• 0

Anti - Venture Capital

Dit zijn wat artikelen van een gast die tegen Venture Capital is. Verder enkele tips om te starten in deze tijden. Beetje straight-forward, dat wel:

 

How to Successfully Launch a Business in Tough Times

(http://www.antiventurecapital.com/Launch_Article.pdf)

 

Warning! Venture Capital Can Be Hazardous to Your Company''s Health (http://www.antiventurecapital.com/VC_Traps1.pdf)

 

Ronald

Launch_Article.pdf

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoewel zrski redelijk koeltjes reageert ;D vind ik dat een artikel als deze in neonletters op het forum zou mogen staan. (How to Successfully Launch a Business in Tough Times)

Ik denk dat te weinig starters zich realiseren hoeveel tijd ze kwijt zijn met het vinden van investeerders, en vervolgens met het terugbetalen van investeerders. Veel mensen zien vooral de glorie van een glanzende nieuwe auto, een tof bedrijfspand en de uitstraling van het ondernemer zijn, maar vergeten dat ze dat cent voor cent terug moeten betalen. Ik vind het artikel lekker nuchter, inspirerend en goed advies.

 

Groet,

Annedien

 

 

Link naar reactie
  • 0

Even een reactie op de bewering dat starters na het ontvangen van venture capital langzaam hun bedrijf kwijt raken.

 

Mijn ervaring is dat dit inderdaad regelmatig gebeurd.

De procedure: in de eerste ronde wordt voor een bepaald kapitaal 20-30% van de aandelen verkocht. In een vervolgronde (bij groei nagenoeg altijd onontkoombaar) wordt dit als maatstaf genomen en verliest de starter weer 20-30% van zijn aandelen.

Is hij eenmaal de meerderheid kwijt dan is hij overgeleverd aan de meerderheidsaandeelhouder en dus zijn macht kwijt.

 

Bij financiering is les1: schakel een deskundige in!

Hoewel de deal in ronde 1 vaak makkelijk eruit ziet bepaalt deze deal vaak het vervolgtraject.

 

Overigens kan het een zeer goede strategie zijn voor een entrepeneur om zich in twee ronden te laten uitkopen. Is niets mis mee zolang het maar een bewuste keuze is.

 

 

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie
  • 0
Overigens kan het een zeer goede strategie zijn voor een entrepeneur om zich in twee ronden te laten uitkopen. Is niets mis mee zolang het maar een bewuste keuze is.

 

Was dat maar waar. Van uitkopen is meestal geen sprake. Het is domweg verwateren geblazen. Krijg je als ondernemer niets van terug. Vervolgens nemen de financiers ook nog eens het roer over, dan komt er in ieder geval niets van het bedrijf terecht. Ben je ook nog eens je eigen investering en baby kwijt.

 

Gelukkig gaat het niet altijd zo. Maar geld is duur. Hoe meer je nodig hebt, hoe groter de kans dat het mis gaat.

 

Zuinigheid met vlijt .....

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 153 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.