• 0

Pand voor outletshop gevonden: hoe schat ik in of het iets is?

Voor een nieuw te starten onderneming ben ik van plan om een outlet-handel te beginnen. Van onder andere particulieren, faillisementen, overradige goederen, etc koop ik mijn handelswaren in.

 

De handelswaren zullen zowel btw-plichtig zijn danwel onder de marge-regelingen terecht komen.

De brutowinstmarges schat ik in tussen de 40% en 70%. Met verkoopprijzen vanaf 1 euro tot en met pakweg 600 euro. (net wat er te verhandelen is)

Waar ik nog geen inschatting van kan maken is de omloopsnelheden van mijn producten.

 

Ik zal ook een website openen waar bestellingen te plaatsen zijn en waar nieuwe goederen op aan worden geboden.

 

In het begin zal ik alle dagen in de week (6 dagen open) zelf in de winkel aanwezig zijn, omdat ik geen ervaring heb met deze branche. Wellicht met hulp van familie, die ik betalen kan, ook als de inkomsten er nog niet naar zijn.

 

Voor deze onderneming heb ik een pand op het oog. Dit pand heeft een verkoopvloeroppervlakte van 1300 m2 en kost per maand 5800 euro. Verder heeft het pand de nodige voorzieningen zoals een kantoor, entree, sanitair, magazijn, etc.

 

Het pand staat aan de rand van een centrum en is goed bereikbaar, heeft eigen parkeer gelegeheid.

 

Allemaal pluspunten dus, maar.....hoe schat ik in of dit pand niet veel te duur voor mij is, of valt dit wel mee?

 

De stad heeft een inwonersaantal van over de 200.000 en trekt ook vele bezoekers elk weekend.

 

Daarnaast ben ik benieuwd aan welke verzekeringen ik moet denken.

 

Bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Voor een outlet vind ik een marge van 40% best knap, zeker omdat je partijen gaat verkopen.

Waardoor je altijd met restjes zult blijven zitten, die je zult moeten dumpen, om weer ruimte en geld te maken voor nieuwe handel.

 

Uitgaande als je een marge van 40% haalt moet je zo'n 8 tot 12 keer de huur omzetten om een gezonde onderneming te hebben. (afhankelijk van je overige kosten)

 

Hieronder explotatiecijfers van Detailhandel - non foodzaken (middelgrote bedrijven) algemeen

Exploitatiebeeld (in % van de netto-omzet, exclusief BTW), 2007

 

non-foodzaken

netto-omzet 100%

inkoopwaarde 61%

brutowinst 39%

kosten: 36 %

- personeelskosten 17%

- huisvestingskosten 8%

- verkoopkosten 3 %

- overige kosten 8%

bedrijfsresultaat 3 %

 

Bron: hoofdbedrijfschap detailhandel.

 

De personeelskosten die jij hanteert zijn veel te laag, met die 1 man personeel voor 9uur in de week ga jij het niet redden, ook niet als familie en vrienden je bij willen springen.

 

Link naar reactie
  • 0

Buiten alle adviezen en berekeningen, die je écht te harte moet nemen, want ze kloppen (!!!) wil ik toch even je een hart onder de riem steken !

 

Ik denk dat vele ondernemers hier met een glimlach op het gezicht jouw topic lezen : zo herkenbaar ! Pittig enthousiasme, willen en er voor gaan ! Ik zou bijna zeggen, DOEN !.....

 

Maar helaas.... Houdt je goede gevoel en capaciteiten vast en laat dit idee heel even varen... je brengt jezelf in de problemen !

Maar laat het er ook niet bij zitten ! Ga verder met de adviezen, met onderzoeken, eventueel andere panden, ogelijkheden, samenwerkingen, weet ik veel !

 

Jij komt er wel (mocht je tenminste willen luisteren naar wat hier gezegd wordt !)

 

SUCCES !

 

Down

Link naar reactie
  • 0

hallo allemaal,

 

Ik ben nieuw hier maar wil toch even een reactie geven op de outlet shop.

 

Wij zelf zijn een cash&carry in teakmeubelen en wij hebben de volgende rekenmethode

in acht voor de behaalde omzet die benodigd zijn tegenover de kosten.

Stel je hebt voor € 10000,00 per maand aan kosten en je genereerd zo,n 40% winst dan

kun je er beter van uit gaan dat je maar 20% winst hebt ( de helft van je doelstelling).

Dit komt neer dus op een omzet van minimaal € 50000,00 per maand, zover ik kijk naar mijn

cijfers en winstprognose.

 

nog even een tip leegstand is achteruit gang wil je meer als 1000 meter volzetten, dan heb je minimaal 200000,00 tot 300000,00 nodig.

 

groeten michiel

Link naar reactie
  • 0

Wij zelf zijn een cash&carry in teakmeubelen en wij hebben de volgende rekenmethode

in acht voor de behaalde omzet die benodigd zijn tegenover de kosten.

Stel je hebt voor € 10000,00 per maand aan kosten en je genereerd zo,n 40% winst dan

kun je er beter van uit gaan dat je maar 20% winst hebt ( de helft van je doelstelling).

Dit komt neer dus op een omzet van minimaal € 50000,00 per maand, zover ik kijk naar mijn

cijfers en winstprognose.

 

Kun je dit ook iets verder uitleggen, ik snap hem niet helemaal...?

Link naar reactie
  • 0

@musd

 

je hebt elke maand je vaste kosten zoals huur stroom etc etc.

die kosten zijn zeg maar € 10000,00 per maand dit doe je x 5 oftewel

€ 50000,00 per maand. je omzet bestaat uit inkoop-winst-btw, van de winst

moet je de vaste kosten betalen en wat je dan overhoud is pas je pure winst.

normaal gesproken is het zo dat je van die 50000,00 je inkoop weer doet en de btw op zij

zet voor de belastingdienst. Veel startende houden hier geen rekening mee en denken ow

50000,00 omzet gaat 10000,00 voor de kosten dan heb ik nog mooi even 40000, te besteden voor inkoop en leuke dingen. Daarom zeg ik in plaats van te denken ik heb 40% winst deel dat door 2 en je houd altijd reserves voor ongeziene kosten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.