• 0

Wat is dit waard?

Ik heb een kleine onderneming gestart een 1,5 jaar geleden. Dit was echter een leuke project. Ik heb dus een merk gelanceert voor yoga & meditatiebenodigdheden. Er is nu een mooi verzorgde webwinkel en enkele vaste groothandel afnemers. Ik heb een omzet gedraait vorige jaar van €13.000. Met een gemiddelde winstmarge van 50% op mijn producten. Ik heb ook een exclusiviteitscontract met een fabriek in het buitenland voor Nederland & België.

 

Sinds dit jaar ben ik een heel andere onderneming begonnen dat enorm veel van mijn tijd vergt en ik niet meer de nodige tijd kan steken in dit project.

 

Ik weet het, het is nog een kleine en jonge onderneming waardoor ik wellicht geen hoge overname prijs moet verwachten. Maar wat lijkt volgens jullie een juiste vraagprijs?

 

Alvast bedankt.

 

MVG,

Peter

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedrijf wat 1,5 jaar geleden is gestart en in 2008 een omzet heeft gedraaid van 13.000 euro met een marge van 50% op de inkoop. Dat betekent dat je dus een marge hebt van 7.500 euro in een heel jaar. Van die 7.500 euro gaan je kosten nog af waaronder ook de kosten voor de uren die je er in hebt gestoken. Dat betekent dus dat er 0 euro overblijft en het dus inderdaad niets waard is als je het zo bekijkt.

 

Ik zou me kunnen voorstellen dat het interessant kan zijn voor iemand die het kan koppelen aan een bestaande activiteit en die er meer uit kan halen. Die zou dan misschien je voorraad over kunnen nemen en een klein bedrag kunnen betalen omdat hij geen webshop hoeft te laten bouwen. Dit natuurlijk alleen als de webshop goed is qua SEO en usability want anders kost het meer tijd en geld om het aan te passen dan om het opnieuw te laten bouwen.

 

Misschien kun je de link neerzetten om te kijken wat de mensen op dit forum er van vinden?

Link naar reactie
  • 0

Je kan het ook anders zien volgens mij. Er staat is een webshop met klanten die zonder veel of zelfs geen inspanning een kleine omzet en een heel redelijke marge genereert. Er is geïnvesteerd in een merk en een exclusiviteitcontract. Hoezo niets waard? De kosten voor een webshop zijn relatief gering. Bij een marge van 7,5K zal de winst toch minimaal op 5K zitten. Als ik als koper niets doet aan ontwikkeling en wil binnen 2 jaar de aankoopprijs terugverdienen is de shop 10 k waard.

 

De vraag is vervolgens of er groei in zit en tegen welke inspanning en kosten die gerealiseerd kan worden. Stel dat de TS niets met adwords heeft gedaan en een koper daar heel handig in is, dan zou de shop opeens een leuk inkomen kunnen genereren.

 

Link naar reactie
  • 0

Je kan het ook anders zien volgens mij. Er staat is een webshop met klanten die zonder veel of zelfs geen inspanning een kleine omzet en een heel redelijke marge genereert. Er is geïnvesteerd in een merk en een exclusiviteitcontract. Hoezo niets waard? De kosten voor een webshop zijn relatief gering. Bij een marge van 7,5K zal de winst toch minimaal op 5K zitten. Als ik als koper niets doe aan ontwikkeling en wil binnen 2 jaar de aankoopprijs terugverdienen is de shop 10 k waard.

 

De vraag is vervolgens of er groei in zit en tegen welke inspanning en kosten die gerealiseerd kan worden. Stel dat de TS niets met adwords heeft gedaan en een koper daar heel handig in is, dan zou de shop opeens een leuk inkomen kunnen genereren.

 

 

Ik kan me hier wel in vinden. Er staat in het topic alleen niet dat er geen of weinig inspanning is verricht. Vandaar ook de vraag naar het aantal uren. Er staat alleen dat hij vanaf dit jaar er geen tijd meer voor heeft.

 

Ik kan me er ook in vinden dat het voor een ander veel meer waard kan zijn. Het punt is dat we erg weinig weten en de investeringen dus niet kunnen overzien.

 

EDIT: Met als gevolg dat als de webshop nog veel aanpassingen behoeft, het dus op dit moment niets waard is.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.