• 0

uitschrijving VOF

goedemorgen,

even kort , hoop ik, mijn ex vriend heeft mij uit laten schrijven uit de VOF en er een eenmanszaak van gemaakt. Daar ben ik niet echt rouwig om, maar hoe zit dat nu met de eventuele schulden etc.

het bedrijf staat nog wel op mijn adres ingeschreven, want hij weigert dit te veranderen.

alvast bedankt

ria

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor de schulden die je bent aangegaan in de periode dat jij partner was in de VOF, ben je samen aansprakelijk. Vanaf nu zijn schulden die hij aangaat, zijn pakkie an.

 

Zorg voor een afsluitende boekhouding per beeindigingsdatum van de VOF, en verreken wat er verrekend moet worden. En als je persoonlijk medegetekend hebt voor een bankkrediet, moet je ook regelen dat je niet meer aansprakelijk bent voor de bank vwb dat krediet.

 

Waarom wil hij het adres niet veranderen? Raar... Neem contact op met de KvK, en vraag hun advies.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

goedemorgen,

even kort , hoop ik, mijn ex vriend heeft mij uit laten schrijven uit de VOF en er een eenmanszaak van gemaakt. Daar ben ik niet echt rouwig om, maar hoe zit dat nu met de eventuele schulden etc.

het bedrijf staat nog wel op mijn adres ingeschreven, want hij weigert dit te veranderen.

alvast bedankt

ria

De inschrijving in het handelsregister is alleen maar een - al dan niet juiste - weergave van de inhoud van de - al dan niet schriftelijke - overeenkomst die aan de VOF ten grondslag ligt.

 

In dit geval geef je aan dat je instemt met je uitschrijving als vennoot. Zoals Fred al aangeeft blijf je hoe dan ook aansprakelijk voor verplichtingen die zijn ontstaan tijdens jouw vennoot-zijn.

Link naar reactie
  • 0

goedemorgen,

even kort , hoop ik, mijn ex vriend heeft mij uit laten schrijven uit de VOF en er een eenmanszaak van gemaakt. Daar ben ik niet echt rouwig om, maar hoe zit dat nu met de eventuele schulden etc.

het bedrijf staat nog wel op mijn adres ingeschreven, want hij weigert dit te veranderen.

alvast bedankt

ria

 

Het is al eerder gezegd je blijft aansprakelijk voor alle verplichtingen tot het moment van uitschrijven bij KvK.

 

Let er wel op dat ook de tenaamstelling van de bankrekening gewijzigd wordt. De bank kan niet altijd weten dat dat er e.e.a. bij de KvK gewijzigd is.

 

Ik weet niet of er op naam van de vof een kredietfaciliteit bestaat. Indien dat wel zo is zal je de bank moeten verzoeken de tenaamstelling van het krediet te wijzigen op naam van de eenmanszaak. Daarbij wordt bepaald of de bank het verantwoord vindt het krediet op naam van de eenmanszaak te continueren. Als dat niet zo is, zal een gedeelte van het krediet, of het gehele krediet ingelost moeten worden. Je kan dan voor dat bedrag door de bank aangesproken worden

Link naar reactie
  • 0

het bedrijf staat nog wel op mijn adres ingeschreven, want hij weigert dit te veranderen.

alvast bedankt

ria

 

Hoi Ria,

 

Stuur een bericht naar de KvK dat je met de vestiging van zijn eenmanszaak op jouw adres niet akkoord bent.

Stuur tevens een uittreksel van de KvK van zijn eenmanszaak naar de bank waar de zakelijke rekeningen lopen.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.