 

Ik heb meerdere paypal varianten gezien. 1: direct naar de paypal site om te betalen, 2: een link krijgen om naar de paypal site te gaan om..., 3: een mail krijgen met een link erin om ...

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Is het niet mogelijk de verzendkosten in 2 stappen te maken en de handlingkosten laten vervallen. Is denk ik veel duidelijker.

<25 winkelwagen dan 7,50 euro verzendkosten

>25 winkelwagen dan 5,00 euro verzendkosten

 

Nu kost het betalen met afhalen ook handlingkosten. Nu zal dat niet zo vaak voorkomen maar het is niet klantvriendelijk.

Link naar reactie
  • 0

Ik had een vergelijkbaar probleem. De winkelwagen (op dezelfde plek als waar die van jou zit) viel niet op.

Ik heb "Display Cart After Adding Product" op "true" gezet. Dat scheelde aardig wat, daar tevens alle informatie over verzendkosten bij vermeld.

 

In een andere OSC shop heb ik rechtsboven een knop gemaakt waar de waarde van de winkelwagen staat en hoeveel artikelen er in zitten. De winkelwagenbox heb ik laten vallen. Dit werkt tot nu to ook prima.

 

Het laten vallen van de handlingskosten lijkt mij een goed idee, maak dan de verzendkosten inderdaad wat hoger.

 

Nu ik weet dat ik links moet kijken vallen de handlingskosten wel op maar de verzendkosten niet. Een leek kan denken dat je met handlingskosten de verzendkosten bedoeld.

Je vermeld de handlingskosten overigens zonder BTW op een site waar particulieren kunnen bestellen, je bent verplicht alle bedragen incl. BTW te vermelden.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wij halen 86% met een redelijk standaard osCommerce proces. De overige 14% verlaat de winkel niet, maar gaat een stapje terug in de keten of stelt een vraag via het e-mail webform.

 

Is het niet mogelijk de verzendkosten in 2 stappen te maken en de handlingkosten laten vervallen. Is denk ik veel duidelijker.

<25 winkelwagen dan 7,50 euro verzendkosten

>25 winkelwagen dan 5,00 euro verzendkosten

Deze opdeling lijkt in eerste instantie slim, maar kan juist veel kosten. Alleen klanten die al net onder het drempelbedrag zitten zullen extra bestellen voor de €2,50 korting. Die bestellen dus één auto extra, afhankelijk van je verkoopprijs en marge kun je dus geld verliezen op die extra verkochte auto.

De meeste klanten die hun mandje al gevuld hebben met voor €25 aan autootjes interesseert het niks of dat ze €7,50 of €5,00 aan verzendkosten moeten betalen. Die €2,50 stelt immers niet zo veel voor op een totaalbedrag van €30. Reken het eens door en probeer zelf in te schatten wat je klant zou doen, bedenk daarbij ook dat één verzendtarief van €7,50 weer een stukje helderder is dan een opsplitsing.

Link naar reactie
  • 0

Mijn conversie van het afronden van een betaling is bij mij bijna 60%

 

Eigenlijk vind ik dat erg weinig, want van de mensen die dus daadwerkelijk het afrondingsproces van de bestelling ingaan, haakt nog 40% af!

Of zijn dit normale cijfers waar ik mij geen zorgen over hoef te maken?

 

tja wij zitten op: 67%

Hoe lang ben je nu bezig ?

 

WebwinkelCommunity forum is nu #GRATIS : De gratis webshop community

Patrick Heijmans:  Online marketing specialist en consultant

Link naar reactie
  • 0

De handling kosten zijn er om bestellingen van 1 autootje van E 1,95 niet verliesgevend te laten zijn. En ja, die mensen heb je!! (vooral uit Engeland, overigens...)

 

Ik kan mij goed voorstellen dat die handlingkosten een drempel zijn.

 

Oplossingen:

Minimaal x auto's of y bedrag

Verzendkosten op het TNT standaard tarief zetten (E 6,75 of zo tegenwoordig?)

 

Je zou het eigenlijk eens drie maanden moeten proberen en kijken wat dan de conversie is van de afronding van bestellingen.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Paar dingen die ik opmerk: (traject ingegaan met HLtestpanel@test.nl)

 

- Ik wil graag gewoon kopen, verzendadres opgeven, betalen, klaar, Dus klik op betalen zonder account

- Ik krijg vervolgens heel sterk het gevoel dat ik toch een account aanmaak. is niet zo, maar het eerste wat ik lees gaat alsnog over een account.Ik heb ook geen idee waar ik zit in het bestelproces

- Die handelingskosten is idd genoemd, maar komt me idd koud op het dak vallen. Soort verborgen kosten. Reken ze niet of reken ze in de prijs van je auto's ofzo. dat lijkt me beter dan zoals het nu is.

- vervolgens stap 1 van het bestelproces : Ik heb geen overzicht wat de verschillende stappen zijn. Het is mij iig niet duidelijk. Kijk wel naar de bovenste menuonderdelen maar die zijn standaard en niet die ik zou verwachten.

