• 0

telefoons importeren uit china

ik wil graag ook wat voor mezelf beginnen, en wil daarmee beginnen met telefoons inkopen uit china(voor ong €20000,-).

maar weet niet precies waar, en hoe ik moet beginnen. dus ik zou jullie heel dankbaar zijn als jullie mij wat tips kunnen geven of plan van aanpak.

afz. youssef

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

ik wil graag ook wat voor mezelf beginnen, en wil daarmee beginnen met telefoons inkopen uit china(voor ong €20000,-).

maar weet niet precies waar, en hoe ik moet beginnen. dus ik zou jullie heel dankbaar zijn als jullie mij wat tips kunnen geven of plan van aanpak.

afz. youssef

 

Denk dat je een reële kans maakt om voor die 20 ruggen het schip in te gaan, dit omdat er nogal eens wat gsmmetjes binnenkomen die bijv. niet ingesteld zijn op de NL taal...en dus feitelijk waardeloos zijn op de nederlandse markt.

 

Ik weet niet of dat op te lossen is, maar persoonlijk zou ik de gok niet 1 2 3 nemen.

 

Als ik kijk naar de reguliere handel, dan word geadviseerd om telefoons in ongeopende verpakking te kopen, zou je de telefoons voor de tijd (indien het mogelijk is) om laten zetten naar een NL setting, dan is er al gerommeld met de gsm voordat ie verkocht word...misschien ook handig om eens na te gaan hoe jouw potentiele kopers daar over denken.

Persoonlijk zou ik zo'n gsm dus niet kopen.

 

Zou je anderzijds de gsm in ongeopende verpakking laten zitten en verkopen als zijnde een gsm met anderstalige setting, dan kan dat ook kopers afschrikken, dit met het oog op bijv. updates die je niet zelf kan uitvoeren (ik kan m'n eigen gsm per direct aan de laptop updaten indien nodig)

Hiervoor is de koper weer afhankelijk van bijv. de verkoper en ik kan me voorstellen dat de koper hier ook niet blij van word!

Neem in dit verhaal ook bijv. de garantie even mee...niet geheel onbelangrijk lijkt me.

 

Mocht je je plannen alsnog doorzetten, dan kan je, als je toch 20.000 eurie te besteden hebt, eerst eens 1 gsm laten overkomen en kijken hoe e.e.a. in elkaar steekt...dit omdat je hoogstwaarschijnlijk geen contacten ter plaatse hebt.

 

 

@Tipsy1550:

 

Wat je moet betalen hangt af van de inkoopprijs en verzendkosten...de douane zal hoogstwaarschijnlijk ook wel interesse hebben en je nog een paar centen afpakken.

 

Of je je pakket op 100% krijgt?? ??? 100% wat?!

 

 

 

@Tipsy&Ybou: http://www.evd.nl/zoeken/showbouwsteen.asp?bstnum=211239&location=/home/landen/landenpagina/land.asp?land=chn

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beide (verwacht ik) vallen onder de parallel import. Verwacht gezeur met de merkeigenaar als je uit China gaat importeren.

 

Verder worden mobieltjes hier inderdaad verkocht zonder dat ze de Nederlandse taal machtig zijn, maar kunnen wel prima overweg met verschillende vormen Chinees, Japans en bijv Koreaans. Daarnaast willen er nogal eens goedkopere, licht ontplofbare, accu's worden meegeleverd van een bedroevende kwaliteit.

 

Voor merkschoenen en telefoons bestaat natuurlijk de kans dat je namaak koopt en dan neemt de douane het gewoon rustig in...

 

Succes!

 

 

Link naar reactie
  • 0

ik zat net te denken over iets wat ik al tijden terug gezien heb...betreft ook van die Made in China telefoontjes

 

Word verkocht onder de naam Nckia en is een 100% kloon van Nokia...verneukeratief is dat de c en o niet veel verschilt waardoor je goed het schip in kan gaan.

 

hier een foto van een Nckia 6500, 100% kloon van de Nokia 6500

 

http://i.komorkomaniak.pl/2008/08/nokia-6500-clone-nckia-6500.jpg

Link naar reactie
  • 0

Kwaliteit kan verschillen bij de diverse producenten hier in China, maar de grote onzinverhalen van exploderende telefoons heeft weing met de producenten te maken maar met de mensen die een no name batterij er in doen die niet geschikt is voor de telefoon.

 

De reden is simpel: in de duurdere batterijen zitten 2 chips : 1 voor laadstroom te regelen, 1 voor uitschakelen bij volle batterij

 

U raad het al.. de goedkope heeft er maar een: de regeling voor de laadstroom.

 

Verders wordt de kwaliteit van Chinese telefoons steeds beter en toetsenborden en in vele gevallen software kan aangepast worden na gewenst land. probleem voor nederland is dat het niet een gebruiklijke taal is waarvoor de juiste software beschikbaar is. Na aanleiding van de ordergrootte kan er een vertaling gemaakt worden door de fabriek, maar als ze het al niet hebben dan doen ze het liever niet. Engels is toch vaak voldoende in Nederland.

 

Merknamen.. ja het is natuurlijk illegaal om dat vervolgens in Nederland te gaan verkopen onder naam van bv. NOKIA, maar als het binnen de perken blijft van vrienden en kennissen is er niet veel aan de hand.

 

Er zijn ook genoeg Chinese merken die behoorlijke telefoons maken voor een zeer goede prijs. Voor Nokia Samsung etc is hier alles als "kopie" te krijgen

Link naar reactie
  • 0

Beste youssef

 

Kijk uit met het importeren van GSM's uit China het is al een keer gezegd maar het kan niet vaak genoeg gemeld worden.

Er is veel imitatie in omloop vooral Iphones en vaak zijn de aangeboden prijzen te mooi om waar te zijn.

Laat je modellen komen die lijken op bijv. een Nokia of iphone maar met een andere naam dan worden ze door de douane in beslag genomen.

 

Verder kijk uit met bedrijven die een rekening hebben bij een Western Union bank even googlen en je weet waarom.

Groet

Frank

 

 

Besparen op uw ICT uitgaven ? Dat kan !

Link naar reactie
  • 0

Beste youssef

 

Kijk uit met het importeren van GSM's uit China het is al een keer gezegd maar het kan niet vaak genoeg gemeld worden.

Er is veel imitatie in omloop vooral Iphones en vaak zijn de aangeboden prijzen te mooi om waar te zijn.

Laat je modellen komen die lijken op bijv. een Nokia of iphone maar met een andere naam dan worden ze door de douane in beslag genomen.

Niet waar,

Als ze er op lijken maar niet de zelfde merknaam of logo hebben als bv apple of nokia is er niets aan de hand.

Kopie Iphones hier zijn nu in 2 types: goed en slecht, vooral het beeldscherm en de traagheid zijn zwaar minder.

Iphone kan je gewoon beter echt kopen.

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi allemaal,

 

Ik importeer regelmatig Chinese telefoontjes en ik lees veel berichten van mensen die het zelf nog nooit gedaan hebben maar wel allerlei bezwaren aandragen en vermeende risico's zonder die te toetsen......

Laat ik in 1 ding duidelijk zijn.

Uit de Chinese volksrepubliek worden geen merkartikelen uitgevoerd zonder dat de merknaam houder dit weet.

Je hebt dus geen ECHTE iphones of de allernieuwste Samsung ,LG, HTC, etc voor een koopje.

Wat je wel hebt zijn toestelllen van een hele behoorlijke kwaliteit en als High Copy en zeker als gadget in aanmerking komen met de meest bekende functionaliteiten zijn uitgerust tegen een leuke betaalbare prijs.

 

Betaling naar China kan met Western UNion, ook Paypal en niet te vergeten Chinese zakenbanken waarbij er kopersbescherming is en andere betrouwbare

betaalopties. Laat je niet verleiden met de eerste beste aanbieding die ontraceerbaar met een hotmail adres o.i.d. Ze gebruiken dit soort adressen om via MSN etc contacten te leggen maar onderzoek of er een fabrikant of exportonderneming achter zit met een traceerbaar emailadres of geregistreerd is met traceerbare handesactiviteiten.

 

Link naar reactie
  • 0

Ybou,

 

Ik adviseer je om goed uit te kijken. 99% van de producten zijn clones en onthou één ding goed.

Het maakt niet uit waar je merk producten koopt. Het is over het algemeen overal even duur.

 

Laat je niet gek maken door lage prijzen. Goedkoop is vaak slecht koop.

 

Nedviet(punt)com

Netviet.com is een toegewijd webbureau in het hart van Danang ( Vietnam). Wij ontwerpen en bouwen websites, gedreven door onze passie om het web elke dag een beetje beter te maken.

Link naar reactie
  • 0

Ik kan je, wellicht ten overvloede, vertellen dat ik als ondernemer onmiddellijk aangifte doe wanneer ik merk dat een concurrent met namaakmobieltjes in mijn vaarwater zit. (zie http://europapoort.eerstekamer.nl/9345000/1/j9vvgy6i0ydh7th/vgbwr4k8ocw2/f=/vhoiitgbyijg.doc

 

En zeg niet dat ik bluf.

 

Wanneer het om reguliere chinese toestellen gaat (Zte, Huawei, Sagem), wens ik je veel succes. Deze toestellen lopen over het algemeen slecht in de markt, omdat de markt voor mobiele telefoons voornamelijk draait op jongeren die erg merkfanatiek zijn. Wanneer je echter een simlockvrij toestel weet te krijgen wat goed in het gebruik is en in de detailhandel niet meer dan €20,- kost, heb je echter een gat in de markt.

Als het niet past, dan maak ik het wel zo dat het past.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    14 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.