Voicemail, vloek of zegen?

Aanbevolen berichten

Het lijkt handig, je krijgt iemand telefonisch niet te pakken dus je laat een boodschap achter. "Hallo ja, met mij, ja neemt niet op nu, mmm... Nou, ja OK bel me even terug ja? Of anders bel ik jou OK?" Of een van de talloze varianten hierop. Vervolgens word je teruggebeld maar ben je zelf bezet, dus wordt jouw voicemail ingesproken. Later afluisteren, en nog eens bellen...

 

Zeer frustrerend. Kost tijd, energie, en alleen de telefoonmaatschappijen worden er beter van.

 

Een jaar of wat geleden heb ik dan ook besloten mijn eigen voicemail uit te schakelen. Mensen die mij kennen, weten dat ik zo snel mogelijk reageer op email en SMS, en gebruiken dan 1 van die kanalen als het dringend is. Niemand vindt het erg dat ze geen bericht kunnen inspreken. Alleen mijn moeder, maar die bel ik altijd heel snel terug. ;D

 

Een lastige is potentiele klanten. Mis ik geen omzet? Gaan ze niet iemand bellen die wel bereikbaar is, of tenminste de voicemail heeft aanstaan? In mijn business valt dat reuze mee. Als ik een potentiele klant spreek, is er nooit een klacht dat ik niet bereikbaar was. Met coachingsklanten bijv maak ik afspraken over bereikbaarheid.

 

Inmiddels spreek ik ook zelf zelden meer voicemail in. Ik bel later nog eens, of stuur email danwel SMS. Dat voorkomt dat ik 'wacht', ik heb het initiatief liever aan mijn kant. Daarnaast werd ik nogal moe van de niet nagekomen belofte 'ik bel zsm terug'. :P

 

Hoe kijken jullie daar tegen aan? Wat werkt er voor jullie, en is dat zakelijk anders dan prive?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Vloek inderdaad ;D

 

Wat ik doe is voicemail uit, alles doorschakelen naar "De Telefoondienst" en die laten bepalen of ik snel moet reageren of niet. Afhankelijk daarvan krijg ik wordt ik alsnog gebeld, krijg ik een sms of ontvang ik een e-mail. Dit in volgorde van prioriteit en spoed.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

Mijn voicemail staat uit.

Als ik zie dat er gebeld is, bel ik terug.

Als ik niet gebeld wil worden en de telefoon uitzet kan er ook geen bericht worden ingesproken en

hoef ik ook niet terug te bellen als ik de telefoon weer aanzet.

 

Ik merk trouwens dat het meerdendeel van de voicemails die ik bij anderen inspreek helemaal niet

uitgeluisterd worden.

 

Vooralsnog is mijn conclusief dus: een vloek. ;)

www.reith.nl

Link naar reactie

Ik vind de voicemail verschrikkelijk! Ik zou m t liefste uitzetten en toch doe ik het niet. Ik heb het idee dat klanten het toch wel makkelijk vinden om gewoon even wat in te spreken als ze toch al gebeld hebben. Als ze daarna nog een mail of sms moeten sturen dan is dat extra werk voor hen en dat wil ik niet.

 

Zelf spreek ik ook wel eens in en dat doe ik dan als ik weet dat ik iemand niet meer kan spreken die dag (omdat ik bijvoorbeeld zelf in bespreking ga) en ik toch even iets met 'toon' wil overbrengen ipv een sms of email zonder intonatie.

Link naar reactie

Voicemail filtert alle verkooppraatjes eruit, zeker sinds het met de economie minder krijg ik enorm veel ongewenste verkoop telefoontjes. Waarschijnlijk zijn die bedrijven veel klanten kwijt geraakt maar ik heb geen behoefte daaraan.

 

Mensen die echt interesse hebben in mijn product spreken wel in of sturen een mailtje via het contactformulier op onze website. Bestaande clienten hebben mijn mobiele nummer zodat ze altijd contact kunnen maken in geval van nood.

 

Ik wil fulltime met mijn bedrijf bezig zijn en niet parttime bezig zijn met het beantwoorden van vragen zoals "Hoe vaak kijkt u de gouden gids in en wilt u erin adverteren". Ik wil zelf verkopen en dat gaat niet als ik geen productie kan maken.

 

 

 

 

Link naar reactie

Sinds ik mijn voicemail uit heb ben ik een nog blijer mens, al dat uit-geluister :-)

 

De stelling dat mensen blij zouden zijn dat ze iets hebben ingesproken kan ook een verkeerde verwachting geven, als ik 12 uur in het vliegtuig heb gezeten, een paspoort controle achter de rug heb, sigaretje gerookt (en dan nog een want de eerste smaakt dan niet) mijn huurauto heb opgehaald , naar het hotel gereden ben, ingecheckt en de hotel bar gevonden ben ik 15 uur verder en de inspreker maar op mij vloeken, waarom belt hij niet terug "ik heb toch ingesproken"

 

Als iemand weet hoe ik bij een KPN abonnement wel een tekst kan inspreken maar de beller geen mogelijkheid heeft om mijn voicemail in te spreken hoor ik het heel graag!

