Ga naar inhoud
Sidebar tonen Sidebar tonen

Gratis website bouw pakketten via internet

Geplaatst:

Xport

Ik wil zelf een website bouwen en zoek een bouwpakket die makkelijk in gebruik is maar toch veilig. Ik heb begrepen dat sommige pakketten via internet gevoelig kan zijn voor hackers? De website wordt gebruikt om mijn bedrijf te presenteren, ik heb dus geen webshop nodig. De mogelijkheid van beelden/video/geluid, rss feeds, blog en teller lijkt mij wel wenselijk alhoewel ik het zo simpel mogelijk wil houden. Wie heeft voor een leek op dit gebied een goede aanrader? Alvast bedankt voor de moeite.

Featured Replies

Geplaatst:

Dennis

Probeer joomla of drupal eens.

Deze zijn gratis en hebben heel veel uitbreidingsmogelijkheden :)

(en deze zijn veilig)

Professioneel webdesign te vinden op http://www.erush.nl

Geplaatst:

Bo Walta

Ik heb ook Joomla, en ik ben erg tevreden.

Voor een leek nog makkelijk te begrijpen.

Geplaatst:

De Ketchupmaker

Misschien is Wordpress ook een optie.

Geplaatst:

RobinJB

Op 10-2-2009 om 16:08, Dennis zei:

Probeer joomla of drupal eens.

Deze zijn gratis en hebben heel veel uitbreidingsmogelijkheden :)

(en deze zijn veilig)

Hell no, deze zijn enkel veilig als ze regelmatig geupdate worden.

Fobero.nl - Voor al uw fotografie!

Geplaatst:

Dennis

Op 10-2-2009 om 20:21, RobinJB zei:

Uhm, dat lijkt me logisch dat men zijn website up to date houdt? >;(

Professioneel webdesign te vinden op http://www.erush.nl

Geplaatst:

Frans Sijtsma

Op 10-2-2009 om 21:39, Dennis zei:

Op 10-2-2009 om 20:21, RobinJB zei:

"Logisch" is zo'n woord dat in de praktijk vaak een hele andere betekenis blijkt te hebben dan de van Dale opgeeft. ;)

Geplaatst:

René Zonneveld

Met het veiligheidsaspect valt het reuze mee. Zeker als je geen grote speler bent of gevoelige data (persoonsgegevens) aan je site koppelt lijkt me dat niet de insteek om een 'bouwprogramma' te kiezen. Zet eerst je wensen een op een rij, en kijk daarna voor de mogelijkheden bij sites als WordPress, Joomla, Drupal of een of andere startpagina.

Maar bouwpakketten als LEGO bestaan niet in de site-wereld. Je zult je er hoe dan ook in moeten verdiepen en met een eigen ontwerp op de proppen moeten komen.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Geplaatst:

Xport

• Auteur

Bedankt allen voor jullie reacties, hierdoor heb ik nu een betere zicht op de zaak. Dit was mijn eerst ervaring met Higher Level, ik wordt enthousiast.

Xport

Geplaatst:

Hans Blaak

Heb juist een, bijna gratis, website gemaakt obv bouwstenen, zie www.novosite.nl

Makkelijk, snel en goede service.

Ik heb www.enjoy-youroffice.nl ermee gemaakt.

Het kan natuurlijk beter, vormgeving meer afgestemd op boodschap etc., maar voor mij was het een goede opstart. Al is het 'maar' voor het leer-effect van waar je allemaal over na moet denken bij het geven van een opdracht tot het maken van een site.

Groeten, Hans Blaak

Geplaatst:

R.I.P. - Benm

Op 10-2-2009 om 21:39, Dennis zei:

Tja, maar bedoel je dan de content of de technologie om het weer te geven en te bewerken?

Op zich kan ik mn nl goed voorstellen dat iemand net geneigd zal zijn zn installatie van wordpress, joomla, etc bij te werken naar de nieuwste versie zolang de oude zijn werk goed doet.

Overigens is het niet zo dat het qua veiligheid bij de pakketten zo slecht geregeld is, maar juist omdat ze zoveel gebruikt worden zijn ze een aantrekkelijk target voor hackpogingen. Daardoor is het blijven gebruiken van een oude versie met een lek gevaarlijker dan wanneer je werkt met een minder voorkomend systeem, zelfs als daar een soortgelijk gat in zit.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.