- Als ik naar beneden scroll komen de stappen wel in beeld, maar da's onder de fold, dus die zie ik in eerste instantie over het hoofd

- Ik zou in stap 3 de handelingskosten en de BTW omwisselen, en eerst prijs van auto en BTW optellen, vet drukken, handelinskosten en verzendkosten eronder en dan het totaal. Nu lijkt de rekensom niet te kloppen omdat ik dacht dat er over de handelingskosten waarvan je meldt dat er al BTW opzit nogmaals BTW geheven werd.

- Tenslotte zou ik nog een verwachte leverdatum ergens vermelden.

 

Tip: Als mensen willen kopen zonder account geef ze dan een ander scherm: NAW-aflevergegevens, mailadres en klaar. Geen overbodige info vragen

 

Weet niet of het kan, maar na betalen zou je je klanten nog de mogelijkheid kunnen geven om hun gegevens te laten omzetten naar een account. Voordelen noemen en een eventueel extraatje bij de reeds geplaatste en betaalde order.

 

Heb geen binding met de site, maar bekijk dit check-out-proces eens :hoe kan het ook anders, een link naar kasten :)

 

Klik op bestellen. Een voor mij duidelijker en helderder proces (let ook ff op de kassabon rechts die wel aardig is)

 

Succes

Frans

 

PS: Kun je zien waar ze afhaken?

Link naar reactie
  • 0

Frans: Bedankt voor je 'check' en commentaar! Door alle reacties hier wordt het mij steeds duidelijker waar ik kan verbeteren! Super!

 

Even een vraag:

- vervolgens stap 1 van het bestelproces : Ik heb geen overzicht wat de verschillende stappen zijn. Het is mij iig niet duidelijk. Kijk wel naar de bovenste menu onderdelen maar die zijn standaard en niet die ik zou verwachten.

Wat verwacht je dan wel daar te zien?

 

Kassabon is idd erg leuk gedaan!!

 

Dit is mijn 'funnel' van het afronden van een bestelling:

1) Checkout Shipping

12,5% gaat iets anders doen op de site en 1,5% verlaat de site

86% gaat door naar

2) Checkout Payment

2,5 % gaat iets anders doen op de site en 2,5% verlaat de site

95% gaat door naar

3) Checkout Confirmation

18 % gaat iets anders doen op de site en 9% verlaat de site (ook naar Paypal en komt niet 'goed' terug**)

73% gaat door naar

4) Checkout Succes

 

**Hierbij moet worden opgemerkt dat het wel eens voorkomt dat een order betaald met Paypal niet automatisch goed word doorgezet naar stap 4, dus die 9 % exit tussen 3) en 4) geeft een enigszins vertekend beeld.

 

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Als ik klik op 'afrekenen' dan verwacht ik te beginnen met stap 1.

Die zie ik niet , ik moet kiezen tussen 'inloggen' of 'zonder account' . Kies ik voor de tweede dan kom ik alsnog in het menu 'account aanmaken', volgens je kruimelpad althans

 

Wellicht handig om zoals de link die ik gegeven heb een stappenlijn bovenin toe te voegen met 5 vakken beginnend met INFO en vervolgens de vier betaalstappen die je hebt waarbij iedere stap oplicht/andere kleur heeft als je bij die stap bent aangekomen.

 

Nog een vraagje: kun je ook zien hoeveel 'account maken kiezers' er bij stap 1 afhaken en hoeveel 'ik-wil-geen-account-aanmaken-kiezers'

Vermoed namelijk dat van die tweede de meeste afhaken, maar das maar een gevoel

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt me te verwachten dat er mensen afhaken als ze eenmaal de verzend en evt handlingkosten in beeld krijgen. Nu kunnen ze die wel vooraf vinden via de link onderaan, maar niet iedereen is daar even bedreven in.

 

Over die 60% convesie zou ik me niet direct druk maken. Als men van te voren nog duidelijker de bijkomende kosten in beeld krijgt, is het voornaamste effect dat mensen niet nodeloos het bestelproces ingaan. Je conversiepercentage wordt dan wel hoger, maar het aantal daadwerkelijk geplaatste orders niet.

 

Verder over je funnel: Er zijn forse percentages die 'iets anders gaan doen op de site'... resulteert daarvan niet alsnog een deel in een verkoop, bijvoorbeeld omdat ze nog iets extra gaan bestellen?

Link naar reactie
  • 0

Over die 60% convesie zou ik me niet direct druk maken. Als men van te voren nog duidelijker de bijkomende kosten in beeld krijgt, is het voornaamste effect dat mensen niet nodeloos het bestelproces ingaan. Je conversiepercentage wordt dan wel hoger, maar het aantal daadwerkelijk geplaatste orders niet.

 

Hoeft niet perse zo te zijn. Als ik ergens iets ga bestellen en krijg "verborgen kosten" dan haak ik alsnog af en ga het elders halen. (maarja, ik ben dan ook een enorme *$k*l daar in)

 

Duidelijkheid van tevoren doet veel. En als deze mensen daarop alsnog afhaken, maar dan eerder, wordt je database niet gevuld met ongebruikte accounts

Link naar reactie
  • 0

Het zijn geenzins verbrogen kosten, ze worden direct getoond als iemand iets in z'n winkelmandje stopt!

 

Maar ik heb al een idee om er vanaf te komen: zorgen dat de goedkoopste artikelen toch geld opleveren als er maar een besteld wordt, en de verzendkosten op TNT Post niveau zetten.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 70 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.