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Leuk, die verschillende reacties!

 

Nog een aanvulling: ik heb ook zo'n hekel aan anonieme nummers. Eigenlijk zou ik die liefst met een standaard VM tekst beantwoorden: "Ik beantwoord geen anonieme telefoontjes. Belt u nog eens met nummerherkenning aan?" Dat is wel een dienst die ik zou willen afnemen van mijn telco. Helaas hebben veel bedrijven en ook overheidsinstanties standaard de nummerherkenning uitstaan, dus ben ik 'gedwongen' die aan te nemen. Om dan weer zo'n verkoper aan de lijn te krijgen die me iets wil aanbieden zonder dat hij weet of ik sowieso zoiets nodig zou kunnen hebben. Een pensioenverzekering voor mijn medewerkers, bijv, terwijl ik geen personeel heb... :P

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

[...]

Als iemand weet hoe ik bij een KPN abonnement wel een tekst kan inspreken maar de beller geen mogelijkheid heeft om mijn voicemail in te spreken hoor ik het heel graag!

Had ik ook al een paar keer bedacht en verbaasd me nog steeds dat dit niet mogelijk is!

 

Het kan eventueel op een VoIP servertje maar op je mobiele nummer is het onmogelijk.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

Als iemand weet hoe ik bij een KPN abonnement wel een tekst kan inspreken maar de beller geen mogelijkheid heeft om mijn voicemail in te spreken hoor ik het heel graag!

 

Zit er geen maximum op voor het aantal berichten?

Zo ja dan zelf alles inspreken en nooit afluisteren.

Link naar reactie

[...]

Als iemand weet hoe ik bij een KPN abonnement wel een tekst kan inspreken maar de beller geen mogelijkheid heeft om mijn voicemail in te spreken hoor ik het heel graag!

Had ik ook al een paar keer bedacht en verbaasd me nog steeds dat dit niet mogelijk is!

 

Het kan eventueel op een VoIP servertje maar op je mobiele nummer is het onmogelijk.

 

Gevonden! (reageer ik maar op mijn eigen opmerking...

 

Het heet alleen : Afwezigheidsmelding

 

 

   Vraag

   Hoe stel ik een welkomstboodschap in?

   Antwoord

   

 

* Bel 1233

* Kies optie 2 (Welkomstboodschappen)

* Je hoort welke welkomstboodschap nu aanstaat

* Kies uit:

o Persoonlijke welkomstboodschap aanzetten/inspreken

o Standaard welkomstboodschap met ingesproken naam aanzetten

o Afwezigheidsmelding aanzetten/opnemen.

 

Persoonlijke welkomstboodschap

Dit is een volledig door jezelf ingesproken welkomstboodschap.

 

In het menu 'Welkomstboodschappen' kun je kiezen om jouw persoonlijke welkomstboodschap te activeren of een nieuwe persoonlijke welkomstboodschap in te spreken.

 

Standaard welkomstboodschap

Dit een welkomstboodschap waarbij je alleen jouw naam inspreekt. De KPN VoiceMail-stem maakt hier een volledige welkomstboodschap van: 'Dit is de VoiceMail van [naam]. Spreek uw bericht in na de toon, of stuur een sms-bericht'.

 

Vanuit het menu ‘Welkomstboodschappen’ zet je de standaardboodschap met ingesproken naam aan door een 2 te toetsen. Je spreekt een nieuwe naam in door een 3 te toetsen.

 

Afwezigheidsmelding

De afwezigheidsmelding is een volledig door jezelf ingesproken welkomstboodschap. Standaard kan bij een ingestelde afwezigheidsmelder geen bericht worden achtergelaten. Je kunt er zelf voor kiezen of de beller een bericht kan inspreken of niet. Bij het instellen van een afwezigheidsmelder wordt hiernaar gevraagd.

 

Om de afwezigheidsmelder te activeren of opnieuw in te spreken, toets je vanuit het menu 'welkomstboodschappen' een 4.

 

Let op: Wanneer je de afwezigheidsmelding geactiveerd heeft en belt naar VoiceMail, wordt je er direct op gewezen dat de afwezigheidsmelding aanstaat. Daarnaast wordt gevraagd of je de afwezigheidsmelding actief wil laten of wilt uitzetten.

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

 

Gevonden! (reageer ik maar op mijn eigen opmerking...

 

Het heet alleen : Afwezigheidsmelding

 

 

   Vraag

   Hoe stel ik een welkomstboodschap in?

   Antwoord

...

 

 

Bij T-Mobile werkt het iets anders.

 

Ik ben wel benieuwd of wat jij schrijft inderdaad geeft wat ik zou willen, nl als ik niet opneem (na zeg 5x overgaan) dat dan pas die boodschap afgespeeld wordt?

 

Ik wil wel mee experimenteren. Als je me je nummer PMt bel ik je en testen we het uit.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

 

Gevonden! (reageer ik maar op mijn eigen opmerking...

 

Het heet alleen : Afwezigheidsmelding

 

 

   Vraag

   Hoe stel ik een welkomstboodschap in?

   Antwoord

...

 

 

Bij T-Mobile werkt het iets anders.

 

Ik ben wel benieuwd of wat jij schrijft inderdaad geeft wat ik zou willen, nl als ik niet opneem (na zeg 5x overgaan) dat dan pas die boodschap afgespeeld wordt?

 

Ik wil wel mee experimenteren. Als je me je nummer PMt bel ik je en testen we het uit.

 

Heb ik zojuist voor je gedaan; als mijn telefoon uitstaat gaat hij direct naar de boodschap en als deze aanstaat na een keer of 8 ....

 

Let op!

Heb je VoiceMail eerder uitgezet via 12339 en wil je weer gebruikmaken van VoiceMail, bel dan EERST gratis 12331. Je krijgt de melding dat VoiceMail binnen enkele minuten is aangezet. En daarna de eerder instructie volgen

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Ik ben heel blij met mijn voicemail, mensen weten dat ik hem afluister. Klanten spreken rustig een hele klus door op mijn voicemail en leveranciers laten de gewenste info achter.

 

Ik ben ondernemer en ben dus altijd met dingen bezig en neem mijn telefoon alleen op als ik daar werkelijk tijd voor heb. Dus niet tijdens een opdracht en niet als ik vrij ben. Dat wil alleen niet zeggen dat ik niet wil weten wat de info was.

 

Nee waar ik echt een hekel aan heb is smsen, kost je uiteindelijk meer dan even bellen, ik hoor hem nooit afgaan en heb een hekel aan typen op zo'n mobieltje. Ik sms dan ook nooit en beantwoord hem ook alleen maar als ik er beter van wordt....

Link naar reactie

Het niet meer kunnen bereiken van mensen en dus voicemails krijgen zal alleen maar meer worden, dus het is wel goed als je je bekwaamt in het goed en bondig inspreken van een enthousiast klinkend bericht.

 

Grappig is dat ik onlangs een boek las genaamd Selling to Big Companies, waarvan ik dacht dat het over complexe verkopen aan complexe organisaties ging, maar wat feitelijk voor ruim driekwart (!) ging over het omgaan met voicemail en hoe daar doorheen te komen. Dat is dus blijkbaar al de realiteit in de VS :)

Link naar reactie

Standaard heb ik altijd mijn voicemail aanstaan. In de regel ben ik, behoudens vergaderingen en trainingen (en toiletbezoek ;)), eigenlijk altijd wel bereikbaar. Ik vind het wel prettig dat een klant die mij nodig heeft terwijl ik bij een andere klant zit even iets kan inspreken zodat ik, zodra het kan, terug kan bellen. Telefoontjes zonder nummerherkenning neem ik alleen op als ik niets beters te doen heb.

Als ik voor langere tijd (vakantie bijvoorbeeld) weg ben haal ik de doorschakeling van mijn vaste lijn naar mobiel eruit en zet het antwoordapparaat aan. In de meldtekst zet ik eventueel dat ingesproken berichten gedurende de periode van afwezigheid niet beluisterd worden en het verzoek om na een bepaalde datum opnieuw te bellen. Ik voorkom hiermee dat ik na de vakantie eerst een dag bezig ben oude berichten te beantwoorden terwijl de kwestie in veel gevallen al is opgelost. De meeste klanten spreken inderdaad geen bericht in en degenen die mij echt moeten kunnen bereiken (familie en sommige klanten) weten dat ik de berichten toch wel afluister.

Wat mij betreft is voicemail dus een zegen omdat je nog steeds zelf bepaalt hoe je er gebruik van maakt. Hetzelfde geldt voor het inspreken van voicemail van anderen, ook daar is het je eigen keuze om wel of niet in te spreken.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie

Voicemail is voor ons een zegen.

 

Wij hebben ongeveer honderd klantenbestellingen per week. Klanten die bij ons boeken of kantoorartikelen besteld hebben. Om te zorgen dat deze snel worden opgehaald (en er zo snel mogelijk geld in de kassalade komt) bellen wij deze mensen. Uiteraard bellen wij overdag, winkeltijden, maar dan zijn ook veel mensen vanwege werk ofzo niet direct bereikbaar. En dan is dus die voicemail een zegen. Ik ben de boodschap kwijt, mensen weten dat hun bestelling klaar ligt en boek kan snel worden afgehaald.

