• 0

boekhouder heeft alleen maar bankafschriften nodig

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zoals TVG aangeeft, kan dat nooit! De facturen (inkomend en uitgaand) moet je als boekhouder hebben om de BTW kloppend te krijgen. Daarnaast moeten de facturen sluiten met de betalingen/ontvangsten via bank en daar is ie: de eventuele kas!

 

Dan heb je nog van doen met investeringen/voorraden (naar balans) en kosten. Vanaf een bankafschrift valt niet vast te stellen of het kosten zijn of investeringen/voorraad. Zonder de factuur kan ik niet zien of iemand voor 1.000 euro bij een groothandel

 

1. losse usb sticks heeft ingekocht voor de verkoop (voorraad); of

2. een pc heeft gekocht (investering); of

3. 2 telefoons, een printer en kantoorartikelen van minder dan 450 per stuk (kosten).

 

Als dit je boekhouder is, dan zou ik razendsnel afscheid nemen!

 

Ik kan me maar 1 geval indenken: een onderneming waarin alleen belegd wordt. Denk een pensioen of stamrecht BV. Geen BTW plicht, geen activiteiten. En dan nog kunnen sommige bankboekingen tot vragen leiden als de DGA bijv. privé iets gekocht heeft via de BV.

 

Groet

Joost

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Hoi Marcel1972,

 

Op een bankAfschrift staan zo weinig (bruikbare) gegevens dat je -alleen daarom al- daarvan nooit een goede boekhouding kunt maken.

 

 

mvrgr

Liset Karman

 

PS Ik ben pas op bladzijde 63 van "Boekhouden voor Dummies", dus ik kan het mis hebben.

Joost is een betrouwbaarder bron wat dat betreft.

 

Voorzitter van Stichting Witte Mus, een ANBI stichting die zich in zet voor het in Nederland van de rode lijst halen van de huismus. Onder anderen door de biotopen van de Huismus te herstellen, maar ook door adviezen aan LNV en particulieren, en door de eigen kolonie Huismussen in stand te houden.

Link naar reactie
  • 0

Mijn vorige boekhouder kon hiermee wel de verkoop bepalen liet hij me weten.

 

Zelfs dat is erg knap! Dat impliceert dat alle inkomsten ook omzet is. Wat nu als een vriend van je geld gestort heeft op jouw zakenrekening omdat hij jou geld schuldig was of een verzekeraar betaalt een schadeclaim uit? Omzet? Dacht het niet!

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.