• 0

Samenwerken aan een groot concept

Ik met een paar collega's zijn van plan om een gezamenlijk initiatief op te zetten. Maar om zo'n breed mogelijk expertise te hebben willen we dit met een groep van andere bedrijven/freelancers doen. Omdat we zo op elk vlak de know-how hebben en we uiteindelijk allemaal naar hetzelfde streven moet zo'n vorming van een conglomeraat/powerhouse toch flinke voordelen bieden. Uiteraard zijn er ook nadelen, maar ik vind dat je altijd de positieve dingen eruit moet halen en extra waarde moet geven waardoor je uiteindelijk het succes een beetje kan afdwingen. Belangrijkste van dit allemaal is wel dat we uiteindelijk er ook allemaal iets aan hebben, want voor de fun is leuk, maar nog veel beter zou zijn als we uiteindelijk iets goeds op de markt hebben kunnen zetten en dat tot ongekende hoogtes stijgt. Van te voren is het dus kennis en tijd dat geïnvesteerd wordt en uiteindelijk moet het dus iets opleveren. De termijn waaraan ik denk is 6 maanden. We kunnen bijvoorbeeld met de groep waarmee we gaan werken een bedrijfje opzetten en daarin iedereen een stukje eigenaarschap geven, waardoor we alleen er zeer bij betrokken voelen en we allen weten dat wanneer het iets succesvol wordt het ook ten goede komt aan de aandeelhouder zelf. Details van het concept is nu nog niet van belang, want ik probeer hier alvast even te polsen hoe men over dit soort initiatieven denkt, want iets soortgelijks zag ik ook al een beetje voortkomen ergens in dit forum over het ontwikkelen van een game. Maar goed.....uiteraard na het aanvoelen en lezen van de reacties zal ik zeker met degene die er zeer positief tegenoverstaan en een toegevoegde waarde kunnen betekenen om de tafel gaan zitten om het één en ander te bespreken en uiteraard zelfs nog eerder de conceptdetails voorleggen. Wat ik al wel kan zeggen is dat het te maken heeft met tv, internet, mobile en radio. Ja, het is inderdaad veelzijdig maar dat maakt het ook zo uniek. Het is volledig crossmedia. Interactiviteit en entertainment staan trouwens voorop met dit format.

 

Nou het is nogal een lang verhaal geworden, maar beter te veel dan te weinig. Ik hoop jullie reacties snel waar te nemen.

 

Obrigado!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat game idee was door mij opgestart en ik heb er veel van geleerd. Volgens mij is een online groep van samenwerkende mensen best mogelijk, maar er moet een gedegen, duidedlijk en simpel plan ten grondslag liggen.

 

Het enthousiasme kan best groot zijn, maar de uitdaging is om dit enthousiasme vast te houden en uiteindelijk tot omzet te genereren.

 

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

ZRSKies gamegroep had een concreet idee als basis, een open mentaliteit en een enthousiaste uitstraling. Obrigado doet daarentegen geheimzinnig, praat in termen van 'powerhouse', zoekt medewerkers voor zijn 'groot concept' en begint het eigendom al te verdelen voordat er iets te verdelen valt. Mij iets te obligado. Maar sterkte ermee jochie!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

ZRSKies gamegroep had een concreet idee als basis, een open mentaliteit en een enthousiaste uitstraling. Obrigado doet daarentegen geheimzinnig, praat in termen van 'powerhouse', zoekt medewerkers voor zijn 'groot concept' en begint het eigendom al te verdelen voordat er iets te verdelen valt. Mij iets te obligado. Maar sterkte ermee jochie!

 

als je dingen in de mond neemt die ik heb gezegd moet je ze wel goed quoten want ik heb nooit het eigendom al zitten verdelen maar puur aangegeven dat dat de bedoeling is naarmate er concrete partijen bij betrokken zijn want niemand werkt gratis mee. hoe dat inelkaar zal gaan zitten is natuurlijk nog lang niet te zeggen.

maar goed, ik kan nog wel ff doorgaan op je posting maar je begrijpt mijn punt al wel denk ik zo. eerst goed lezen en vervolgens goed quoten. maar dat leer je allemaal nog wel naarmate de tijd vordert!

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een leuk idee en ben er zeker voor in. Alleen de tijd is wat rot gekozen. Alle tijd die ik heb, stop ik nu in de start van mijn eigen onderneming. Dat is al een groot risico en daardoor wil ik er gewoon geen andere uitdagingen bij hebben...

 

Dus van mijn kant wacht ik alles gewoon even af. Als er concreet iets ligt en de vonk slaat over, dan doe ik zeker mee!

 

Maris (mijn vriendin) die waarschuwd me altijd dat ik niet teveel hooi op me vork neem. Dus voor deze ene keer volg ik haar raad op :P

 

Persoon

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0
"dat wanneer het iets succesvol wordt het ook ten goede komt aan de aandeelhouder zelf. Details van het concept is nu nog niet van belang"

 

Iets concreter en gedetailleerder mag wel.

Hoeveel luchtfietsers denk je dat een ondernemer tegenkomt normaal gesproken?

Daar komt bij, dat vooral luchtfietsers zich aangesproken zullen voelen door zo'n vaag verhaal.

Ik weet dat ik wel voor zoiets te porren was toen ik nog maar weinig concreets op m'n naam had staan.

Nu ben ik al een stuk minder snel enthousiast te krijgen (en dat wil wat zeggen, haha!)...

De dingen die ik destijds zo gruwelijk vond om te horen als ik bij mensen aanklopte om mee te doen ('wat is het revenuemodel?' 'wat zijn de winstprognoses?') zijn nu het eerste wat in m'n gedachten opkomt als iemand mij ergens bij wil betrekken - tijd is mijn kapitaal, opbouwen kost bakken tijd/energie/resources/sluipinvesteringen (autokosten/telefoon/lunch > per keer een klein bedrag, maar als je op je jaarrekening zulke dingen terugziet dan slik je wel even; vooral omdat de anderen afgehaakt zijn en je met je mooie plannen zit ;D )

(Hoewel het geleerde niet teloor kan gaan natuurlijk)

 

Als je vastbesloten bent zal het ongetwijfeld van de grond komen en vorm krijgen.

Zorg dat je eerst je eigen ding op de rails hebt voordat je andere grote en bij voorbaat al succesvolle dingen ;) op poten zet (ik weet niet waar je nu zit in je eigen bedrijf, dus in hoeverre dit relevant is weet ik niet).

Jezelf managen is al moeilijk genoeg, laat staan zo'n proces opstarten, vormgeven en 'overleven'.

 

Succes!

Annedien

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 178 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.