 

Vanwege een telefoonabonnement waarbij wij voor 25 euro per maand onbeperkt bellen naar binnenlandse vaste lijnen maken wij zo weinig mogelijk gebruik van GSM nummers. Ook sturen wij een standaard email.

 

 

www.tomeyenverstegen.nl ; www.thuiskantoor.nl ;

www.paardenboekhandel.nl

Link naar reactie

Wanneer ik zelf een voicemail inspreek, doe ik dat alleen als ik de conversatie verder kan laten gaan (Keep the conversation going)

 

Dus niet:

Hey, kan je me terugbellen

 

Maar:

Ik heb dit en dit voor je uitgezocht, en dit zijn de resultaten

 

Of:

Ik heb deze en deze vraag voor je, heb je het antwoord mail of bel me

 

Mijn eigen voicemail wordt zelden ingesproken, het meeste werk komt via de mail binnen.

Link naar reactie

Het blijkt dat 60 % van alle zakelijke gesprekken in voicemail uitkomt, dus het blijft een belangrijk contactmoment met relaties... ik denk wel dat de huidige voicemail veel beter kan. Mooi dat Iwan al snel een verbetering vindt, want blijkbaar is daar behoefte aan.

 

Maar goed, mijn onderneming houdt zich dan ook puur bezig met het ontwikkelen van innovatieve voicemaildiensten, dus het zou vreemd zijn als ik geen mogelijkheden zou zien! ;). Wij merken dat er veel interesse is voor verbeteringen van het huidige aanbod.

 

[Let op: de volgende informatie kan als spam worden aangemerkt ;) ]

Met onze dienst kan je o.a. meerdere begroetingen instellen, met dus een andere begroeting voor je vriendin (Hoi schat, ik hou van je!) dan voor engelstalige relaties (Dear Steve Jobs, sorry I can’t take your call but I’m busy working at the iPhone app.). Hierdoor wordt voicemail een positieve ervaring, oftewel "wat leuk, hij heeft speciaal voor mij een begroeting ingesteld!" ipv "shit hij neemt niet op".

Persoonlijk geloof ik dat voicemail altijd zal blijven bestaan, maar alleen als de mogelijkheden ervan goed verbeterd worden.

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie

 

...Met onze dienst kan je o.a. meerdere begroetingen instellen, met dus een andere begroeting voor je vriendin (Hoi schat, ik hou van je!) dan voor engelstalige relaties (Dear Steve Jobs, sorry I can’t take your call but I’m busy working at the iPhone app.).

...

 

Dat zou mijn pijn al verzachten ;D. Ik heb trouwens ook meer apps gezien die dat doen. Maar wat doe je dan met anonieme nummers die je bellen? De apps die ik zie zijn overigens gebonden aan je telefoon. Ik zou graag 1 applicatie hebben voor al mijn telefoons (zakelijk mobiel, prive mobiel, vaste lijn).

 

60% komt in voicemail uit? Worden dan ook de niet insprekers meegeteld (ik spreek zelden in)?

 

Overigens denk ik dat voicemail niet zo'n blijvertje is maar wens ik je wel veel succes.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Okay, dit topic past in mijn straatje en nee ik probeer mijn dienst niet te verkopen maar wel probeer ik de voicemailliefhebbers even aan het denken te zetten.

Ik heb persoonlijk een bloedhekel aan voicemails. Altijd gehad. Ik kan simpelweg bijna niet lukraak tegen een machine praten. K weet ook nooit hoe ik moet afsluiten. “Nou euhhhh ik hoor het wel” of nou dan euhhh spreek ik je gauw… en zakelijk vind ik het nog moeilijker..

Ik ben ook meer van het directe. Als ik iets nodig heb op een bepaald moment dan moet ik iemand spreken. Niet Iets maar iemand. Als ik een fysiotherapeut nodig heb, surf ik naar de goudengids en ga het rijtje af. Heel simpel. Niet thuis of een voicemail is een gemiste kans. Ik moet gewoon een warme stem hebben. Voor mensen met een voicemail, die hebben ook veel piepjes aan het eind van de dag. Je legt mi met een voicemail toch vaak het initiatief bij de klant. Die moet op dat moment een bepaalde actie ondernemen om alsjeblieft iemand te spreken kunnen krijgen. Dan moet je toch wel enorm uitblinken in je dienst om dat bij mij voor elkaar te kunnen krijgen. Dus geheid dat je, indien je niet bereikbaar bent, potentiële klanten (en dus omzet) mist.

 

gr ronny

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 108 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.