Het lijkt handig, je krijgt iemand telefonisch niet te pakken dus je laat een boodschap achter. "Hallo ja, met mij, ja neemt niet op nu, mmm... Nou, ja OK bel me even terug ja? Of anders bel ik jou OK?" Of een van de talloze varianten hierop. Vervolgens word je teruggebeld maar ben je zelf bezet, dus wordt jouw voicemail ingesproken. Later afluisteren, en nog eens bellen...
Zeer frustrerend. Kost tijd, energie, en alleen de telefoonmaatschappijen worden er beter van.
Een jaar of wat geleden heb ik dan ook besloten mijn eigen voicemail uit te schakelen. Mensen die mij kennen, weten dat ik zo snel mogelijk reageer op email en SMS, en gebruiken dan 1 van die kanalen als het dringend is. Niemand vindt het erg dat ze geen bericht kunnen inspreken. Alleen mijn moeder, maar die bel ik altijd heel snel terug. ;D
Een lastige is potentiele klanten. Mis ik geen omzet? Gaan ze niet iemand bellen die wel bereikbaar is, of tenminste de voicemail heeft aanstaan? In mijn business valt dat reuze mee. Als ik een potentiele klant spreek, is er nooit een klacht dat ik niet bereikbaar was. Met coachingsklanten bijv maak ik afspraken over bereikbaarheid.
Inmiddels spreek ik ook zelf zelden meer voicemail in. Ik bel later nog eens, of stuur email danwel SMS. Dat voorkomt dat ik 'wacht', ik heb het initiatief liever aan mijn kant. Daarnaast werd ik nogal moe van de niet nagekomen belofte 'ik bel zsm terug'. :P
Hoe kijken jullie daar tegen aan? Wat werkt er voor jullie, en is dat zakelijk anders dan prive?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
R.I.P. - Fred Wiersma
Het lijkt handig, je krijgt iemand telefonisch niet te pakken dus je laat een boodschap achter. "Hallo ja, met mij, ja neemt niet op nu, mmm... Nou, ja OK bel me even terug ja? Of anders bel ik jou OK?" Of een van de talloze varianten hierop. Vervolgens word je teruggebeld maar ben je zelf bezet, dus wordt jouw voicemail ingesproken. Later afluisteren, en nog eens bellen...
Zeer frustrerend. Kost tijd, energie, en alleen de telefoonmaatschappijen worden er beter van.
Een jaar of wat geleden heb ik dan ook besloten mijn eigen voicemail uit te schakelen. Mensen die mij kennen, weten dat ik zo snel mogelijk reageer op email en SMS, en gebruiken dan 1 van die kanalen als het dringend is. Niemand vindt het erg dat ze geen bericht kunnen inspreken. Alleen mijn moeder, maar die bel ik altijd heel snel terug. ;D
Een lastige is potentiele klanten. Mis ik geen omzet? Gaan ze niet iemand bellen die wel bereikbaar is, of tenminste de voicemail heeft aanstaan? In mijn business valt dat reuze mee. Als ik een potentiele klant spreek, is er nooit een klacht dat ik niet bereikbaar was. Met coachingsklanten bijv maak ik afspraken over bereikbaarheid.
Inmiddels spreek ik ook zelf zelden meer voicemail in. Ik bel later nog eens, of stuur email danwel SMS. Dat voorkomt dat ik 'wacht', ik heb het initiatief liever aan mijn kant. Daarnaast werd ik nogal moe van de niet nagekomen belofte 'ik bel zsm terug'. :P
Hoe kijken jullie daar tegen aan? Wat werkt er voor jullie, en is dat zakelijk anders dan prive?
r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM