• 0

Spooknota Centrale Bedrijfs Documentatie waarschuwing !

Spooknota CBD ( Centrale Bedrijfs Documentatie ) : Opletten en niet betalen dus !

http://www.fraudemeldpunt.nl/index.php?p=&doc=155&msses=36de3bdb97ada88502d6091c9911adc9

(PS Ik krijg vrij vaak meldingen van of zelf spooknota's binnen. Idee om hier een "Spooknota" draad van te maken ?)

Groet, Marcel

Alleen bedoelt voor nieuwe, aparte, rare facturen, nota's en dergelijke !

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

• 0

(PS Ik krijg vrij vaak meldingen van of zelf spooknota's binnen. Idee om hier een "Spooknota" draad van te maken ?)

Is daar nu niet juist het hele steunpunt acquisitiefraude voor bedoeld? :)

• 0

Ja klopt, maar is iedereen hier bekend mee ? Of aangesloten ?

Op HL was bijvoorbeeld al veel eerder die spooknota van KvK bekend, vóórdat Steunpunt er mee naar buiten kwam.

Het was een goedbedoeld idee-tje.. ;)

• 0

deze waarschuwing laten we staan. Dit is legitiem en voor ondernemend NL van toepassing.

Overigens, opmerkelijk aan de 'factuur' is dat er niet echt een dienst aangeboden wordt. Er wordt verwezen naar een offerte. Waar is die dan? Waar nemen ze de gegevens op? Wat krijg je als ondernemer voor dit geld?

Zelfs als iemand erin trapt, dan zijn er wellicht wegen om er onderuit te komen. Jammer dat fraudemeldpunt de achterzijde niet geplaatst heeft.

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

• 0

Helaas zijn er nog te veel mensen en ondernemingen die snel geld willen verdienen over de rug van de ondernemer. Let ook op telefoontjes waarin de persoon aan de andere kant van de lijn "de gegevens van een websitevermelding" willen doornemen.

Vraag eerst na op welke site jouw bedrijf (ongevraagd) vermeld staat en wie daar toestemming voor gegeven heeft. Verstrek niet zomaar meer informatie over over jou en het bedrijf en bij twijfel het gesprek beëindigen.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

• 0

deze waarschuwing laten we staan. Dit is legitiem en voor ondernemend NL van toepassing.

Overigens, opmerkelijk aan de 'factuur' is dat er niet echt een dienst aangeboden wordt. Er wordt verwezen naar een offerte. Waar is die dan? Waar nemen ze de gegevens op? Wat krijg je als ondernemer voor dit geld?

Zelfs als iemand erin trapt, dan zijn er wellicht wegen om er onderuit te komen. Jammer dat fraudemeldpunt de achterzijde niet geplaatst heeft.

Joost

Met achterzijde bedoel je neem ik aan de algemene voorwaarden welke volgens de tekst op de achterzijde van 'de offerte' zijn opgenomen. Niet op de factuur.

De voorwaarden zijn ook hier te vinden

• 0

Kan de titel verandert worden in : "Spooknota Waarschuwing !"

En dan niet de bekende nota's die we allemaal ieder jaar ontvangen, maar de echte nieuwe, waar gewoon voor opgelet moet worden.

Dat was nl mijn opzet. Wie vandaag een spooknota of een melding binnen krijgt, kan hem hier plaatsen.

Nogmaals, HL is met zijn uitmuntende netwerk veel en veel sneller dan andere site's.....

En, een gewaarschuwd mens telt nog altijd voor 2......

• 0

Kan de titel verandert worden in : "Spooknota Waarschuwing !"

En dan niet de bekende nota's die we allemaal ieder jaar ontvangen, maar de echte nieuwe, waar gewoon voor opgelet moet worden.

Dat was nl mijn opzet. Wie vandaag een spooknota of een melding binnen krijgt, kan hem hier plaatsen.

Nogmaals, HL is met zijn uitmuntende netwerk veel en veel sneller dan andere site's.....

En, een gewaarschuwd mens telt nog altijd voor 2......

MArcel, dat kun je gewoon zelf doen. Klik even op 'verander' in je eerste post en je kunt de titel ook aanpassen

Ik neem tenminste aan dat je het algemener wilt maken met 'verzameltopic spookfacturen' of zo?

• 0

laten we er wel voor waken dat we niet zomaar alles noemen hier. Dit is binnen HL al onderwerp van discussie geweest en het is niet wenselijk dat alle klachten even op HL geplaatst worden.

Legitieme waarschuwingen, prima. Maar incidentele klachten of ergernissen kunnen we niet toestaan.

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

• 0

laten we er wel voor waken dat we niet zomaar alles noemen hier. Dit is binnen HL al onderwerp van discussie geweest en het is niet wenselijk dat alle klachten even op HL geplaatst worden.

Legitieme waarschuwingen, prima. Maar incidentele klachten of ergernissen kunnen we niet toestaan.

Groet

Joost

Nee !!!!! Geen ergenissen ! Alleen maar waarschuwingen voor zg spooknota's ! Alsjeblief, geen gedonder in zo'n draad ! Bedoelde het echt heel serieus !

• 0

Let op, is weer eens een bedrijfje bezig...

In dit geval de Gele Bedrijvengids die probeerd bedrijven te misleiden met het gebruik van een Logo dat bijna gelijk is aan die van de Goudengids.

Is redelijk duidelijk dat dit een aanbod is om op een of andere nutteloze site te komen maar door het gebruik van een logo en naam dat lijkt op die van de gouden gids is duidelijk dat ze proberen bedrijven te misleiden.

In de kleine lettertjes blijkt dat als je het terugstuurd dat je in tottaal 780 euro per jaar moet betalen en dat minimaal 2 jaar lang.

• 0

Vossie,

Kun je een copie plaatsen zodat het iedereen in één oogopslag duidelijk is wanneer men de (werkelijke )post opent ?

Groet, Down

• 0

Tja, dat logo is inderdaad wel 'geleend'... maar dit is zeker niet het ergste soort, het is iig volkomen duidelijk dat het gaat om een offerte, niet om een factuur.

• 0

Het blijft oppassen geblazen met spooknota's en mails. Van de week belde nog een of andere gup om een advertentietekst telefonisch met mij door te nemen. Heel overtuigend noemde hij mij een datum waarop wij eerder contact zouden hebben gehad. Helaas voor hem was ik op de genoemde datum op vakantie in het buitenland en gooide ik vervolgens de hoorn op de haak. Zaken doen en geld verdienen is een leuke zaak, maar doe het wel eerlijk.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar