• 0

Stel ik heb een magazine..

Stel.....

 

En ik ben opzoek naar adverteerders. En ik heb netjes in de redactionele doelstelling:

- oplage van het blad

- frequentie

- wie ontvangen het (abonnee's, kiosk en gratis verspreiding

- wie lezen het (resultaat van onderzoek)

- waar gaat het over

- hoe ziet het er uit

- wie adverteren er in

 

 

Behalve het puntje wie lezen het, want onderzoek is er nog niet geweest. En wie adverteren er in, want ik heb nog geen adverteerders.

Is er dan ook een soort mediawaarde die ik kan uitrekenen voor het magazine? Dien ik dit dan te vermelden? EN mis ik verder nog belangrijke punten voor een redactionele doelstelling?

 

Mvg,

 

Michel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het lijkt me handig dat je eerst een beeld hebt van wie jouw doelgroep is. Want daarop kun je immers eruit halen wie jouw doelgroep is om op te adverteren. Om maar een voorbeeld te noemen;

 

uit het onderzoek blijkt dat je lezers tussen de 15 en 25 jaar zijn. Maar je adverteerder is een anti-rimpelcréme. Dat gaat niet samen. Dus je zult eerst moeten weten; wie zijn je lezers, daarna opzoek te gaan wie je adverteerders zijn en daar een aanbieding te doen. Bijvoorbeeld eerst een openings-/ startersaanbieding, omdat ze nog niet bekend zijn met jouw blad. Daarnaast, maar wat niet geheel onlogisch is, lijkt me het nuttig van te voren te bekijken of je niet het zoveelste blad bent van een bepaald onderwerp.

Link naar reactie
  • 0

Ok iets specifieker....

Ik heb een blad die gratis wordt gegevens op een grote beurs. 20.000 man aanwezig. Een oplage van pakembeet 8.000 !

De doelgroep zijn de beursgangers..uitgebreid beschreven in de redactionele doelstelling wat voor mensen het precies zijn.

 

Ik heb 24 pagina's met ruimte voor 10 pagina's advertenties.... Hoe bepaal ik de media waarde van mijn totale blad?? Om bijvoorbeeld naar de beursorganisatie te stappen.

 

Mvg,

 

Michel

 

 

Link naar reactie
  • 1

 

Leg eens uit wat 'mediawaarde' is?

En wat de beursorganisatie daarmee te maken heeft?

 

Oplage is niet hetzelfde als bereik. Beursbezoekers komen thuis met een tas vol drukwerk (denk ook aan de beurscatalogus waarin geadverteerd wordt) dat doorgaans direct de prullebak in gaat.

 

Sterkte!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Een magazine uitgeven doe je niet "zomaar" eventjes.

 

Wij hebben een paar maanden geleden een blad voor alle ondernemers in de regio gemaakt en naar alle ondernemers (bijna ;) ) verstuurd; ik kan je zeggen dat is een vak apart!

 

Ik wens je weel heel veel suc6

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Uitgeven van een blad is zeker een vak apart! En het commercieel uitgeven van een blad helemaal.

Heb wel wat contacten in print-uitgeef business, dus pm me maar even als je interesse hebt.

 

Mediawaarde kan verschillende soorten betekenis hebben.

1. bruto advertentietarief dat vermeld staat op je tariefkaart (je krijgt x bedrag mediawaarde). Je snapt het al, niemand die dit tarief betaalt natuurlijk, er wordt altijd onderhandeld. Dat is dan je netto opbrengst.

2. mediawaarde van een artikel over jouw business in een blad. dit willen PR bureaus nogal eens vermelden die knipsels voor je bijhouden (free publicity, maar wel met waarde)

 

Erwin

 

www.emanagement.nl Interim (Financial) Management en begeleiding van startups in online media, mobile apps en software developm.

Tevens geinteresseerd om mee te ondernemen o.b.v. een goed idee, maar bedenk: als jij je laatste 10K niet wilt investeren in je eigen idee, waarom zou ik het dan wel doe

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor alle reacties,

 

Ik was inderdaad benieuwd naar het begrip media waarde. Ik had geen idee wat het exact inhield.

Het plannetje van de 'beursmagazine' is eigenlijk al van de baan.

Waar ik werk zijn we wel bezig met een blad in de muziekevenementen branche!

 

Mvg,

 

Michel

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 302 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.